Gå til innhold

Blir man sett på som en «ordentlig» og god forelder hvis man alltid møter opp på foreldremøter o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man sett på som mer «ressurssterk» da, eller blir det heller sett på som en selvfølge av barnehagen og skolen at minst en av foreldrene alltid møter opp/ bytter på å gå på foreldremøter, dugnader o.l.?

Interessant å høre andre foreldres/ lærere/ barnehagepersonells meninger om dette.

Anonymkode: 1c1a5...a9c

Videoannonse
Annonse
Gjest Mango1234
Skrevet

Det blir sett på som en selvfølge ja! Såklart. 

Skrevet
Akkurat nå, Mango1234 skrev:

Det blir sett på som en selvfølge ja! Såklart. 

Vi møter alltid opp selv, men ble litt overrasket på det forrige møtet som var for hele barnehagen. Der var det veldig få foreldre som møtte opp fra avdelingen der barnet vårt hører til. 

• Liker 1
Skrevet

Ser jo på de som mere engasjert i barnet og hvordan barnet har det. 

Anonymkode: 1df92...20a

• Liker 6
Skrevet

Jeg forventer at foreldre stiller opp på sånt. Det er endel av det å være foreldre.  

Anonymkode: c3340...63e

• Liker 14
Skrevet

Det skjer jo at man ikke kan komme på et møte nå eller da, men må nok innrømme at jeg tenker mitt om dem som aldri møter på dugnader eller møter...

Anonymkode: a7d9b...123

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man sett på som mer «ressurssterk» da, eller blir det heller sett på som en selvfølge av barnehagen og skolen at minst en av foreldrene alltid møter opp/ bytter på å gå på foreldremøter, dugnader o.l.?

Interessant å høre andre foreldres/ lærere/ barnehagepersonells meninger om dette.

Jeg får aldri skryt på foreldremøter om hvor ressurssterk jeg er som møter opp, men det hadde vært morsomt.

Anonymkode: 82eee...362

• Liker 14
Skrevet

Jeg er mer engasjert i selve barnet enn disse møtene. Vi har foreldresamtaler. Foreldremøtene er dørgende kjedelige. Vi går på 2/3 og det holder i massevis. Det har nada å si for mine evner som forelder at jeg ikke får med hvert eneste ett. 

Håper de begynner å sende mail fremfor disse møtene. Hvor er effektiviseringen når man trenger den?

Anonymkode: f68c1...568

• Liker 9
Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage, og vi klarer som regel å si på forhånd hvilke foreldre som dukker opp eller ikke. Med en del års erfaring er det ganske merkbar forskjell på de foreldre som alltid møter opp på alt, og hvordan oppfølging av barn, beskjeder, utstyr og annet engasjement i motsetning til de som ikke møter opp og virker halvengasjerte. Jeg vil ikke påstå at det er en selvfølge at alle skal stille opp for livet er travelt, men vi setter alltid pris på at flest mulig møter opp. 

Anonymkode: 0bc22...b8e

• Liker 12
Skrevet

Jeg har unngått å møte opp på 2 dugnader over tilsammen 10 år. Begge gangene var jeg +39 uker gravid, og følte ikke jeg hadde så mye å tilby ifht rydding og ordning på uteområdet. Det er de 2 gangene jeg har følt det har vært legitimt å være hjemme. Ellers anser jeg det som plikt å møte opp. Foreldremøter på skolen står det i innkallingen på vår skole at møtet har «obligatorisk oppmøte.»

Anonymkode: a7d9b...123

• Liker 11
Skrevet

Jeg møter opp på de jeg kan, men som alenemor er det ikke alltid jeg kan, og det kræsjer med andre ting. For øvrig har jeg gått på foreldremøter i 10 år nå, de som er på skolen er det ikke lenger noen krise om jeg går glipp av. Vet hva det går i.

Anonymkode: 7b4f8...002

• Liker 1
Skrevet

Her møter jeg opp på alle foreldremøter, det skulle bare mangle. Det er jo der en kan møte og snakke med andre foreldre på ungdomsskolen, som jeg ikke kjenner så godt fra før.

• Liker 3
Skrevet

Det tas som en selvfølge.

Anonymkode: 0f063...317

Skrevet

Men så finnes det også foreldre som møter opp på alle foreldremøter og skal virke veldig ressurssterke, men så er de helt annerledes på hjemmebane. 

Jeg synes derfor man skal være litt forsiktig med å si at foreldre som møter opp på alle foreldremøter osv er ressurssterke.

Anonymkode: 04783...32c

• Liker 7
Skrevet

Jeg var nettopp på et foreldremøte (mitt...14. kanskje?) og det var veldig greit. Alltid hyggelig å se de andre foreldrene (det er jo de samme som alltid, som forelder kan man også forutse det i løpet av 1. klasse = dem jeg jobber sammen med på dugnader ol), det var ingen mingling, fellesinfoen for trinnet var nyttig, og de har ny lærer som er fint å se ansiktet på og hilse på. Han ga et godt inntrykk. Det nyttigste er å kjenne de andre litt, lærere, skolen og de andre foreldrene. Jeg anser de som stiller som mer «ordentlige» enn den andre gruppen ja, men mistenker ikke at det er derfor de går. Det er fordi det er bra for barna.

Anonymkode: 88eed...c0a

• Liker 7
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber selv i barnehage, og vi klarer som regel å si på forhånd hvilke foreldre som dukker opp eller ikke. Med en del års erfaring er det ganske merkbar forskjell på de foreldre som alltid møter opp på alt, og hvordan oppfølging av barn, beskjeder, utstyr og annet engasjement i motsetning til de som ikke møter opp og virker halvengasjerte. Jeg vil ikke påstå at det er en selvfølge at alle skal stille opp for livet er travelt, men vi setter alltid pris på at flest mulig møter opp. 

Anonymkode: 0bc22...b8e

Tenkte meg at flere av dere som jobber i barnehage har den oppfatningen. Det er forståelig. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Har et barn i barneskolealder nå. Har vært med på alle foreldremøtet hittil. Tenker de like gjerne kunne sendt ut informasjonen skriftlig, men det er faktisk greit å møte de andre foreldrene, snakke litt med lærerne osv.

Men jeg var alenemor og student gjennom hele barnehagetiden (tok bachelor og så master). Da var det ikke alltid jeg fikk med meg alle foreldremøtene. Var ikke alltid jeg fikk barnevakt, og noen av foreldremøtene var dagen før eksamen (to anledninger, tror jeg). Jeg ville ikke dømt dem som ikke kommer som ressurssvake eller automatisk antatt at de ikke bryr seg...

Anonymkode: f7309...2ec

• Liker 4
Skrevet

Jeg går på alle,flere barn.dersom jeg er forhindret gir jeg alltid beskjed. Syns det er ryddig. 

Anonymkode: 211a2...6e4

• Liker 3
Skrevet

Er vel ikke snakk om at folk automatisk tenker man er en god forelder om msn stiller......

Der er mer at de andre «tenker sitt» om at du IKKE er en særlig god forelder om du aldri stillet...

Anonymkode: ad765...2ef

Skrevet

ja, det syns jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...