Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer oppriktig? 

Jeg forstår at dette var svært viktig før når utseende var alt du kunne by på fordi man ble solgt til høystbydende ektemann, gjerne bare etter han hadde møtt deg en gang.

Jeg er pen, og jeg ser at mange vil være dette, men jeg ser ikke poenget? Det forandrer ikke mitt liv. Det gir meg ikke en bedre karriere, bedre verdier, bedre opplevelser eller bedre venner. I dagens samfunn hvor vi er helt uavhengige av menn. Hvorfor er så mange obsessed med å være attraktive for menn? Som om det gir meg noe når en random på gata stirrer på rumpa mi, eller noe? Eller å vite at en jeg er uinteressert i vil knulle meg? I det hele tatt å ligge med en fremmed.. Uaktuelt.

Og hvorfor vil tilsynelatende så mange jenter bli sett på som et sexobjekt? Alle kan slanke og operere seg til en fin kropp om det er det som er greia? Det er ikke akkurat unikt. Det er vel bedre å fokusere på alle andre ting, som gir deg mer. Enn et pent utseende, som uansett vil forfalle. Så fortell meg hvorfor det er verdens undergang å ikke være dødspen eller ha en perfekt kropp. Er bekreftelsen fra den tilfeldige gutten eller whatever, så sykt viktig? Føler man seg viktigere ved å være pen? Fordi jeg gjør ikke det. Jeg ville gjerne byttet mitt utseende vekk om jeg kunne få et liv uten angst i gjengjeld, f.eks...

Anonymkode: 0bf6a...23d

• Liker 12
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det å være pen kan fort gi en bedre karriere. Modellene blir modeller fordi de er det. Ikke alle modeller er pene, men de som er f.eks VS tjener seg rike på det. Penere kvinner blir også bedre behandlet generelt.

Det er ikke lenger for menn vi skal være pene. Kvinner liker også at andre kvinner blir missunnelige. 

Utseendet gir førsteinntrykk. 

Anonymkode: cee55...149

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det å være pen kan fort gi en bedre karriere. Modellene blir modeller fordi de er det. Ikke alle modeller er pene, men de som er f.eks VS tjener seg rike på det. Penere kvinner blir også bedre behandlet generelt.

Det er ikke lenger for menn vi skal være pene. Kvinner liker også at andre kvinner blir missunnelige. 

Jeg vet at man kan leve av IG og å gå med klær foran folk, men det er ikke det jeg ser på som en verdig karriere.

Anonymkode: 0bf6a...23d

• Liker 4
Skrevet

Dessverre er det sånn at pene mennesker blir behandlet bedre enn mindre pene. Det er gjort seriøs forskning på området og pene mennesker får feks konsekvent mildere fengselsstraff enn stygge. Det er dessverre mange fordeler med å være pen og proporsjonal kontra stygg. 

Anonymkode: 4c463...8fb

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet

Pene blir behandlet mer enn mindre pene. Min pene og sjarmerende venninne får stadig "gratishjelp". Hun ødela laderen til pcn sin og fikk reparert den gratis (sendt inn) selv om det var hennes feil hun ville kjøpe ny. Lignende ting skjer henne en del. Det lønner seg å være pen og ha god utstråling. 

Anonymkode: b6c79...527

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig gir det mange fordeler å være pen.. Nå er du svært naiv.

Anonymkode: 5e0d3...af2

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk liker generelt og føle seg attraktive da dette gir økt selvtillit å velvære.

Viss man ikke har jukset seg til utseendet betyr det at man er i en økt biologisk posisjon til å få friske barn.

Folk behandler deg mye bedre.

Så i det store og det hele påvirker det "nesten" alle ting i livet positivt.

Finnes det noe positivt i å være stygg?

• Liker 5
Skrevet

Å være attraktiv for menn betyr ikke bare at de stirrer på rumpa di på gaten. Menn er jo også mer disponert for å ville ha et forhold med en pen dame. 

