Gå til innhold

Hvordan skriver jeg en god åpen søknad. Må ha jobb med en gang da jeg må ut med masse penger til mitt søskenbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel gutt og trenger jobb fort da jeg må betale masse til mitt søskenbarn etter jeg har kollidert bilen hans. Jeg har ikke så god utdannelse og er uten jobb har heller ikke noen referenter. 

Så hvordan skriver jeg en god åpen søknad som jeg kan levere til flere arbeidsplasser? Jeg er villig til å ta alle jobber frem til jeg har betalt alt til mitt søskenbarn, alle yrker går greit. 

Hva bør jeg få frem i søknaden av positive ting, hva er viktigst for en arbeidsgiver?

Anonymkode: 808d6...9f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på Google etter åpen søknad. Kommer opp mye smart. 

Anonymkode: 2f50b...33b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne. Du finner masse tips ved et enkelt søk:-)

Anonymkode: 3c5c3...e5e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt litt men fant ligsom ikke det jeg lette etter, jeg har null erfaring og derfor kan jeg ikke skrive slik som andre med erfaring skriver

Skrevet

Har søskenbarnet fått taksert skadet da? Du skrev i en tidligere tråd at bilen var veldig skadet.  

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Mokkilokki skrev:

Har søskenbarnet fått taksert skadet da? Du skrev i en tidligere tråd at bilen var veldig skadet.  

Nei jeg har ikke snakket med han mer enn den ene gangen, så jeg vet ikke helt hva prisen ender på. Men skadene på bilen var veldig store, så jeg frykter det verste 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke snakket med han mer enn den ene gangen, så jeg vet ikke helt hva prisen ender på. Men skadene på bilen var veldig store, så jeg frykter det verste 

Var det gammel bil? Hvis kostnadene av reperasjon overstiger verdien av bilen så kan forsikringsselskapet mene at bilen skrotes så kan være lurt å få en oversikt. Det kan jo og få konsekvens for hans forsikring som har lånt bilen til en som har kjørt uforsvarlig. Dere bør ha den samtalen hva nå? Man er ikke en god sjåfør selv om man har hatt lappen 6 måneder. Hatt lappen i over 30 år jeg.

Skrevet
7 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Var det gammel bil? Hvis kostnadene av reperasjon overstiger verdien av bilen så kan forsikringsselskapet mene at bilen skrotes så kan være lurt å få en oversikt. Det kan jo og få konsekvens for hans forsikring som har lånt bilen til en som har kjørt uforsvarlig. Dere bør ha den samtalen hva nå? Man er ikke en god sjåfør selv om man har hatt lappen 6 måneder. Hatt lappen i over 30 år jeg.

Nei den var ikke så gammel tror jeg, tror det var en 2014 modell.

Mercedes E250 stasjonsvogn lang utgave.

Hvis den skrotes så må jeg vel fortsatt betale en del? Må han si at han lånte den bort da? Han bør vel ikke si at det var uansvarlig kjøring vel? 

Nå kan jeg ikke snakke med han, han skal tidlig opp på jobb imorgen, men jeg skal prøve å ringe han etter jobb imorgen om jeg tør. Nei jeg overvurderte meg jeg ble tatt av fristelsen av å sladde å leke litt når jeg hadde en fin lekebil, men jeg angrer veldig altså 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den var ikke så gammel tror jeg, tror det var en 2014 modell.

Mercedes E250 stasjonsvogn lang utgave.

Hvis den skrotes så må jeg vel fortsatt betale en del? Må han si at han lånte den bort da? Han bør vel ikke si at det var uansvarlig kjøring vel? 

Nå kan jeg ikke snakke med han, han skal tidlig opp på jobb imorgen, men jeg skal prøve å ringe han etter jobb imorgen om jeg tør. Nei jeg overvurderte meg jeg ble tatt av fristelsen av å sladde å leke litt når jeg hadde en fin lekebil, men jeg angrer veldig altså 

Det var jo ikke gammel bil. Du må nesten snakke med han veien videre. Den var nok en dyr bil siden det er Mercedes så kostnadene kan nok bli høye. Om den er så ødelagt at den må skrotes så selvfølgelig må du betale søsken barnet ditt. Men dette må dere snakke om. Du virker ikke særlig ansvarsbevisst som leker sånn på glatt føre du ikke har erfaring med når det t.o.m ikke er din bil. 

