NordicViking Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Interne brev viser at flere lokale Venstre-politikere er bekymret over utviklingen i partiet. Bjørn Hegstad, tidligere ordfører i Lødingen i Nordland, er en av lokalpolitikerne som står fram. Overfor NRK peker Hegstad på at medlemsmassen går ned, at lokallag blir nedlagt og at færre og færre er tilknyttet partiet, spesielt ute i distriktene. Lokalpolitikerne i nord reagerer også kraftig på de mange negative oppslagene knyttet til partileder Trine Skei Grandes oppførsel. Blant annet skal hun ha kalt en Venstre-ordfører for "psykopat" og en homofil stortingsrepresentant fra Venstre for "han homoen". Er det snart over og ut for Skei Grande som Venstre-leder? Ser vi kanskje begynnelsen på slutten for Venstre? 4
Whistler Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Venstre er i ferd med å bli et eliteparti for godt utdannede byboere. Da er det begrenset hvor mye grasrot man kan ha. 3
Gjest Minesveiper Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 (endret) Jeg tok opp at Trines lederposisjon ville bli et tema etter at hun fikk Radja sykemeldt. Personlig synes jeg at hun flere ganger har vist at hun ikke er skikket til å være leder for et parti. Det er for mange enkeltsaker som vitner om dårlig karakter. - Sex med 17 åring - Forteller en representant fra høyre at Radja prøver å undergrave hele regjeringsprosjektet - Kaller venstre-ordfører for psykopat, osv. Jeg mener at et parti som skal vinne velgere ikke kan ha en leder som har så mange enkeltsaker hengende rundt seg. Det er skadelig for partiet, og akkurat nå er de under sperregrensen. Jeg synes Trine faktisk har skyld i det også da inntrykket jeg satt når venstre gikk inn i regjering var at det var partiledelsen som først og fremst ville inn i regjering (Forståelig nok, kjedelig å være topppolitiker i mange år uten å ha en statsrådspost å vise til), grasroten virket ikke å ønske det. Nå lider de litt samme skjebne som Sv gjorde under Stoltenbergregjeringen. Jeg synes også det var skivebom at partilederen skulle være kulturminister. Det har nå de i alle fall klart å ordne opp i. Endret 7. februar 2019 av Minesveiper
janeikanskje Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 De må gjerne fjerne Grande, men vil helst ikke ha Raja heller, kjenner jeg. Rotevatn, derimot 1
SoWhat? Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Skei Grande kommer nok ikke til å gå frivillig. Som hun også sier selv. Det kan være at det som skjer nå er at flere vil være med i dette opprøret. Tror veldig mange har vært frustrerte over alt hun har sagt og gjort, men noen vil alltid beskytte en leder. Kanskje det blir verre framover. Jeg ville mistet totalt respekt for en leder som henne. Kan ikke si hva jeg virkelig mener om hva det er med henne her, for det vil nok bli slettet. Nok sagt egentlig. 1
ops2 Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 (endret) Jeg synes det er gode nyheter, håper hun blir sittende til V-medlemmer er så få at de kan telles på en hånd. Endret 7. februar 2019 av ops2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå