Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi ringer hver dag.

Flere ganger om dagen. Til jeg tar den.

Vi er etablerte begge to med mann og barn, og jeg kjenner jeg "sukker" når jeg ser hun ringer. Jeg har ikke så mye å bidra med i samtale når det blir så ofte. Har blitt et problem dette her. 

Jeg mener alså ikke å bli oppfattet som utakknemlig/frekk her. Men det er blitt for mye..og jeg vet hun blir fornærma om jeg tar det opp. What do I do??

Anonymkode: 83771...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett henne på lydløs så du ikke hører at hun ringer og så lar du være å snakke med henne hver eneste gang?

Ikke at du skal ignorere henne hver eneste gang, men innimellom kan du fint gjøre det. 

Anonymkode: 5deb0...325

• Liker 1
Skrevet

Hva snakker hun om når hun ringer da?

Anonymkode: 65a71...d41

Skrevet

Hun sier bare hei, og så...ikke noe spesielt... it drives me crazy !! Om jeg ikke tar den så ringer hun flere ganger. Med da påfølgende spørsmål om hvorfor jeg ikke tok den tidligere. 

Skrevet

Huff, ringing! Jeg har telefonen konstant på lydløs og pleier å si at det største problemet med mobiltelefoner er at de kan ringes med, på en litt flåsete måte.

Kan du si at du ikke liker å snakke i telefonen og foretrekker å snakkes ansikt til ansikt eller skriftlig?

Ringe flere ganger om dagen for å si ingenting er jo veldig ungdomsskole på 90-tallet-stil...!

Anonymkode: 623f8...6d0

Skrevet

Du må nesten bare forklare at det er litt slitsomt. Si at det er hyggelig å snakkes men at du har en del å gjøre og synes det er så tungvint å snakke i telefonen samtidig. Kanskje dere heller skal avtale en kaffe en dag. Hvis hun kommenterer at du kan ha på høytaler eller noe sånnt, så sier du bare at du synes det er så tungvint og spesielt når det bare er tjas og vas og ingenting spesielt. Men at du som sagt synes det er greit av og til, bare ikke så ofte. 

Anonymkode: edfcc...18e

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninna mi ringer hver dag.

Flere ganger om dagen. Til jeg tar den.

Vi er etablerte begge to med mann og barn, og jeg kjenner jeg "sukker" når jeg ser hun ringer. Jeg har ikke så mye å bidra med i samtale når det blir så ofte. Har blitt et problem dette her. 

Jeg mener alså ikke å bli oppfattet som utakknemlig/frekk her. Men det er blitt for mye..og jeg vet hun blir fornærma om jeg tar det opp. What do I do??

Sett den på lydløs, eventuelt send en sms om at du er opptatt.

Det er ikke normalt å ringe hverandre flere ganger daglig, så du må sette ned foten. Blir hun sur, så får hun bli sur. 

Skrevet

Uff, sliter med det samme. Hun kan ringe meg 2 - 3 ganger om dagen, gjerne etterfulgt av SMS(er). Jeg blir gal!! Ikke interessert i å snakke så ofte med noen av mine venninner. Da skal vi i såfall være ekstremt like - og det er ikke vi.

Anonymkode: 97880...c5f

Skrevet

Dere må jo si i fra på en tydelig måte at dere ønsker endring. Si rett ut hva som er problemet, og kom med forslag til løsning/endring. 

Anonymkode: 06c80...9fa

• Liker 1
Skrevet

Sett telefonen i flightmode når du vil ha en pause, evt bare ha den på lydløs og la den ringe. Og så når kvelden kommer kan du sende en sms «ser du har ringt. Var det noe spesielt?» og si at du har tlf på lydløs og at den har ligget på et annet rom. Gjør du dette ofte nok, blir hun nok lei av å alltid ringe. 

Anonymkode: fad3d...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...