Skrevet

Hva hvis du ikke hadde kollidert med bilen, ville du ikke søkt jobb da, eller går du på skole og skal ha jobb ved siden av eller i steden for eller er du på nav?

Skriv en ryddig søknad med stavekontroll, få frem at du har høy arbeidsmoral (om du ikke har det, bør du bare få det, ikke forsove deg og aldri skulke), flittig, hyggelig og lærer fort. Om du ikke må på skole, lever søknad personlig. Og følg opp med telefon etter et par dager.

Anonymkode: 562c6...771

Skrevet
6 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Det var jo ikke gammel bil. Du må nesten snakke med han veien videre. Den var nok en dyr bil siden det er Mercedes så kostnadene kan nok bli høye. Om den er så ødelagt at den må skrotes så selvfølgelig må du betale søsken barnet ditt. Men dette må dere snakke om. Du virker ikke særlig ansvarsbevisst som leker sånn på glatt føre du ikke har erfaring med når det t.o.m ikke er din bil. 

Jeg kan ikke si det sikkert om det var 2014 modell men mins han har sakt det før, den er hvertfall ikke nyere tror jeg. Ja dyr er den nok helt sikkert, jeg vet ikke hvor mye han har betalt for den heller men såvidt jeg har forstått så er det mellom 200 000 og300 000, men vet heller ikke her.

Hva blir billigst, å skrote den eller å reparere den? Virker vel ikke det men er vanligvis ansvarsfull 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du ikke hadde kollidert med bilen, ville du ikke søkt jobb da, eller går du på skole og skal ha jobb ved siden av eller i steden for eller er du på nav?

Skriv en ryddig søknad med stavekontroll, få frem at du har høy arbeidsmoral (om du ikke har det, bør du bare få det, ikke forsove deg og aldri skulke), flittig, hyggelig og lærer fort. Om du ikke må på skole, lever søknad personlig. Og følg opp med telefon etter et par dager.

Hvis jeg ikke hadde kollidert hadde jeg ikke søkt på noe nei, og hvis jeg får en jobb jeg ikke liker kommer jeg til å si opp etter jeg er helt ferdig å betale han men jeg skal stå i jobben helt til jeg er ferdig med betalingen. 

Jeg lever på sosialen og får betalt leilighetleia av nav, synes det er en grei løsning. Blir ikke rik av det men klarer meg akkuratt, jeg sliter nok mer når jeg får jobb og må betale søskenbarnet mitt, for jeg vil betale så mye som mulig så fort som mulig og bli ferdig.

Jeg vet ikke om jeg har høy arbeidsmoral. Hva skjer hvis jeg skriver det og sjefen ser om jeg ikke har det, da mister jeg vel jobben med en gang? 

Ja akkurat det med å levere søknad personlig har jeg kjønt at er smart, jeg går hjemme mesteparten av tiden men jobber litt i kommunen som tvangsarbeider eller hva det kalles 2 og 3 dager i uken annenhver uke pga sosialhjelp 

Skrevet

Forsikringsselskapet bestemmer om bil skal skrotes. Typisk hvis reparasjonskostnader overstiger verdi på bil. 

Hvis bil kostet 300 000 så er det jo litt å gå på. Hvis det avsløres at årsak er tullekjøring, så kan forsikringen bli avkortet.

Du må jo påregne å erstatte alle tap for eier. Ikke særlig lurt å lære seg å sladde med en mercedes til 300 000!

• Liker 3
Skrevet

Er det er slakteri i nærheten? De tar inn folk til sesong, og det er veldig gode penger å hente, ring dit og spør.

