AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Førstepremiepotten som bare vokser og vokser fordi ingen vinner den uke etter uke frister. Opptil en halv milliard. Jeg så på lottotrekning for første gang i dag. Ja, du må kanskje treffe på 10x10-matrise med tallene på eksakt riktig sted, og sjansen er kanskje 1:100.000.000 for å vinne: men en må jo vinne, en gang: og spiller du ikke vinner du ikke heller. De premiene på alt fra 30 kr. til 160.000 virket jo som peanuts i forhold til 500.000.000. Jeg tok en sånn ''test'' de har laget for å sjekke risiko for spillavhengig, og falt dårlig ut, selv før jeg har begynt å spille noen gang. Men det å investere en 500 kr. for å være med i trekningen i 10 uker er jo verdt det. Ja, man kan prate om low sinken cost-teorien om at man dytter mer penger inn enn man får ut: men la oss si du har råd til å bruke 500 kr. pr. 10 uke, så vil du jo etterhvert vinne. Bruker jo ikke mer enn man har uansett. Vil jo også tippe på fotballkamper, der er det kunnskap som gjelder, så der må man vinne. Har dere noen spill dere anbefaler hos f.eks. Norsk Tipping som er enkle å vinne på? Anonymkode: caf9a...512
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 "There ain't no such thing as a money machine." Pengespill er for underholdningens skyld. Du er garantert å tape penger over tid. Anonymkode: a2999...0dd
ekkoet Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 Om det du skriver er riktig, hvorfor er det ingen andre som har gjort det (ev. hvorfor vinner ikke alle?) Norsk tipping har vel en 50-50-fordeling om jeg husker riktig, 50% av inntektene går ut igjen i premier og spiller du mye over tid vil du da sannynligvis ca. sitte igjen med halvparten av det du satset. Noen vinner storpremien, men du kan ikke tenke slik at "spiller jeg nok så blir det meg", om det stemte hadde alle gjort det. Det er et bilde på hvor liten sannsynligheten for å vinne i tipping er som er ganske god "Det sies at det å få sju rette i Lotto er like lett - eller vanskelig - som å ta toget fra Oslo til Trondheim, kaste en ball ut av vinduet og treffe akkurat den ene bøtta som er satt et eller annet sted langs toglinja." Det står ikke her, men du skal vel ha øynene igjen , ikke ane hvor bøtten står plassert (den står på et nytt sted hver gang du spiller) og slippe ballen tilfeldig. Og dette er lotto hvor sannsynligheten for 1.premie er større enn mange andre spill. Jeg spiller selv lotto av og til, men det er de som sier at "Lotto er skatt for idioter" og de har et poeng. 2
Galanga Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 «Verdt det» vil jeg ikke si at det er. Men at man spiller for spenningens og moro skyld, det er det ikke noe å si på. Jeg tipper for ca 300 kroner hver måned, og har gjort det i mange år. Selvsagt er det et totalt tapsprosjekt men skitt au, det er så mye annet dumt man bruker penger på også. Jeg vinner iblant 45 kroner, 125 kroner og en gang vant jeg noe over 6000. Men alt i alt har jeg tapt så det synger. For 99,99999 prosent av alle som spiller regelmessig vil det aldri lønne seg, de vil tape. Men jeg har et vennepar som vant 14 mill, så det kan skje 😉 Noen vinner nemlig, og det er jo nettopp det som utgjør spenningen. Men å tro at det er noe man vinner penger på, det er bare å glemme for så å si alle. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 20 minutter siden, Galanga skrev: «Verdt det» vil jeg ikke si at det er. Men at man spiller for spenningens og moro skyld, det er det ikke noe å si på. Jeg tipper for ca 300 kroner hver måned, og har gjort det i mange år. Selvsagt er det et totalt tapsprosjekt men skitt au, det er så mye annet dumt man bruker penger på også. Jeg vinner iblant 45 kroner, 125 kroner og en gang vant jeg noe over 6000. Men alt i alt har jeg tapt så det synger. For 99,99999 prosent av alle som spiller regelmessig vil det aldri lønne seg, de vil tape. Men jeg har et vennepar som vant 14 mill, så det kan skje 😉 Noen vinner nemlig, og det er jo nettopp det som utgjør spenningen. Men å tro at det er noe man vinner penger på, det er bare å glemme for så å si alle. Hadde du satt disse pengene i aksjefond isteden, så hadde du faktisk sittet igjen med en god avkastning i dag😉 Anonymkode: 62aa7...c1e
