Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har lite arbeids erfaring og legger alt jeg kan inn på CV'en min. Den eneste ordentlige jobben jeg har hatt er forsåvidt en sommerjobb. Det eneste problemet er at sjefen var spik spenna gæren. Det høres sikkert ut som en cliche å skylde på sjefen om man selv hadde feil i det, men jeg vil i stor grad påstå at jeg ikke hadde det.

Har hatt flere venner som har jobbet på samme sted hvor de har klagd over akkuratt det samme. Hun gikk bare rundt og rettet opp og kjeftet på ansatte. Hadde til og med en episode hvor vi skulle ha brann øvelse sammen med personalet fra en annen bedrift i samme bygg hvor hun begynte å skjelle ut sjefen deres. 

Av denne grunnen frister det ikke særlig å føre det på CV'en. Dersom de skulle be om referanse og ringe henne tror jeg at jeg hadde blitt grillet til punket hvor selv Gordon Ramsay hadde blitt imponert. Tror du at arbeidsgiver vil forstå om jeg forklarer situasjonen eller er det utelukket? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke bruke denne sjefen som referanse. De ringer ikke til andre enn de du gir som referanse. 

Anonymkode: e724a...df8

Skrevet

Hvis ikke sommerjobben er relevant for de jobbene du søker trenger du ikke å nevne den i det hele tatt. 

Skrevet

Du kan føre opp jobben for å vise at du har arbeidserfaring og har gjort noe i den perioden, men du trenger ikke å bruke sjefen der som referanse. 

Anonymkode: c0a78...078

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke bruke denne sjefen som referanse. De ringer ikke til andre enn de du gir som referanse. 

Det stemmer ikke alltid, dessverre. 

Skrevet
9 timer siden, Albbas skrev:

Det stemmer ikke alltid, dessverre. 

Nei, men seriøse arbeidsgivere gjør ikke det. 

Skrevet

Du trenger ikke bruke din tidligere sjef som referanse 

Anonymkode: 629a3...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...