Det hjelper ikke å være pen om du er dum, kjip og slitsom, men ideelt sett vil jo en mann ha en dame som både er pen, sjarmerende, snill, morsom og oppegående.

Anonymkode: 15a4f...8a5

• Liker 3
Skrevet

Så bra det du skriver! Jeg er heller middels pen. Ikke en man snur seg etter på gata, men heller ikke en som har hatt problemer med å få den kjæresten jeg har villet ha. Mens til tross for at jeg ikke er så pen, så har jeg aldri ønsket meg et utseende der menn henger seg bare opp i det. Å ha en hvilken som helst mann siklende etter meg, tanken på det byr meg imot. Jeg liker at folk er ulike. Livet er fint. Burde ikke kaste bort tid på uvesentligheter.

Anonymkode: 82d95...460

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, TomHm skrev:

Folk liker generelt og føle seg attraktive da dette gir økt selvtillit å velvære.

Viss man ikke har jukset seg til utseendet betyr det at man er i en økt biologisk posisjon til å få friske barn.

Folk behandler deg mye bedre.

Så i det store og det hele påvirker det "nesten" alle ting i livet positivt.

Finnes det noe positivt i å være stygg?

Jeg for min del behandler ikke billedpene mennesker bedre enn andre. Gjør du det?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del behandler ikke billedpene mennesker bedre enn andre. Gjør du det?

Ubevisst så gjør jeg nok det, selvom jeg syntes mange stygge mennesker har en viss sjarm over seg.

Ifølge forskning og erfaring så er det sånn det fungerer.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig med deg ts. Hvertfall mye av det du skriver. Selv har jeg god utstråling og sjarm, men er ikke sånn at noen snur seg etter meg. 

Jeg er glad for å ligge utseendemessig et snev over middels, for det tror jeg bærer med seg flest fordeler. Er du "for" pen, vil du ofte få uønsket oppmerksomhet i sammenhenger som f eks  jobb. Det er et problem, og andre kan mistenke at du utnytter deg av muligheten til å kapitalisere på det. 

Som middels med sjarm kan jeg fortsatt nyte av den forskjellsbehandlingen som er nevnt i innlegg over, men jeg slipper det negative ved det. Middels er best hvis ikke drømmen er å bli modell.

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke være et sexobjekt og liker heller ikke oppmerksomheten fra tilfeldige gutter , jeg er naturlig pen og får mye oppmerksomhet men syns ikke det øker selvtilliten eller tilfredsheten min tvert i mot så får jeg ganske dårlig selvbilde av det og skammer meg på en måte fordi jeg føler meg nedverdiget til å bli sett på som et objekt , men siden menn er så overfladiske i dag så føler jeg det er viktig å være pen sånn at min utvalgte også fatter interesse for meg. Det er ikke bare bare å bli forelska så vil gjerne ha suksess når jeg finner en jeg vil ha og selvom jeg vinner mange på personligheter er jo utseendet det som gir førsteinntrykk og fanger nysgjerrigheten til folk, samme gjør jo menns utseende for meg.....

Anonymkode: eea10...476

Skrevet

Ikke for å virke høy på meg selv men jeg har gått for å være pen helt fra fjortisalder,  ikke så at ALLE har snudd selg etter meg på gata men over gjennomsnittet. Litt fordi jeg ser litt unorsk ut også.  Har ikke mistet utseende selv om jeg er i 40 åra.  Det å være pen blir endel av en identitet., og en blir jo vant til det utseendet man har.  Har faktisk tenkt på hvordan det måtte føles å miste det, f.eks hvis jeg ble skadet og fikk masse arr i ansiktet og "mistet" utseendet.  Jeg tror ikke jeg hadde taklet det spesielt bra.