Anonymkode: f732e...f66

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du på nav om du kan jobbe? 20 år gammek? Virker ikke troverdig.

• Liker 6
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde kollidert hadde jeg ikke søkt på noe nei, og hvis jeg får en jobb jeg ikke liker kommer jeg til å si opp etter jeg er helt ferdig å betale han men jeg skal stå i jobben helt til jeg er ferdig med betalingen. 

Jeg lever på sosialen og får betalt leilighetleia av nav, synes det er en grei løsning. Blir ikke rik av det men klarer meg akkuratt, jeg sliter nok mer når jeg får jobb og må betale søskenbarnet mitt, for jeg vil betale så mye som mulig så fort som mulig og bli ferdig.

Jeg vet ikke om jeg har høy arbeidsmoral. Hva skjer hvis jeg skriver det og sjefen ser om jeg ikke har det, da mister jeg vel jobben med en gang? 

Ja akkurat det med å levere søknad personlig har jeg kjønt at er smart, jeg går hjemme mesteparten av tiden men jobber litt i kommunen som tvangsarbeider eller hva det kalles 2 og 3 dager i uken annenhver uke pga sosialhjelp 

Hvis du går på sosialen fordi du er arbeidssky, så har du ikke høy arbeidsmoral. Men se det som en glimrende mulighet til å få det!

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, ViljaH skrev:

Forsikringsselskapet bestemmer om bil skal skrotes. Typisk hvis reparasjonskostnader overstiger verdi på bil. 

Hvis bil kostet 300 000 så er det jo litt å gå på. Hvis det avsløres at årsak er tullekjøring, så kan forsikringen bli avkortet.

Du må jo påregne å erstatte alle tap for eier. Ikke særlig lurt å lære seg å sladde med en mercedes til 300 000!

Problemet er jo ofte at selv en ripe og bulk kommer ofte opp i 80-90.000, om hele døra og alt er bulket inn, og det er lakkskader, Kan det fort bli meget dyrt. 

Skrevet

Tipper du får deg jobb på feks sykehjem og hjemmesykepleien rimelig kjapt.

Anonymkode: 9ea2d...37b

Skrevet
3 minutter siden, ViljaH skrev:

Hvor mye kan forsikringen av korte? Jeg håper for søskenbarnets del at bilen ikke kastes da han er glad i den, jeg vil mye heller betale mer for at han skal beholde den enn å kaste bilen.

Ja det var dumt

Er det er slakteri i nærheten? De tar inn folk til sesong, og det er veldig gode penger å hente, ring dit og spør.

Jeg kan ikke klare å jobbe på slakteri, jeg er for glad i dyr, det er nok den eneste jobben jeg ikke kan ta på meg

Hvorfor er du på nav om du kan jobbe? 20 år gammek? Virker ikke troverdig.

Jeg har ikke funnet jobber jeg vil jobbe med her før men nå må jeg få penger for jeg må betale søskenbarnet mitt. Jeg søker av og til på jobber men det er ikke her i område og kun jobber jeg vil ha. 

2 minutter siden, ViljaH skrev:

Hvis du går på sosialen fordi du er arbeidssky, så har du ikke høy arbeidsmoral. Men se det som en glimrende mulighet til å få det!

Jeg vil jobbe men har ikke villet jobbe med alt mulig, jeg er åpen for alt mulig nå kun for å få penger til mitt søskenbarn

Problemet er jo ofte at selv en ripe og bulk kommer ofte opp i 80-90.000, om hele døra og alt er bulket inn, og det er lakkskader, Kan det fort bli meget dyrt. 

Ja alt var bulker inn ca 20 bredt fra gulv til tak, vanlig lyktestolpe rett i siden på passasjersiden på bilen og akkuratt midt mellom dørene så begge dørene er ødelagte 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du får deg jobb på feks sykehjem og hjemmesykepleien rimelig kjapt.

Anonymkode: 9ea2d...37b

Jeg har ikke noe erfaring fra helsevesnet. Må jeg ikke ha mye utdanning på slik jobb med medisiner og alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...