Galanga Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du satt disse pengene i aksjefond isteden, så hadde du faktisk sittet igjen med en god avkastning i dag😉 Anonymkode: 62aa7...c1e Og det er jeg fullt klar over. Men jeg spiller for moro skyld, og for spenningen, og forventer ikke noe gevinst. Sparing driver jeg på med ved siden av. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 1 hour ago, ekkoet said: Om det du skriver er riktig, hvorfor er det ingen andre som har gjort det (ev. hvorfor vinner ikke alle?) Norsk tipping har vel en 50-50-fordeling om jeg husker riktig, 50% av inntektene går ut igjen i premier og spiller du mye over tid vil du da sannynligvis ca. sitte igjen med halvparten av det du satset. Noen vinner storpremien, men du kan ikke tenke slik at "spiller jeg nok så blir det meg", om det stemte hadde alle gjort det. Det er et bilde på hvor liten sannsynligheten for å vinne i tipping er som er ganske god "Det sies at det å få sju rette i Lotto er like lett - eller vanskelig - som å ta toget fra Oslo til Trondheim, kaste en ball ut av vinduet og treffe akkurat den ene bøtta som er satt et eller annet sted langs toglinja." Det står ikke her, men du skal vel ha øynene igjen , ikke ane hvor bøtten står plassert (den står på et nytt sted hver gang du spiller) og slippe ballen tilfeldig. Og dette er lotto hvor sannsynligheten for 1.premie er større enn mange andre spill. Jeg spiller selv lotto av og til, men det er de som sier at "Lotto er skatt for idioter" og de har et poeng. Derfor spiller jeg bare random genererte rekker 5 ukers, 1 kupong. Vet at sannsynligheten for å vinne ikke økes dobbelt ved å kjøpe 2 så kjøper bare 1. Fotballspill er jo 100 % kunnskap. 1 hour ago, Galanga said: For 99,99999 prosent av alle som spiller regelmessig vil det aldri lønne seg, de vil tape. Men jeg har et vennepar som vant 14 mill, så det kan skje 😉 Noen vinner nemlig, og det er jo nettopp det som utgjør spenningen. Men å tro at det er noe man vinner penger på, det er bare å glemme for så å si alle. Derfor spiller jeg. Noen må vinne. Deltar du ikke vinner du ikke. 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du satt disse pengene i aksjefond isteden, så hadde du faktisk sittet igjen med en god avkastning i dag😉 Anonymkode: 62aa7...c1e De 400/500 kr. man bruker øremerket spill er jo penger man ikke mentalt sett uansett hadde sett for seg skulle gå til noe sparing heller. Sannsynligvis ville pengene blitt brukt til lørdagspizza. For min del: jeg sparer også i aksjefond ved siden av. Anonymkode: caf9a...512 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Vi er mange som har prøvd oss på det, og tenkt samme tanker, men vi sitter her like blakke Anonymkode: 2ddad...3fa
ekkoet Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor spiller jeg bare random genererte rekker 5 ukers, 1 kupong. Vet at sannsynligheten for å vinne ikke økes dobbelt ved å kjøpe 2 så kjøper bare 1. Fotballspill er jo 100 % kunnskap. Anonymkode: caf9a...512 Hvorfor dobles ikke sannsynlighetten for å vinne ved å kjøpe 2? Har du egentlig skjønt hvordan et lotteri fungerer? Om fotball er 100% kunnskap og du mener dette er en kunnskap noen har, hvorfor er ikke de verdens rikeste? Da skulle det jo kunne gå an å forutsi alle utfall i fotball om den teorien stemmer. Lukter litt troll. