Gå til innhold

Flere med personlighetstype INFJ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Iflg den 16 personalities-testen er jeg INTJ-T "arkitekt". Visstnok bare 0,8 % av alle kvinner som er det. Slå den! 😂

Akkurat dette kjente jeg meg veldig igjen i: "For eksempel er Arkitekter samtidig de mest blåøyde idealister og de bitreste kynikere, en tilsynelatende umulig konflikt. Men dette er fordi personer med Arkitekt-personlighetstypen har en tendens til å tro at med innsats, intelligens og overveielse, er ingenting umulig, mens de samtidig tror at personer er for late, kortsynte og egoistiske til å faktisk oppnå de fantastiske resultatene."

Samtidig tror jeg mange (jeg også!) liker disse testene fordi de utelukkende fokuserer på gode egenskaper. Jeg vet jo at jeg har dårlige egenskaper også, men som ikke kommer frem her. Derfor må disse testene betraktes mer som underholdning/selvtillitsboost enn noe vitenskapelig. Selv om det helt klart er morsomt fordi det er mye som stemmer.

Skrevet
26 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Iflg den 16 personalities-testen er jeg INTJ-T "arkitekt". Visstnok bare 0,8 % av alle kvinner som er det. Slå den! 😂

Akkurat dette kjente jeg meg veldig igjen i: "For eksempel er Arkitekter samtidig de mest blåøyde idealister og de bitreste kynikere, en tilsynelatende umulig konflikt. Men dette er fordi personer med Arkitekt-personlighetstypen har en tendens til å tro at med innsats, intelligens og overveielse, er ingenting umulig, mens de samtidig tror at personer er for late, kortsynte og egoistiske til å faktisk oppnå de fantastiske resultatene."

Samtidig tror jeg mange (jeg også!) liker disse testene fordi de utelukkende fokuserer på gode egenskaper. Jeg vet jo at jeg har dårlige egenskaper også, men som ikke kommer frem her. Derfor må disse testene betraktes mer som underholdning/selvtillitsboost enn noe vitenskapelig. Selv om det helt klart er morsomt fordi det er mye som stemmer.

Det er ikke overraskende at du som er type NT (som INTJ = analytikere) synes dette er interessant men samtidig er kritisk til resultatet. Ofte vil NF typene (som INFJ = diplomatene) synes dette er kjempe interessant og at det hjelper mange av diplomatene med personlig utvikling o.l. De som har typene SJ (vokter-personlighetstype) og SP (utforskende-personlighetstype) vil nok ikke finne dette særlig interessant, men det kan komme an på i hvilken sammenheng de har funnet ut av dette.

Dette har jeg personlig merket meg at mine venner som er SJ og SP (for de som har tatt testen) synes det var kult med det svaret de fikk, men synes ikke det var noe særlig interessant. Jeg har flere venner som er NT som hadde tatt testen tidligere før det tilfeldigvis ble et samtaleemne - de synes det er interessant, men samtidig skeptisk (vi har hatt mange gode diskusjoner 😆). Men mine få venner jeg kjenner som er NF typer er de eneste som har vært KJEMPE interessert i MBTI og personlig utvikling. Vi kan snakke timesvis om dype samtaleemner og psykologi  😌

Det er mye mer som ligger bak dette.

Fi (introvertet feelings) kan akspetere MBTI mye raskere enn de som er Fe (extrovertet feelings) fordi kan synes det er dumt at man plasserer folk i «bokser».

Jeg er uenig at det bare står positive ting, for min del står det ramset opp masse negativt som jeg vet jeg kan jobbe videre med. Jeg har studert et psykologifag via bacheloren og der hadde vi om Myers Briggs - MBTI. Så det å si at det kun er for underholdning blir nok helt feil i den sammenhengen. Men man må jo se på det slik man selv ønsker så klart, noen vil skeptiske og det er greit 🙂 

Merk at dette ikke er påstander eller fakta, men heller det jeg har lært om MBTI via studier og personlig erfaring 😉

Anonymkode: bb4d9...411

• Liker 1
Skrevet

Forsvarer - ISFJ-T, fikk jeg. 

Var ikke slik at jeg følte alt stemte på en prikk, men den øverste delen hvor det stod hvor mange prosent av motstridende personlighetstrekk stemte nok godt. 

Jeg for min del ser ikke nødvendigvis noen selvtillittsboost i denne testen. Slik jeg ser det viste den egentlig bare hvor rigid og svart hvitt jeg er, samtidig som jeg er veldig reflektert. Det er motsigende, men det er slik jeg er. 

Anonymkode: 4ab7d...6c3

Skrevet

INFJ her også, sjekka for noen år siden. Var veldig interessant å lese om meg selv, og jeg har brukt mye av kunnskapen til å øke livskvaliteten min, samt valg av partner faktisk. :)

Anonymkode: 96062...988

Skrevet
1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg ble også "arkitekt" (INTJ-A) akkurat som Gandalf ☺️

Synes det passet meget bra unntatt det med romanse og følelser...

Skrevet
På 7.2.2019 den 19.40, Sirah skrev:

INFP-T :P 

Jeg også 😛

Anonymkode: a7567...527

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også 😛

Anonymkode: a7567...527

Kult 😄 

Skrevet

Du er klar over slike personlighets tester bare er tull ikke sant ?

Gjest Daryl Dixon
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Daryl Dixon
...
Skrevet

INFJ-T Talsmann 

Må si at denne testen stemmer ikke for min del. Jeg tok den 3 ganger nå og fikk samme svar, prøvd å endre til kanskje litt mer ærlig... men nei, samme svar. Jeg mener å ha tatt den før også, og fikk samme svar. Føler kriteriene for min diagnose (personlighetsforstyrrelse) som står på wikipedia siden stemmer mer enn denne testen. 🙃

Anonymkode: f8d47...a64

Skrevet
3 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Du er klar over slike personlighets tester bare er tull ikke sant ?

