Gå til innhold

Drittlei syteinnlegg om permisjon på FB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere er så misfornøyd med at pappaperm øker, la være å få baby! Kjipt hver familie ikke kan velge selv men sånn er det. Drittlei av alle "Åååh nå er lillemor bare 7 mnd og 20 dager og jeg må begynne i jobb fordi staten har bestemt det". Og hvor mye viktigere vi kvinner er fordi vi går gravid og ammer. 

I andre land må kvinner i jobb etter 6 uker, slutt med syting! 

Anonymkode: 14acc...f6d

• Liker 48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I andre land er det vanlig at kvinner er hjemmeværende etter at de er mødre. Det er svært uvanlig at store deler av den kvinnelige befolkningen har 100% arbeid etter at de har fått barn. 

Anonymkode: 80ef2...559

• Liker 40
Skrevet

Jeg er virkelig for at man skal få bestemme selv, men akkurat her er jeg enig med deg! 

Man burde sette inn skytset et annet sted, som f.eks. økt bemanning i barnehage og barnevern! 

Lurer på om folk flest hadde vært med på 15 uker til pappa om de 5 ukene på hvert enkelt barn hadde finansiert 1 mer personale på deres avdeling. 

Anonymkode: 3732c...79e

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I andre land er det vanlig at kvinner er hjemmeværende etter at de er mødre. Det er svært uvanlig at store deler av den kvinnelige befolkningen har 100% arbeid etter at de har fått barn. 

Vel, vi er i 2019. Du kan ikke forvente at staten skal forsørge deg.

Anonymkode: 96f1b...dc3

• Liker 18
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er virkelig for at man skal få bestemme selv, men akkurat her er jeg enig med deg! 

Man burde sette inn skytset et annet sted, som f.eks. økt bemanning i barnehage og barnevern! 

Lurer på om folk flest hadde vært med på 15 uker til pappa om de 5 ukene på hvert enkelt barn hadde finansiert 1 mer personale på deres avdeling. 

Anonymkode: 3732c...79e

Et viktig poeng. Vet ikke normen nå på nav, men tidligere kunne alenemødre bare overta far sin permisjon om man ikke bor sammen. Jeg synes de fedrene som VIL ha permisjon og stille opp for babyen sin bør få lov til det. Kall meg crazy, men likestillingen har ikke kommet langt nok enda :)

Min yngste er født i 14, og jeg begynte i jobb deltid da hun var 8 mnd. Greide allikevel utsette bhg start til hun ble 16 mnd. Jeg jobber aften og far dagvakter. 

Jeg synes ikke synd på de mødrene som klager, men ser det deles overalt på FB. 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et viktig poeng. Vet ikke normen nå på nav, men tidligere kunne alenemødre bare overta far sin permisjon om man ikke bor sammen. Jeg synes de fedrene som VIL ha permisjon og stille opp for babyen sin bør få lov til det. Kall meg crazy, men likestillingen har ikke kommet langt nok enda :)

Min yngste er født i 14, og jeg begynte i jobb deltid da hun var 8 mnd. Greide allikevel utsette bhg start til hun ble 16 mnd. Jeg jobber aften og far dagvakter. 

Jeg synes ikke synd på de mødrene som klager, men ser det deles overalt på FB. 

Fint det fungerte for deg, men det fungerer kanskje ikke like greit for de familiene hvor far er selvstendig næringsdrivende, mor jobber som flyvertinne eller på båt/plattform, har lang reisevei slik at det blir umulig å opprettholde amming eller mor er bonde og ikke har mulighet til å ta ut 15 ukers permisjon. 

For det er det som er sakens kjerne her: VALGFRIHET, til å tilpasse permisjonen etter barnets behov. Det handler absolutt ikke om at kvinnen alltid skal være lengst mulig hjemme. I noen tilfeller er det mor som ønsker å gå tilbake i jobb tidligst mulig. Og den rettigheten har nå blitt innskrenket ved 3-deling av permisjonen. 

Det er lov å løfte blikket litt og se at de tingene som fungerer for en selv ikke nødvendigvis fungerer for alle andre. 

Anonymkode: f162b...6e5

• Liker 19
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feministene solgte seg (og alle oss andre) til kapitalismen, og i dag må to jobbe samme mengden for å tjene det én (mannen) tjente før. 

Anonymkode: aae37...668

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi bhg plasser i feks USA er svindyrt. I Norge kan vi vente til barnet er 8-12 mnd før det må i bhg og slippe unna med 3000 kr per plass mens vi selv jobber fulltid. Mao ingen grunn å klage.. 

Det som er irriterende er jo hvor mye vi kvinner viktiggjør oss ift graviditet og amming, la fedrene slippe til. Man er to om å lage barn 

• Liker 14
Skrevet

Feministene solgte seg (og alle oss andre) til kapitalismen, og i dag må to jobbe samme mengden for å tjene det én (mannen) tjente før. 

Alle feminister burde brenne, heller hjemme med unger å få juling av mannen hver søndag enn å jobbe..

Anonymkode: e764c...2ff

Skrevet

Ja, fordi bhg plasser i feks USA er svindyrt. I Norge kan vi vente til barnet er 8-12 mnd før det må i bhg og slippe unna med 3000 kr per plass mens vi selv jobber fulltid. Mao ingen grunn å klage.. 

Det som er irriterende er jo hvor mye vi kvinner viktiggjør oss ift graviditet og amming, la fedrene slippe til. Man er to om å lage barn 

Viktiggjør? Man er da to om elskoven, men én om graviditet, fødsel, amming og alle de fisiologiske og psykologiske forandringene i kroppen postnatal. 

Kvinnen er mest egnet til å ta vare på baby og småbarn, stort sett. Og vi har stort sett mer interesse av det, og glede av det. Med unntak, så klart, men dog. 

Hvorfor fornekte biologien? 

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint det fungerte for deg, men det fungerer kanskje ikke like greit for de familiene hvor far er selvstendig næringsdrivende, mor jobber som flyvertinne eller på båt/plattform, har lang reisevei slik at det blir umulig å opprettholde amming eller mor er bonde og ikke har mulighet til å ta ut 15 ukers permisjon. 

For det er det som er sakens kjerne her: VALGFRIHET, til å tilpasse permisjonen etter barnets behov. Det handler absolutt ikke om at kvinnen alltid skal være lengst mulig hjemme. I noen tilfeller er det mor som ønsker å gå tilbake i jobb tidligst mulig. Og den rettigheten har nå blitt innskrenket ved 3-deling av permisjonen. 

Det er lov å løfte blikket litt og se at de tingene som fungerer for en selv ikke nødvendigvis fungerer for alle andre. 

Anonymkode: f162b...6e5

Jeg sa jo det er synd folk ikke kan velge selv, men hva vil det hjelpe å syte på FB? 

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke mange årene siden fedrekvoten var 14 uker en periode, nå er det 15. Men det må være den vanskeligste uka i hele verdenshistorien etter all klagingen å dømme. Halve KG går jo konk på grunn av den ene uka der og alt er såååå innmariiii vaaanskelig. 

Anonymkode: a7a0b...0f8

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Viktiggjør? Man er da to om elskoven, men én om graviditet, fødsel, amming og alle de fisiologiske og psykologiske forandringene i kroppen postnatal. 

Kvinnen er mest egnet til å ta vare på baby og småbarn, stort sett. Og vi har stort sett mer interesse av det, og glede av det. Med unntak, så klart, men dog. 

Feil, vi kvinner er ikke alltid mest egnet til det. 

• Liker 14
Skrevet

Alle feminister burde brenne, heller hjemme med unger å få juling av mannen hver søndag enn å jobbe..

Anonymkode: e764c...2ff

Så du har kjøpt skremselsbildet kapitalfeministene har solgt deg? Jeg jobber gjerne, men ikke i den relativt korte fasen i livet hvor jeg er småbarnsmor.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil, vi kvinner er ikke alltid mest egnet til det. 

Hvor leste du "alltid"? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare slenge inn at i mine svangerskap har vi vært to også om graviditeten, fødsel og matinga. Takk og pris for tilstedeværende og svært engasjert far, som snart skal få være hjemme hele 15 uker med sitt tredje barn

Anonymkode: 670f0...7b6

• Liker 17
Skrevet

Vil bare slenge inn at i mine svangerskap har vi vært to også om graviditeten, fødsel og matinga. Takk og pris for tilstedeværende og svært engasjert far, som snart skal få være hjemme hele 15 uker med sitt tredje barn

Å ja, la meg gjette: dere var gravide 🤣

Revna mannen under fødsel eller? 

• Liker 26
Skrevet

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

beklager men han kan være så engasjert han bare vil. Han ER ikke gravid i 9 mnd og han skal heller ikke presse et menneske ut av tissen. Ergo, nei ikke likestilt.

Anonymkode: 3416a...39c

• Liker 18
Skrevet

Det er da ikke mange årene siden fedrekvoten var 14 uker en periode, nå er det 15. Men det må være den vanskeligste uka i hele verdenshistorien etter all klagingen å dømme. Halve KG går jo konk på grunn av den ene uka der og alt er såååå innmariiii vaaanskelig. 

Anonymkode: a7a0b...0f8

Jeg har en følelse av at "alle" KG-kvinnene har en mann som er selvstendig næringsdrivende. La oss være ærlige - gründer-ånden står ikke spesielt sterkt her til lands, likevel er det 'merkelig' det, at alle mannfolk med suksess innenfor dette har kvinner som venter barn i 2018/2019.

Graviditet og fødesel er noe kvinner har gjort problemfritt i 100000 millioner milliarder år, i følge KG, men å være borte fra baby, nei DA, går verden i stykker.

Anonymkode: d898a...2a7

• Liker 13
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂 2 om graviditeten????

Anonymkode: 7a6bb...11e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...