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 9 hours ago, ekkoet said: Hvorfor dobles ikke sannsynlighetten for å vinne ved å kjøpe 2? Har du egentlig skjønt hvordan et lotteri fungerer? Om fotball er 100% kunnskap og du mener dette er en kunnskap noen har, hvorfor er ikke de verdens rikeste? Da skulle det jo kunne gå an å forutsi alle utfall i fotball om den teorien stemmer. Lukter litt troll. Hvis vinnersannsynligheten er 1:98.000.000 er den 2:98.000.000 hvis du kjøper 2 lodd, ja. Den er ikke plutselig 1:49.000.000 av at du kjøper 2 lodd, nei. Det folk gjør feil ved fotballspill er at du blir fristet over mulighetene spill gir, skjønner du. De blir kanskje fristet av at kompiser spiller på H-U-B, så går de selv inn og ser at du kan tippe alt fra lagoppstillinger til hvem som har fått flest gule kort etter 37. minutter helt til at vinnermålet kommer av spiller A i minutt 88:21 på hodet etter en corner gitt av spiller B osv. (superdetaljert for høyere odds). Jeg gjør det enkelt: spiller for 500 kr. i uken, spiser ute 1 gang mindre i uken (utgjør 500 kr. i livsbudsjettet pr. uke uansett). Har spiller Lotto 5 rekker random generert 5 uker og 2 kuponger på sport. Jeg gjør det enkelt. Det enda mer sentrale er kanskje dette: hvordan fungerer det med langoddsen? Hvis du fyller ut en hel kupong, må du ha hele riktig for å vinne? Eller vinner du på hvert resultat du har rett? Anonymkode: caf9a...512
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Skrevet 7. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor spiller jeg bare random genererte rekker 5 ukers, 1 kupong. Vet at sannsynligheten for å vinne ikke økes dobbelt ved å kjøpe 2 så kjøper bare 1. Fotballspill er jo 100 % kunnskap. Derfor spiller jeg. Noen må vinne. Deltar du ikke vinner du ikke. De 400/500 kr. man bruker øremerket spill er jo penger man ikke mentalt sett uansett hadde sett for seg skulle gå til noe sparing heller. Sannsynligvis ville pengene blitt brukt til lørdagspizza. For min del: jeg sparer også i aksjefond ved siden av. Anonymkode: caf9a...512 Fotballkamper kan snu fortere en vinden selv om man har peiling. Anonymkode: f2e38...782
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det enda mer sentrale er kanskje dette: hvordan fungerer det med langoddsen? Du må ha alle kampene riktig, men det er valgfritt hvor mange kamper man ønsker å spille på. Alt fra én kamp (kampen må kunne spilles som singel) til 10. Anbefaler å spille på maks tre kamper. Husk at sporstsbetting er en maraton - ikke en sprint. Ikke forvent å tjene mye penger innen kort tid (om du i det hele tatt tjener penger på det ;)) Anonymkode: c7102...ac5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Du må ha alle kampene riktig, men det er valgfritt hvor mange kamper man ønsker å spille på. Alt fra én kamp (kampen må kunne spilles som singel) til 10. Anbefaler å spille på maks tre kamper. Husk at sporstsbetting er en maraton - ikke en sprint. Ikke forvent å tjene mye penger innen kort tid (om du i det hele tatt tjener penger på det ;)) Anonymkode: c7102...ac5 Så ved å fylle ut en slik kupong med bare 3 kamper eller 1 kamp, der du vet hvem som vinner, så blir du faktisk rik? Hvis Barcelona møter Tufte IL, så bør du jo så absolutt sette alle pengene dine på Barcelona. Selv om du kanskje bare får 1 kr for hver 100.000 du setter inn, fordi oddsen er så lav, så er det jo 'gratis penger man ikke bbehøver å jobbe for'. Anonymkode: caf9a...512
ekkoet Skrevet 8. februar 2019 #15 Skrevet 8. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vinnersannsynligheten er 1:98.000.000 er den 2:98.000.000 hvis du kjøper 2 lodd, ja. Den er ikke plutselig 1:49.000.000 av at du kjøper 2 lodd, nei. Anonymkode: caf9a...512 Hvorfor ikke? Hvis du skal gjette ett tall mellom 1-10 så er sannsynligheten ved ett tipp 1:10 Dersom du får 2 tipp er sannsynligheten 2:10 eller 1:5 for at du treffer. Får du 10 tipp er den 10:10 eller 1:1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #16 Skrevet 8. februar 2019 2 hours ago, ekkoet said: Hvorfor ikke? Hvis du skal gjette ett tall mellom 1-10 så er sannsynligheten ved ett tipp 1:10 Dersom du får 2 tipp er sannsynligheten 2:10 eller 1:5 for at du