AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Jeg og barna har så tørr, sår og ru hud på hendene nå som vinteren er her for fullt. Håndkrem gir ikke nok lindring og fukt, men salvene er så klissete og trekker "aldri" inn. Likevel har vi hatt best effekt av salve, men for å unngå fettmerker bruker vi denne kun til natten. Håndsåpen vår er mildt parfymert og helt standard, tror den bør byttes ut til noe som er mildere for huden. Jeg mistenker vi bør skifte både håndsåpe og håndkrem på dagtid. Tips? Anonymkode: 233df...337
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Jeg har tendenser til atopisk eksem på hendene om vinteren. Jeg merker også at det er noen håndsåper spesielt fra dispenser som er totalt no-go for meg. Palmolive blant annet. Jeg bruker såpestykker nå og syns det er bedre. Jeg takler heller ikke gå med krem på hendene på dagen, fordi jeg bruker hendene mye og det hemmer meg. Men jeg har begynt å smøre meg grundig med Aderma: emollient cream hver kveld (det er ikke den feiteste fra Aderma, men nummer 2) Den er fettete i starten, men går ganske godt inn i huden om man jobber den litt inn. Jeg syns den er helt suveren. Den leger hendene mine mye gjennom natten. De blir tørr i løpet av dagen igjen. Men ikke noe i nærheten av tørrheten jeg hadde jeg før: mine hender sprakk opp med "papirkutt" fordi de ble så tørre og var vonde. Nå er de helt fine om morgenen og blir mer normalt vintertørr på kvelden igjen. Anonymkode: fc33e...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Den skal vi prøve, takk 😊 Flere tips? ts Anonymkode: 233df...337
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Jeg hadde ekstremt tørre hender, jobben min er å brodere og sy brudekjoler så det innebærer å vaske hendene mine meget ofte i løpet av en dag, for meg er Dove såpebar redningen, det og luktfrie håndkremer fra neutrogena. Anonymkode: 6296a...706 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barna har så tørr, sår og ru hud på hendene nå som vinteren er her for fullt. Håndkrem gir ikke nok lindring og fukt, men salvene er så klissete og trekker "aldri" inn. Likevel har vi hatt best effekt av salve, men for å unngå fettmerker bruker vi denne kun til natten. Håndsåpen vår er mildt parfymert og helt standard, tror den bør byttes ut til noe som er mildere for huden. Jeg mistenker vi bør skifte både håndsåpe og håndkrem på dagtid. Tips? Anonymkode: 233df...337 Avene cold creme er ikke fettet. Men er dere så ekstremt tørre så er det smøring og på med hansker i bomull som gjelder. Repair fra Locobase er mest effektiv mot vintertørre hender. Den smøres i små mengder om natten og hendene pakkes inn i bomullsokker for å unngå krem i sengetøyet. Best er utvaskede sokker med kort ankel. Anonymkode: ba81f...c63 1
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Bytt til lactasyd, de har ikke egen håndsåpe med du kan bruke dusjsåpen. Denne er såpefri, det vil si at den ikke inneholder sodium laureth sulfat. Det er først og fresmt denne ingrediensen som tørker ut og den finnes i så og si all såpe og sjampo. (tom. i de som hevdes at er såpefrie) Håndkrem har jeg ikke mange gode tips på men har god effekt av å smøre hendene med et par dråper olivenolje før jeg går til sengs. Kan fint brukes på dagtid også men da kun på håndbaken og ikke inni siden det blir litt klissete. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Begynte å kjøpe såpestykker fra sunkost ol, gjerne med honning eller oliven, da dispenser såper som palmolive etc herpet huden min. Anonymkode: 7de64...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå