AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Vil først bare si at jeg mener ikke at disse filmene er dårlige på noen måte (de fleste ser jeg ikke uansett så det vet jeg jo ikke.) Men føler at det har vært en slags omveltning i type filmer Norge produserer (og viser i hele landet. de som bare vises i oslo osv gjelds ikke). Er drittlei at det kommer ut 1 giga-film om enten 2. verdenskrig eller en kjent nordmann osv, istedet for bare en god film med en god historie. Ikke at det ene utelukker det andre men hva er det med disse storfilmene? Og jeg syns det er dritkleint at de pusher en "agenda" med filmen i kommers i tillegg - ala Flåklypa og det evinnelige pantegnålet og Amundens og Tran-reklame. Vi er ganske flink å pante og det er fint - men jeg syns det blir så dumt. Og det klippet fra Amundsenfilmen hvor de sitter og tar tran... Hva blir det neste? Midt i ei Hedda Gabler-forestilling så kommer de med et par kule facts om Equinor ellerno? Uansett. Hva er grunnen til at de out-sourcer reklamer til norske film-innspillinger? Og hvorfor er det blitt så viktig å lage storfilmer i Norge, og færre små finurlige filmer? (som vises over hele landet) Hvis man ser på filmene som ble utgitt mellom ca 2000 - 2012 så er det jo kjempemange klassikere der som ikke nødvendigvis handler om "episke" ting. Jeg vet mange norske filmer får pes for å være kleine osv men når jeg ser tilbake på det så er det ganske mange ok filmer, sammenlignet med det det som kommer ut nå. Og ekstremt mye forskjellig?? Er jeg helt på bærtur eller har noe forandret seg? Hva syns dere? Anonymkode: 03cc4...d20 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå