AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Eller står den bare inne? Anonymkode: da7e3...722
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Det er store krav til innhegning for fullvoksne okser og hingster i Norge. Det skal være massivt og solid slik at det tåler manndoms-faktene. Har ikke sett oksen du prater om, så vet ikke hvor gammel den er. Anonymkode: 0b94c...f2f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 På 6.2.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev: Eller står den bare inne? Anonymkode: da7e3...722 Det er veldig vanlig at oksen bare står inne. Den brukes som en spermdonor og thats it. På gården blir oksekalven sendt til slakt nesten rett etter fødsel såfremt de ikke skal ha den for sperm. Anonymkode: 92acd...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig vanlig at oksen bare står inne. Den brukes som en spermdonor og thats it. På gården blir oksekalven sendt til slakt nesten rett etter fødsel såfremt de ikke skal ha den for sperm. Anonymkode: 92acd...6f1 Rart det er lov.Alle dyr har rett til å være ute om sommeren .Orker ikke å se på farmen når jeg vet den stakkaren står der å ikke får kjenne gress under føttene . Anonymkode: da7e3...722 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Rart det er lov.Alle dyr har rett til å være ute om sommeren .Orker ikke å se på farmen når jeg vet den stakkaren står der å ikke får kjenne gress under føttene . Anonymkode: da7e3...722 Det er da mange dyr i norsk landbruk som aldri får gå ut, konvensjonelle høner f.ex., griser..... Anonymkode: 405e4...e28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #6 Skrevet 9. februar 2019 Skjønner godt at de ikke slipper den ut. Hadde en episode for noen år tilbake, hvor vi skulle hente en okse som hadde rømt (Ikke spør meg hvordan den greide og rømme, aner det ikke selv) Etter langt om lenge fant vi den igjen, og var på vei til og hente den hjem igjen, så ble han sinna, jeg har aldri løpt så fort som det jeg gjorde da for og komme trygt oppå en sten. For dere som tror at strømgjerder stopper noe som helst, dere tar feil. Jeg har sett hele fjøsinnredninger av stål bli rasert. Anonymkode: 69380...35d 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #7 Skrevet 9. februar 2019 Ikke rart de blir sinna når de står innelåst helle tiden. Anonymkode: da7e3...722 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #8 Skrevet 9. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart de blir sinna når de står innelåst helle tiden. Anonymkode: da7e3...722 De blir sinna pga testosteron. Ikke noe annet. De er smekkfulle av det, og da blir aggressjonen deretter. Ikke rart man ikke våger å slippe dem ut, med mindre man har en innhegning av Fort Knox kvalitet å tilby oksen. Anonymkode: 22e15...1a1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 Ignorante byfolk og tomflasker. Prøv å håndter en okse ute i det fri, og så kom tilbake med en kommentar. Anonymkode: e918a...f4f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #10 Skrevet 9. februar 2019 Da burde de hatt en innhegning til oksen av bra kvalitet.Alle de andre dyrene får være ute der .Oksen har også rettigheter.Det er også ett dyr som vil kjenne gress under føttene.Alt levende vil det. Anonymkode: da7e3...722 1
Scoops Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De blir sinna pga testosteron. Ikke noe annet. De er smekkfulle av det, og da blir aggressjonen deretter. Ikke rart man ikke våger å slippe dem ut, med mindre man har en innhegning av Fort Knox kvalitet å tilby oksen. Anonymkode: 22e15...1a1 Gjerne ett dumt spørsmål,men er det forskjeller fra rase til rase ?Noen okser kan jo fint gå ute og er rolige og greie mens andre er sånn som du sier.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå