Gå til innhold

Når kan barnet velge selv ? (Barnebursdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spoiler

Hei

Hei! 

Vi feiret nettopp 8 års dagen til vår sønn.

Vi har hatt som selvfølge å invitere alle guttene i klassen tidligere, også i år. 

Men, det er 3 stykker i denne klassen som har ekstra utfordringer. Der de angriper andre barn. Blir helt hysteriske. Skriker, roper og slår osv. 

Dette er så dumt for de andre i klassen og bursdagsbarnet selv. Og det blir ikke en hyggelig dag. 

I fjor fulgte moren til en av disse med i selskapet for å følge med han. Men det var lite tak i henne. Så det gjorde ikke noe bedre. 

Min mann er redd for at barnet vårt skal huske barnebursdagene sine fra barndomen som en negativ og trist tid. 

Vi vurderer neste år å la vår sønn invitere kanskje bare 3 i klassen som han kan ta med seg på bowling e.l. 

Jeg skal ta en samtale med læreren angående dette temaet. 

Jeg føler det blir feil å ikke ha hele klassen i bursdag, men samtidig føler jeg nesten ikke vi har noe valg. 

Hva ville du gjort i en slik situasjon ? 

Anonymkode: fc16c...185

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tatt med de tre på bowling.

Anonymkode: fe7bf...b9f

• Liker 11
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Iveroni
Skrevet

Ja, inviter tre gutter fra klassen på bowling/ kino o.l. Det er helt innafor. 

Anonymkode: 001b9...31f

• Liker 6
Skrevet

Så sant det ikke er 6 gutter i klassen, så må det  være lov å invitere tre av dem 😉

• Liker 6
Skrevet

Læreren har vell ikke noe h*n kan si da? Hadde jeg vært mor ville jeg bare feiret med de sønnen min ville selv ha. De kan bli så sure de vill, de fikk sjansen sin.

Anonymkode: 0b1af...46e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Så sant det ikke er 6 gutter i klassen, så må det  være lov å invitere tre av dem 😉

Det er 9 gutter i klassen:) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Læreren har vell ikke noe h*n kan si da? Hadde jeg vært mor ville jeg bare feiret med de sønnen min ville selv ha. De kan bli så sure de vill, de fikk sjansen sin.

Anonymkode: 0b1af...46e

Nei egentlig har ikke læreren noe med det. Men det er vel en uskreven regel at alle skal bli invitert.. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg kanskje tre (fire totalt) er litt mange. Hva med å bytte ut en med en jente, nabo, fetter e.l? Noe å tenke på ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Hadde invitert alle! Har tre barn selv og i alle klassene er det barn med utfordringer tilsvarende det du beskriver. Ingen av mine barn eller andre har fått varige men eller har fått et trasig liv pga bursdager. Vi feirer jo hjemme også, med familie på selve dagen. Har ikke hørt annet enn at alle foreldre har utvist forståelse for problematikken i våre miljø.

Anonymkode: 30ff0...a2d

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord: gutten din og tre greie gutter. Tre bøller. Hvordan er de to siste guttene?

• Liker 4
Skrevet

Synes også du bør invitere alle. Dersom dere begynner å invitere kun en gruppe er det fort at dette blir en trend, og det blir jo trasig for disse tre guttene å aldri bli invitert. 

Anonymkode: 41459...c01

• Liker 9
Skrevet

Guttene kommer ikke til å begynne å oppføre seg bedre av at de blir fryst ut. 

Anonymkode: 7f178...576

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde nok invitert alle men fått en forelder på hver av guttene med utfordringer til å bli værende. Vært ærlig og fortalt hvorfor.

Blir det helt katastrofe så er det jo ingenting som hindrer deg i å invitere de andre 3 guttene for en ekstra feiring.

Vi har og et par barn med utfordringer i klassen til mitt barn og vi inviterer alle selv om vi nok hadde hatt en mer "rolig" og mindre konfliktfylt bursdag uten disse barna. Så lenge det er barneskolen så tenker jeg det er greit å ha hele klassen samlet... Foreløpig iallfall.

• Liker 4
Skrevet

Det er lenge til neste år. Lærer har ikke noe med dette å gjøre, om noe, foreldrekontakten/foreldremøte for generell diskusjon.  Vanlig regel et alle eller under halvparten.

Men tre stykk kan du ta med på bowling når som helst, også bursdag. 

Gutten kommer ikke til å huske de to timene ned bursdag som en trist tid. 

Ha strengere rammer neste år, be om at fedrene blir med. 

Anonymkode: debc2...bb8

• Liker 1
Skrevet

Vi har invitert alle, men prøvd å hatt bursdagen utenfor huset, helst på et lekeland e.l. Da kan de herje fra seg, og man må ikke leke sammen/være på samme område. Vi behøver heller ikke gjemme unna ting eller husdyr. 

Anonymkode: b8204...f87

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde invitert alle, men krevd foreldre med de som har utfordringer. Så hadde jeg eventuelt,  etter advarsler, sent dem tidlig hjem hvis foreldrene ikke klarte å holde styr på dem.

Anonymkode: 21259...157

• Liker 3
Skrevet

Hadde nok invitert alle. Om du velger å kun invitere 3 av 9 gutter så kan gutten din fort bli upopulær. Å fryse ut noen fordi de har utfordringer er ikke greit, men du kan selvsagt be foreldrene til disse guttene om å være med. 

du kan jo tenke deg selv, om din gutt var litt utfordrende. Du hadde vel ikke likt at han ble utfryst fra og komme i noen bursdager fordi han var litt utfordrende og hyper. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg gjort også. Det er ingen vits i å ha bøller med i bursdagen. 

Anonymkode: 593fa...510

• Liker 3
Skrevet

Læreren har ikke noe med dette, men hadde jeg som lærer blitt spurt, ville jeg nok rådet dere til å invitere alle. Det er blandt annet de to «uskyldige» som ikke blir invitert jeg tenker på. Jeg er redd dette hadde bidratt til at klassen hadde blitt mer splittet. Du hadde delt opp guttegruppen i «firkløveret», «de tre bøllene» og «de to som ble holdt utenfor». Hadde guttene vært eldre, kanskje 6.-7. klassinger, eller om guttegruppen var større, hadde det kanskje vært noe annet. 

Anonymkode: a036b...38c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...