Gå til innhold

Sparekonto i bank norwegian

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er ganske ok rente ved sparing i bank norwgian så lurte på å opprette en konto der. Er det noen som har erfaring eller som har sparekonto der? Kjenner jeg har litt angst for å spare i en annen bank, men samtidig leser jeg om svært mange som har lån der så tenker at det er "trygt" mtp hvor ugunstige låneforhold det er i den banken:)

Anonymkode: 006af...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt trygt. De er medlem i bankenes sikringsfond. 

Anonymkode: 7f24e...315

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sparekonto der. Veldig fornøyd, har full oversikt i bank norwegian appen på mobilen. Du kan ta ut og inn penger uten begrensning. Jeg opprettet konto der fordi min lokale sparebank har en latterlig lav rente.

Anonymkode: 367d5...936

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er ganske ok rente ved sparing i bank norwgian så lurte på å opprette en konto der. Er det noen som har erfaring eller som har sparekonto der? Kjenner jeg har litt angst for å spare i en annen bank, men samtidig leser jeg om svært mange som har lån der så tenker at det er "trygt" mtp hvor ugunstige låneforhold det er i den banken:)

Jeg har hatt sparekonto der i 10 år. Det er en veldig bra bank, men de faller etter litt no når det gjelder innskuddsrenter. Hvis du har en del penger så kan det være lurt å sjekke finansportalen for hvilken banker som har best innskuddsrente, for 2 millioner på konto så får du ca 10 000kr mer i rente i enkelte andre banker enn Norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet nettopp til bank norwegian sparekonto fordi de ikke har noe maxgrense på antall uttak i året (På høyrentekontoen i Gjensidige kunne man max ta ut 4 eller 5 ganger) Norwegian har 1,75% rente fra første krone, og man kan fortløpende se i appen hvor mye renter man har tjent seg opp.

Har også Bank Norwegian kredittkort, og får bonuspoeng på alt jeg kjøper. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurdert Norwegian, men du får bedre rente hos mange andre. Har brukt Santander sin sparekonto, men renten der er nå lavere enn andre steder. I tillegg gikk santander inn på kontoen og belastet med et gebyr de ikke skulle belaste med. Først etter tredje klagen fjernet de gebyret, men uten å beklage eller noe annet. Da flyttet jeg hele kundeforholdet til en annen bank. 

Google beste rente innskudd så får du opp en overskikt over alle landets banker og rentene deres på innskudd. 

Anonymkode: 859e8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurdert Norwegian, men du får bedre rente hos mange andre. Har brukt Santander sin sparekonto, men renten der er nå lavere enn andre steder. I tillegg gikk santander inn på kontoen og belastet med et gebyr de ikke skulle belaste med. Først etter tredje klagen fjernet de gebyret, men uten å beklage eller noe annet. Da flyttet jeg hele kundeforholdet til en annen bank. 

Google beste rente innskudd så får du opp en overskikt over alle landets banker og rentene deres på innskudd. 

https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/

Jeg trodde i min ensfoldighet at denne siden og oversikten var oppdatert. Det oppdaget jeg nå at den ikke er, noe jeg så ved å se på renten på siden og å gå inn der jeg har største delen av mine sparepenger. Der er en forskjell på 0,20 % rente. Altså er ikke forbrukerådet til å stole 99,9 % på heller nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle banker som er medlem av bankenes sikringsfond er helt trygge

Anonymkode: 7f082...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...