Fint hvis du viser til kilder når du kommer med slike påstander.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør i denne tråden om det er flere INFJ i posten. Så vennligst hold dere til det, og ikke kommenter resultatet deres her med mindre det er INFJ. Lag en egen tråd om det, takk.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør i denne tråden om det er flere INFJ i posten. Så vennligst hold dere til det, og ikke kommenter resultatet deres her med mindre det er INFJ. Lag en egen tråd om det, takk.

wow, what a bitch 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

wow, what a bitch 

Det kan du være selv. Merkelig at mange svarer på noe helt annet enn det tråden handler om.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du være selv. Merkelig at mange svarer på noe helt annet enn det tråden handler om.

Velkommen til KG

Skrevet
On 2/7/2019 at 10:35 PM, AnonymBruker said:

INFJ her også, sjekka for noen år siden. Var veldig interessant å lese om meg selv, og jeg har brukt mye av kunnskapen til å øke livskvaliteten min, samt valg av partner faktisk. :)

Anonymkode: 96062...988

Så morsomt å høre 😊 det er for mange nyttig å få et resultat «om seg selv» som hjelper med å øke livskvaliteten, men av erfaring er det oftest INFJ som ser på det som nyttig, og ikke så mange andre personlighetstyper. Jeg synes det er kjempe interessant, og jeg har fått et liv som er mye bedre enn jeg noen gang har hatt, bare med å forstå hvorfor ting er som det er 😁

Skrevet
On 2/6/2019 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Hei, er det flere som har personlighetstypen INFJ her? 😊 det er noen år siden jeg fant det ut, og det var helt fantastisk å få vite det da det har hjulpet meg mye innenfor personlig utvikling. 

For de som lurer så er INFJ en av 16 personlighetstyper av MBTI.

Jeg er INFJ

Anonymkode: 28e89...779

Skrevet
På 6.2.2019 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er helt enig. Synes det er mye mas for man skal liksom være tilgjengelig på Facebook, Snap, Instagram hele tiden 🙄 

Jeg er også en lytter, og føler jeg raskt faller ut av sammenheng i noen samtaler hvis det er uinteressant. Samtidig er jeg god til å lytte hvis jeg vil 😂 

Jeg har mistet mange venner over årene som har kommet og gått gjennom forskjellige jobber og utdanninger tidligere,  men det er de som trenger stadig oppmerksomhet, vil at vi skal møtes hver uke osv. Før følte jeg meg helt håpløs fordi jeg var sliten etter jobb (med mennesker) hele dagen, og ville bare gjøre mine egen ting hjemme. Ble alltid irritert på meg selv fordi jeg rett og slett ikke har hatt overskudd til å sosialisere meg hele tiden. For min del har det hjulpet så mye etter at jeg fant ut at jeg er INFJ og forstår mer hvorfor det har vært slik for meg. Alle vennene mine i dag er venner som ikke orker eller trenger å møtes hele tiden, men vi er der for hverandre og møtes jevnlig. Føler meg så avslappet med det, skikkelig herlig å ha slike vennskap 😆😃

TS

Kjenner meg SÅ igjen!! Jeg bare har ikke overskudd og synes det blir for intenst med venner som skal ha daglig kontakt og ikke forstår helt at jeg ikke har kapasitet til å svare umiddelbart eller bli med på alt jeg blir invitert til! Jeg synes det er gøy og hyggelig de gangene jeg er 'mentalt klar' og har overskudd. Jeg mister ofte kontakt med de som 'kommer og går', f.eks i jobb- og studiesammenheng, som du sier. Noen ganger er det et bevisst valg, andre ganger bare skjer det. De gangene det er et bevisst valg har jeg virkelig prøvd over tid. Men personer som gang på gang ikke viser forståelse, eller sårer meg, door slammer jeg til sist. Ikke fordi jeg ikke er glad i dem, men fordi det tærer sånn på og fordi jeg til slutt ikke helt ser verdien i vennskapet. Jeg har en god tålmodighet og forståelse, men til slutt går det ikke lenger. Dette gjelder ikke mine få, veldig nære venner da, fordi både jeg og de vet at vi ikke trenger daglig kontakt for å vite at vi har et godt vennskap! <3 De kan jeg gjøre alt for - jeg vil heller vie tid til noen få, enn å prøve å hjelpe alle (dette er noe jeg har måttet godta til slutt. Jeg synes det er skikkelig vanskelig å ikke hjelpe alle eller være der for alle. Utrolig vanskelig å sette grenser, men jeg har nå godtatt at jeg må ta vare på meg selv også). Det er så herlig når jeg møter disse vennene igjen, om det så er et halvt år siden sist, fordi det ikke føles ut som vi ikke har snakket på en stund. Alt er som det har vært i alle år!

Anonymkode: 3a8eb...6eb

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Velkommen til KG

Å kalle noen for bitch når jeg ber folk holde seg til tema i posten er litt spesielt da. Snakk om å være hårsår 😊

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

INFJ-T Talsmann 

Må si at denne testen stemmer ikke for min del. Jeg tok den 3 ganger nå og fikk samme svar, prøvd å endre til kanskje litt mer ærlig... men nei, samme svar. Jeg mener å ha tatt den før også, og fikk samme svar. Føler kriteriene for min diagnose (personlighetsforstyrrelse) som står på wikipedia siden stemmer mer enn denne testen. 🙃

Det er nå ikke så rart, i og med at liste over symptomer på Wikipedia som oftest bare er kopiert fra ICD-10 diagnosesystem. Mye mer grundig enn den der testen. 

Anonymkode: 4ab7d...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...