treffer. Får du 10 tipp er den 10:10 eller 1:1 Det betyr faktisk at 4 tipp = 1:25 mill, 8 tipp er 1:12,5 mill 16 tipp er 6 mill ish. Ved å investere altså rundt 10 tipp = 250 x 10 = 2500, så er sjansen din økt fra 1:98m til 1:6m for å vinne. Ser altså (faktisk) ikke hvordan Norsk Tipping vinner på dette. Rent matematisk betyr det at du ved et stort forbrukslån ti slutt kan tippe deg til førstepremien på 600 millioner. Rundt 100.000 vil jo da automatisk bety at du GARANTERT vinner 600 millioner, fordi i følge din logikk så vil vi være på 1:1 sannsynlighet. Dette taper jo Norsk Tipping på, og tipping er grunnleggende matte for å legge bets de kan tjene på oss forbrukere på. I stedet for å kjøpe tusenvis av lodd i løpet av løpet og tape alltid fordi sjansen er 1:98 mill, så kjøper jeg bare lodd for 100.000 og vinner 600 m med en gang, fordi sjansen er 1:1. Selvfølgelig er den ikke det: shansen hver enkelt har er 1:98 mill, spøk til alvor: ved to lodd er den 2 av 98 mill sjanse. Putt 98 millioner prikker et sted. Kjp 1 lodd, fyll 1 prikk: det er din bet. Kjøp 2 lodd, fyll 2 prkker: det er dine bets. Igjen: grunnleggende matematikk, ja Anonymkode: caf9a...512 1
ekkoet Skrevet 8. februar 2019 #17 Skrevet 8. februar 2019 (endret) Jeg følger ikke med på det du sier. Du snakker om Eurojackpot? Om du bruker 100 000 kr på eurojackpot får du 100 000kr / 25kr per rekke = 4 000 (ulike) rekker. Du har da 4 000:95 000 000 mulighet til å vinne, eller 1:23750 Det vil si at dersom du tar opp et forbrukslån på 100 000kr hver uke og bruker pengene på eurojackpot vil du statistisk i løpet av 23 750 uker vinne hovedpremien én gang. Det er 95 millioner mulige kombinasjoner av tall som kan trekkes ut. For å være sikker på å vinne førstepremien må du tippe alle disse 95 millioner rekkene. Du må altså ta 95 millioner lodd for å være sikker på å vinne. Hvert lodd koster 25 kroner. Du må altså bruke 95 000 000 x 25 kr = ca 2,4 milliarder kroner for å være sikker på å vinne førstepremien. Endret 8. februar 2019 av ekkoet 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #18 Skrevet 8. februar 2019 Da prøver vi med litt lettere pedagogikk: Sjansen er 1:98m for meg. Sjansen er 1:98m for deg. Og sjansen er 1:98m for tredjemann. Hvis jeg får din og tredjemann sitt lodd er sjansen 3:98. I følge din logikk vil sjansen min øke til 1:ca. 50m. hvis jeg får ditt lodd. Forsto du nå? Og videre: hvis jeg fikk tredjemann sitt lodd ville plutselig sjansen min vært 1:25m plutselig.... Anonymkode: caf9a...512 1
ekkoet Skrevet 8. februar 2019 #19 Skrevet 8. februar 2019 (endret) Ja. Så lenge vi snakker om at rekkene vi tipper er ulike og vi kun snakker om sannsynligheten for å vinne 1. premie så er jeg enig i det du skriver om mitt lodd. Får du det 3dje loddet blir sjansen din 1: 98mill/3 = ca 1:33millioner, (ikke 1:25 millioner) I det du har fått 4 lodd vil du være på ca 1:25 millioner. Jeg skjønner ikke utfra det jeg sier hvordan du kommer frem til dette: Sitat Rent matematisk betyr det at du ved et stort forbrukslån ti slutt kan tippe deg til førstepremien på 600 millioner. Rundt 100.000 vil jo da automatisk bety at du GARANTERT vinner 600 millioner, fordi i følge din logikk så vil vi være på 1:1 sannsynlighet. 100 000 kr gir deg 4000 lodd (en rekke koster 25kr) og det er laaaaaaangt fra noen garanti for å vinne 1. premie med 4000 lodd, faktisk er sjansen veldig liten. Endret 8. februar 2019 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #20 Skrevet 8. februar 2019 Der vant jeg visst ingenting med ferdiggenererte rekker. Heldigvis har Norsk Tippning lagt ut statistikk på hvilke tall som trekkes oftest, så satser på noen hundre mill i premie neste uke, da. Blir man forresten oppringt på Eurojack, når det er Europabasert? Og ja: var ikke engang en av de som utgjør 1/5 av Norges befolkning som fikk 45 kr elns. hahhaaha Anonymkode: caf9a...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå