Gå til innhold

Hvor mye tjener C kjendisene på reality programmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som for eksempel Carina Dahl, Linnie Meister, Svein Østvik og de som er gjengangere i alle sånne programmer, Camp Kulinaris, 71 grader nord, Charterfeber, Farmen, Fire stjerners middag?

Hva tjener de på å bli med i hvert program?
Kan det at de tjener mye penger på det være drivkraften dems til å søke seg til alle realityshow (Carina Dahl har jo vært med på alle som finnes omtrent)?

Hva med programmer som Huskestue? Så for eksempel Janne Formoe der og lurer på om det også er godt betale programmer like mye som Neste Sommer serien hennes eller om det er noen programmer deltakerne stiller opp gratis i?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg syns det er så urettferdig at vanlige folk må ofte jobbinntekten sin og ikke får kompensasjon for å være med i reality programmer , og som på Første Date programmet må de til og med betale for maten selv!

Anonymkode: efac9...46c

Skrevet

80 000 i uka!

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg syns det er så urettferdig at vanlige folk må ofte jobbinntekten sin og ikke får kompensasjon for å være med i reality programmer , og som på Første Date programmet må de til og med betale for maten selv!

Forskjellen er vel etterspørsel og at folk som driver realityprogrammer har det som jobb. 

Folk ser ikke på Første Date på grunn av selve folka, men hvor "rare" de er. Så om han heter Pål eller Jens har ingen betydning. 

Derimot finnes det en del som vil velge å se på Farmen kun fordi Charter-Svein er med.

Anonymkode: 80690...432

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er vel etterspørsel og at folk som driver realityprogrammer har det som jobb. 

Folk ser ikke på Første Date på grunn av selve folka, men hvor "rare" de er. Så om han heter Pål eller Jens har ingen betydning. 

Derimot finnes det en del som vil velge å se på Farmen kun fordi Charter-Svein er med.

Anonymkode: 80690...432

Men har kjendis farmen så nevneverdig mange fler seere enn vanlig farmen da? Kanalen tjener på reklameinntektene og produksjonsselskapet på spons og det gjelder jo for vanlig farmen og ?

Trodde ikke Første Date var et program å le av rare folk jeg ser på fordi det er koselig å se hvordan andre mennesker blir kjent og oppfører seg på date og koselig å se om noen finner kjærligheten

Skrevet

De tjener godt. Derfor stiller de opp i se og hør, reklamer og annet for å holde seg kjent og for å spe på inntekt. 

Anonymkode: 6df3f...242

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tjener de på å bli med i hvert program?
Kan det at de tjener mye penger på det være drivkraften dems til å søke seg til alle realityshow (Carina Dahl har jo vært med på alle som finnes omtrent)?

Dagbladet skriver at deltakerne i "Farmen Kjendis" får opp mot 80.000 kroner for den første uka alene. Deretter tjener de 25.000 kroner i uka. Mange av deltakerne får 200.000+ kroner for å henge med helt til slutt.

VG skriver at John Arne Riise fikk 430.000 kroner for deltagelsen i "71 grader nord", og at Jan Thomas skal ha fått enda mer.

Så det er ingen tvil om at kjendisene tjener godt på å være med på reality-TV.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes selvsagt en balanse mellom hvor kjent man er og hva man får.

A-kjendiser får nok bra betalt for å være med nettopp fordi folk ser programmet pga. dem (slik som eksemplene i posten over).

C-kjendiser trekker kanskje litt seere, men de er nok samtidig med for å vedlikeholde og booste kjendisstatusen sin, ser for meg at dette er en 2-veis-deal sånnsett.

• Liker 1
Skrevet

De diskuterer seg frem til egne betingelser og har egne priser. Så det finnes ingen direkte fasit. 

Anonymkode: bad5b...973

Skrevet

De får jo helt latterlig mye penger! 

I tillegg er vel dette stort sett en ren PR-kampanje for deltakerne. De kommer på TV i beste sendetid, og får sannsynligvis en del avis-skriblerier skrevet om seg.  

I "kjendis-versjonen" av Farmen foregår det jo også helt latterlig mye juks, uten at dette får noen som helst konsekvenser for deltakerne. Og TV-seerne fortseter å følge med på dette showet, uansett hvor falskt det er...    

Anonymkode: f0b09...4ff

• Liker 1
Skrevet

Men oss vanlige dødelige, ville vi fått betalt for å være med på "gift ved første blikk" osv? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...