Skrevet

Jeg føler meg stygg uansett hva jeg går med. Stygg på utsiden og stygg på innsiden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er normalt utseende og hadde en venninne som var visst veldig pen. En gang hadde jeg en venn av meg på besøk som møtte henne for første gang, og han ble nervøs fordi hun var så pen. Etterpå sa han "Jeg visste ikke at du hadde så pene venninner!" Haha, takk for den liksom :P Men hun er død nå etter langvarig rusmisbruk og flere selvmordsforsøk.

En annen venninne var utrolig populær på skolen og antagelig pen hun også, selv klarer jeg ikke se sånt. Nå er hun overvektig og ikke noe pen i det hele tatt.

En tredje er også veldig pen, hun er det fortsatt. Hun har aldri hatt et vellykket forhold og bor nå sammen med sine ørten undulater, tror ikke hun har noe særlig venninner heller, og hum mistrives på jobben og i perioder har hun ganske depressive og desperate poster på facebook.

Man blir ikke lykkelig av å være pen har jeg lært, og det varer ikke heller. Har forresten aldri tenkt på at jeg har hatt så mange nære venninner som er pene....hm...men jeg er ikke noe lykkelig jeg heller, så man blir ikke lykkelig av å være normalt utseende heller. 

Anonymkode: e528b...1d4

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lenger for menn vi skal være pene. Kvinner liker også at andre kvinner blir missunnelige

Vet ikke om MISUNNELSE er reaksjon nr 1, akkurat. Det er heller det at vi alle trekkes mot de gode ansiktene. Du må ikke forveksle pen med jåle-pen ("sexy" antrekk, masse sminke, bleika hår osv). 

Et pent ansikt med et vakkert, åpent smil, store klare øyne og regelmessige trekk gir positivt inntrykk på personer av begge kjønn. 

Anonymkode: 04bd4...cc6

• Liker 4
Skrevet

Hadde du vært stygg, hadde du helt sikkert vært en av de som virkelig ønsket å være pen.

Og pene mennesker får fordeler. Har jo lest tråd opp og ned her inne, med mennesker som er fortvilet fordi bare de peneste får jobben. Nylig søkte min datter og hennes venninne på samme jobb. Jeg var sikker på at venninnen ville få jobben, da hun har relevant erfaring, og har fullført videregående. Det har ikke min datter. Min datter fikk jobben, ikke venninnen. Av den enkle grunn, min datter er pen. 

Jeg er selv pen, og har fått alle jobber jeg har blitt kalt inn på intervju til. Får gratis ting, eller rabatt uten å be om det. Eller nå som jeg nærmer meg 50 år, er det slutt på dette. Men fra jeg var rundt 16-40, så har jeg klart sett hva man får ved å være pen. 

Anonymkode: 4b9c6...973

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært stygg, hadde du helt sikkert vært en av de som virkelig ønsket å være pen.

Og pene mennesker får fordeler. Har jo lest tråd opp og ned her inne, med mennesker som er fortvilet fordi bare de peneste får jobben. Nylig søkte min datter og hennes venninne på samme jobb. Jeg var sikker på at venninnen ville få jobben, da hun har relevant erfaring, og har fullført videregående. Det har ikke min datter. Min datter fikk jobben, ikke venninnen. Av den enkle grunn, min datter er pen. 

Jeg er selv pen, og har fått alle jobber jeg har blitt kalt inn på intervju til. Får gratis ting, eller rabatt uten å be om det. Eller nå som jeg nærmer meg 50 år, er det slutt på dette. Men fra jeg var rundt 16-40, så har jeg klart sett hva man får ved å være pen. 

Anonymkode: 4b9c6...973

Informativt innlegg. Det er i hundre år vært kjent at det går an å sjarmere seg/knulle seg til topps om man er pen.

Skrevet

Det rr faktisk bevist at jo hvor penere du er jo hvor bedre blir du behandlet av folk.

Synes det var et bra spørsmål. For det skal ikke ha noe å si. Men over 90% av befolkningen er dumme på det der og automatisk uten at de vet det behandler de mindre pene mindre seriøst, får mindre hjelp osv.. 

Anonymkode: d811c...417

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...