AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Et lag med barn mellom 9 og 14 skal på leir en helg. Reise med fly til en annen storby. Sove på skole. 2 eller 3 voksne med laget på ca. 20 barn. Ville dere latt deres 9 og 11 åring dratt uten foreldre? (Søsken, med på samme lag) Er så usikker. Mest på grunn av lang reisevei , det bekymrer meg. At det er geografisk langt unna, kan ikke hive meg i bilen å hente om det skulle være noe. Anonymkode: ed6bc...d6c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det høres nesten uproblematisk ut. De reiser jo ikke alene, de har med seg både ansvarlige voksne og eldre lagkamerater. Det eneste er at jeg synes det kanskje høres litt lite ut med to voksne på så mange barn/ungdom, men om det er tre voksne hjelper det jo godt. (På den annen side: Hvor mange lærere er det pr. elev i skolen for tiden?) Anonymkode: 269cd...32d 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Nei, ikke med fly så langt og med så voksne med! Hadde blitt med og holdt meg i området, tatt en langhelg 😅 Anonymkode: ff245...fad 2
Daria Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Så lenge ungene selv vil, og har sovet borte før, ser jeg ikke problemet. Trodde det var ganske vanlig i den alderen å dra på idrettscuper, korpsturer, speiderleir osv? 9
morhjertegod Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Hånballlaget til min datter var på cup sist vår, trengte ikke fly, men tre timer unna. De var da ni år og med to overnattinger. Vi var en del foreldre som var med, men lå på hotell og så alle kamper. Men noen barn dro alene uten foreldre, det gikk kjempe fint. Ungene har mobiler, kan ringe hjem og stoler de og er trygge på de voksne som er med, så går det nok fint om barnet selv vil. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Hqdde blitt med Anonymkode: 4af56...bcd 2
Millimani Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Ikke noe problem De er 9 og 11 år gamle, søsken sammen på tur, og med et helt lag på rundt 20 barn. I tillegg til andre voksne de er trygge på. Så lenge de selv vil så ser jeg ikke problemet. Du skal oppmuntre dem til å dra hvis de er usikre. En gang må bli den første, og det kommer flere senere. En helg er ikke lenge, og en flytur tar ikke nødvendigvis lang tid (kommer jo an på hvor man skal riktignok men går fortere å fly). For barna er det ikke lang reisevei med fly, men det kan virke som de er altfor langt borte for deg. Men som sagt, - en gang må bli den første, og her er en god mulighet. I årene som kommer vil det skje flere slike turer så lenge de er med på div. fritidsaktiviteter. Hvorfor skulle du måtte "hive deg i bilen og hente dem"? Det er snakk om en helg. Får ett eller begge barna dine hjemlengsel så har de hverandre, og de har andre rundt seg. De har sikkert reist på andre overnattingsturer i nærheten, om så hos familie eller en venn. Er dette faktisk første gangen alene så er det vel ikke fritt for sommerfugler i magen på hverken deg, dine barn eller enkelte andre. Det er også fin trening til neste gang en sånn tur kommer...jo flere turer jo tryggere blir det 2
Amberleaf Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Meld deg som leder selv vel hvis det er så skummelt å sende ungen avgårde. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: (På den annen side: Hvor mange lærere er det pr. elev i skolen for tiden? Ganske idiotisk sammenligning. Anonymkode: a098e...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 Vi dro på vår første cup da jeg var 9. Til Finland. Gikk helt fint. Anonymkode: 25397...ad5 3
Kitcat Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 Det er vel ikke noe problem å sende en 9 og 11 åring på slik tur så lenge det er ansvarlige voksne med på laget? Bare sunt for barna tenker jeg. 4
Arkana Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Så lenge barnet selv vil ser jeg ikke problemet. De reiser jo ikke alene, de er sammen med andre og ikke minst sammen med ansvarlige voksne. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Kjønn på de som er med som "ledere"? Anonymkode: e7bb2...d42 1
Dumi Skrevet 7. februar 2019 #14 Skrevet 7. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjønn på de som er med som "ledere"? Anonymkode: e7bb2...d42 Hvilken betydning har det? 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #15 Skrevet 7. februar 2019 Kommer an på lederne. Min gikk på fotball da han var ni. Hadde aldri sendt ham langt avgårde med noen av dem. Anonymkode: 9a5ef...cf0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #16 Skrevet 7. februar 2019 59 minutter siden, Dumi skrev: Hvilken betydning har det? Vedder på at det er noen som nå skal hevde at alle mannlige lagledere er vandrende seksuelle overgripere som bare venter på en anledning. #notallmen Anonymkode: 8a2ef...1c4 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #18 Skrevet 7. februar 2019 Jeg hadde ikke gjort det, vi dro ikke alene på tur i den alderen som jeg kan huske på 90tallet heller. Det var mer fra 12-12års alder og oppover at det ble tur med reise, før det var det mest kamper i kjøreavstand. Men om alle andre skal dra, så hadde jeg meldt meg på som reisefølge om det går an. Anonymkode: a0efb...f73
jessicbj Skrevet 7. februar 2019 #19 Skrevet 7. februar 2019 Når jeg var 11-12 år var jeg på turnstevne i Molde og Fredrikstad. Da dro vi med tog fra Bodø. det var 2 voksne og 10 barn da. Da var vi borte fra fredag til søndag,begge gangene. Syntes bare det var gøy å slippe å være hjemme med mamma og lillebror 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #20 Skrevet 7. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Et lag med barn mellom 9 og 14 skal på leir en helg. Reise med fly til en annen storby. Sove på skole. 2 eller 3 voksne med laget på ca. 20 barn. Ville dere latt deres 9 og 11 åring dratt uten foreldre? (Søsken, med på samme lag) Er så usikker. Mest på grunn av lang reisevei , det bekymrer meg. At det er geografisk langt unna, kan ikke hive meg i bilen å hente om det skulle være noe. Anonymkode: ed6bc...d6c Jeg ville latt barna dra (har gjort det mange ganger). Men jeg synes det er alt for få voksne med. I korpset barna var med i, og håndballaget til datteren, var regelen 1 voksen per 4 barn for barn under 12 år, og en voksen per 5 barn for barn over 12 år. Anonymkode: a0a5a...be4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå