Gå til innhold

Katt som snørrer på alt og nyser.... (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ved et bilde til av tannkjøttet til katten min, dyrlegen skjekket det jo å så ikke noe galt, men jeg syntes det ser veldig rødt ut... vet ikke om han hadde sånn da vi var hos vetrinæren, men han har det ihvertfall nå.. er det sånn det kan være fordi det ikke er lenge siden voksen tennene brøt igjennom siden han bare er 8 mnd ? Eller er det tannkjøtt betennelse? Er kun på de bakerste jekslene... han spiser kun tørrfor og drikker bare vann. 

Mener det er noen som nevnte noe med det her, uten at jeg har orket å bla tilbake.. 

Screenshot_20190209-233521_Gallery.jpg

Anonymkode: 57b66...613

Oi, dette er ikke bra. Ser ut som ganske heftig tannkjøttbetennelse. Gå til innkjøp av desinfiserende munngel (produkter hos veterinæren) og smør på tannkjøttet daglig.

Anonymkode: d4819...6c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 10.2.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Oi, dette er ikke bra. Ser ut som ganske heftig tannkjøttbetennelse. Gå til innkjøp av desinfiserende munngel (produkter hos veterinæren) og smør på tannkjøttet daglig.

Er det normalt når de er så unge da? Aldri opplevd at kattene mine har hatt tannkjøttbetennelse før selv som gamle. Kan det ha sammenheng med nysingen og det grønne snørret ? At det er noe betennelse i hele systemet eller noe ? 

Skrevet
På 12.2.2019 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Er det normalt når de er så unge da? Aldri opplevd at kattene mine har hatt tannkjøttbetennelse før selv som gamle. Kan det ha sammenheng med nysingen og det grønne snørret ? At det er noe betennelse i hele systemet eller noe ? 

Noen er mer genetisk disponert for å få tannkjøttbetennelse. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng med nysingen og det øvrige dog.

Skrevet
På 9.2.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ved et bilde til av tannkjøttet til katten min, dyrlegen skjekket det jo å så ikke noe galt, men jeg syntes det ser veldig rødt ut... vet ikke om han hadde sånn da vi var hos vetrinæren, men han har det ihvertfall nå.. er det sånn det kan være fordi det ikke er lenge siden voksen tennene brøt igjennom siden han bare er 8 mnd ? Eller er det tannkjøtt betennelse? Er kun på de bakerste jekslene... han spiser kun tørrfor og drikker bare vann. 

Mener det er noen som nevnte noe med det her, uten at jeg har orket å bla tilbake.. 

Screenshot_20190209-233521_Gallery.jpg

Jeg er ingen veterinær, men slik ser min katt ut når hun har sine runder med betennelse. Hun får det mest om sommeren, men også litt om vinteren. Hennes øyne renner i tillegg, men det er ikke et symptom for alle. Vi bruker den desinfiserende gelen som hun over snakket om.

Har dere fått vært hos en ny veterinær enda? :)

Anonymkode: d2f31...fca

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen veterinær, men slik ser min katt ut når hun har sine runder med betennelse. Hun får det mest om sommeren, men også litt om vinteren. Hennes øyne renner i tillegg, men det er ikke et symptom for alle. Vi bruker den desinfiserende gelen som hun over snakket om.

Har dere fått vært hos en ny veterinær enda? :)

Anonymkode: d2f31...fca

Ja, var hos vetrinæren igjen igår, han får antibiotika nå og skal gå på det i 7 dager. De visste ikke hva det kunne være, men prøver den letteste løsningen først. Hvis det kun er en bakterie infeksjon så skal dette fungere, hvis ikke det fungerer skal de sende inn en prøve til tyskland der de får svar på om det f.eks kan være et virus (som ikke kan behandles) allergi, katteaids osv osv... antibiotikaen skal funke på både snørringa/nysinga og tannkjøttbetennelsen. Gel sa de at var unødvendig så lenge han går på antibiotika. 

De var visst redd der var noe som ikke kunne behandles da han har vært slik som dette i flere mnd, vanlige bakterieinfeksjoner pleier å gå over av seg selv. Men de var allikevel positive siden han virket frisk på alle andre måter og var en vital katt. 

Skrevet
På 7.2.2019 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Ja, nesten 5 kilo, veide han sist for godt over en mnd siden og da veide han 4,4, så regner med at det er nesten 5 kilo nå. Ja han har en kraftig benbygning, fin katt:) ikke feit heller! Men han har siden fødsel veid mer enn gjennomsnittet for vanlige huskatter. 

Veide han foresten igår hos vetrinæren og jeg hadde rett 4,95 kilo 😄

Skrevet
På 7.2.2019 den 0.35, Gent82 skrev:

8 måneder gammel og den veier 5kg??? Må si du har en ekstraordinær katt

Jeg hadde rett, 4,95 kilo på vetrinærens vekt😅 mangler 5 gram da🤣

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde rett, 4,95 kilo på vetrinærens vekt😅 mangler 5 gram da🤣

Kilo betyr 1000, så 0.95 tilsvarer 950 gram. Dermed mangler det 50 gram. 

Anonymkode: 1236f...11d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kilo betyr 1000, så 0.95 tilsvarer 950 gram. Dermed mangler det 50 gram. 

Anonymkode: 1236f...11d

Ja jeg vet jo egentlig det. Jeg skrev bare i farta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...