AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg leier en leiligheten og betaler strømregning utenom, men de jeg leier av har ikke strømmåler så jeg klarer ikke å stole på at strømregningen alltid blir så dyr som de sier. Hva kan hjelpe i en slik situasjon, er dette noe jeg har krav på når jeg leier av noen eller hvordan fungerer dette? jeg føler jeg blir lurt, og det er ikke gøy :/ Når det skal sier har de heller ikke en brannalarm her... ingenitng som er montert her gitt. litt bekymrene er det jo når jeg har barn i hus og bor i blokk. Har sagt ifra om dette, men ingenting har blitt gjort.. mvh en fortvilte leieboer Anonymkode: 39c3d...1a5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Er det ikke strømmåler i en leilighet i blokk??? Anonymkode: 725e8...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier en leiligheten og betaler strømregning utenom, men de jeg leier av har ikke strømmåler så jeg klarer ikke å stole på at strømregningen alltid blir så dyr som de sier. Hva kan hjelpe i en slik situasjon, er dette noe jeg har krav på når jeg leier av noen eller hvordan fungerer dette? jeg føler jeg blir lurt, og det er ikke gøy 😕 Når det skal sier har de heller ikke en brannalarm her... ingenitng som er montert her gitt. litt bekymrene er det jo når jeg har barn i hus og bor i blokk. Har sagt ifra om dette, men ingenting har blitt gjort.. mvh en fortvilte leieboer Anonymkode: 39c3d...1a5 Du bor i blokk, og har ikke egen strømmåler? Hvordan er nettopp det mulig? Du får ringe strømselskapet og forhøre deg om saken da. Blokk uten røyk/brannvarsler er ikke tillatt. Enten får du ta saken opp med utleier, eller så får du gi beskjed til styret for blokka. Du skal også ha eget slokke utstyr i boligen. Alternativt får du bruke under en hundrings, for å sikre deg selv og barna, og kjøpe en røykvarsler og henge opp. Hva er en hundring for å slippe å brenne inne? (Ja, det gjelder også for utleier.) Anonymkode: d7fab...27c 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Røykvarsler kjøper du deg selv. Kjære vene du har ansvar for barn skriver du, da sikrer du så godt du kan når huseier ikke gjør det. Leiligheten må ha strømmåler. Føler du blir utnytta her. Er norsk morsmålet ditt? Anonymkode: e37f6...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Røykvarsler kjøper du deg selv. Kjære vene du har ansvar for barn skriver du, da sikrer du så godt du kan når huseier ikke gjør det. Leiligheten må ha strømmåler. Føler du blir utnytta her. Er norsk morsmålet ditt? Anonymkode: e37f6...9d7 Ja, norsk er morsmålet mitt, hva er relevant med å pyånevne det? Anonymkode: 39c3d...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, norsk er morsmålet mitt, hva er relevant med å pyånevne det? Anonymkode: 39c3d...1a5 Sikkert fordi innvandrere kanskje ikke vet hva de har krav på og hvordan ting gjøres i Norge. Anonymkode: d1d71...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bor i blokk, og har ikke egen strømmåler? Hvordan er nettopp det mulig? Du får ringe strømselskapet og forhøre deg om saken da. Blokk uten røyk/brannvarsler er ikke tillatt. Enten får du ta saken opp med utleier, eller så får du gi beskjed til styret for blokka. Du skal også ha eget slokke utstyr i boligen. Alternativt får du bruke under en hundrings, for å sikre deg selv og barna, og kjøpe en røykvarsler og henge opp. Hva er en hundring for å slippe å brenne inne? (Ja, det gjelder også for utleier.) Anonymkode: d7fab...27c "hvordan er nettopp det mulig" spør jeg meg selv også. Ja, bor i blokk uten strømmåler, og røykvarsler, men slokkeutstyr har jeg selvfølgelig fikset selv.. Spurte kun om noen viste regler/lover/ løsninger på dette Anonymkode: 39c3d...1a5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert fordi innvandrere kanskje ikke vet hva de har krav på og hvordan ting gjøres i Norge. Anonymkode: d1d71...8f9 Hvorfor skal innvandrere være noe mindre smarte enn oss nordmenn? Det er ikke en selvfølge at alle vet kravene sine, og iallfall ikke i en nyetableringsfase?det er en grunn til at jeg spør. men takk for svar og takk for deg Anonymkode: 39c3d...1a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå