Gå til innhold

Flere med personlighetstype INFJ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, er det flere som har personlighetstypen INFJ her? 😊 det er noen år siden jeg fant det ut, og det var helt fantastisk å få vite det da det har hjulpet meg mye innenfor personlig utvikling. 

For de som lurer så er INFJ en av 16 personlighetstyper av MBTI.

Anonymkode: bb4d9...411

Endret av ninab82
Ny overskrift.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er INFP, men så vidt. Ligger egentlig midt mellom J og P. 

Var veldig gøy å finne ut av det, har aldri før lest en så god beskrivelse av meg selv. 

Anonymkode: 20265...338

• Liker 2
Skrevet

INFJ her. Har hjulpet meg også, og jeg har blitt mer bevisst på mine 'svakere' sider, som å jobbe med å ikke stenge meg inne, prøve å ikke brenne meg ut, prøve å ikke "door slamme" folk :fnise:

Anonymkode: 3a8eb...6eb

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

INFJ her. Har hjulpet meg også, og jeg har blitt mer bevisst på mine 'svakere' sider, som å jobbe med å ikke stenge meg inne, prøve å ikke brenne meg ut, prøve å ikke "door slamme" folk :fnise:

Haha, stemmer veldig bra her også! Har alltid vært super sensitiv men også veldig privat så har nok ikke vært den som har vist mine svake sensitivitet da jeg vil fremstå som robust - men å bare få vite at det er min personlighet å være sensitiv så har det gjort alt mye enklere for meg😂 ikke bare det, men i og med at jeg alltid har vært så privat så er det vanskelig for andre å bli ordentlig kjent med meg, og det kan ta tid. Så jeg har blitt flinkere å åpne meg mer for det er jo ikke noe galt i det. Likevel er jeg en kjempe sosial person, hvis jeg møter interessante folk. Jeg er ikke like glad i å snakke om vær og vind - finner det svært uinteressant 😅😂

TS

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Var veldig gøy å finne ut av det, har aldri før lest en så god beskrivelse av meg selv. 

Så gøy! Jeg er helt enig - måtte felle noen tårer når jeg endelig fant dette ut. Det var i en periode ting ikke var så greit, og jeg startet med personlig utvikling og kom over MBTI. INFJ stemte på en flekk på meg, og har lest og studert det mye siden den gang 😅😊

Skrevet

INFJ er en magisk type. Elsker INFJ kvinner. Selv er jeg INTP. INFJ/INTP er fyrverkeri!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, stemmer veldig bra her også! Har alltid vært super sensitiv men også veldig privat så har nok ikke vært den som har vist mine svake sensitivitet da jeg vil fremstå som robust - men å bare få vite at det er min personlighet å være sensitiv så har det gjort alt mye enklere for meg😂 ikke bare det, men i og med at jeg alltid har vært så privat så er det vanskelig for andre å bli ordentlig kjent med meg, og det kan ta tid. Så jeg har blitt flinkere å åpne meg mer for det er jo ikke noe galt i det. Likevel er jeg en kjempe sosial person, hvis jeg møter interessante folk. Jeg er ikke like glad i å snakke om vær og vind - finner det svært uinteressant 😅😂

TS

Ikke sant! Har ofte vært frustrert over meg selv, over at jeg ikke bare kan skjerpe meg og åpne meg. Jeg kan også være supersosial hvis jeg finner de rette menneskene, men kan også være stille og utilpass. Trenger nesten alltid å koble helt av i noen dager etter å ha vært sosial. Venner av meg har lært seg at jeg fort kan 'ignorere' meldingene deres i noen uker, selv om det ikke er vondt ment i det hele tatt. Har ikke peiling på hvor mange ubesvarte meldinger jeg har nå 😂

Skrevet
3 minutter siden, oysterlover said:

INFJ er en magisk type. Elsker INFJ kvinner. Selv er jeg INTP. INFJ/INTP er fyrverkeri!

Morsomt at du sier det. Fant ut at min mann er INTP når han tok testen for en tid tilbake, og det stemte så bra! Har i ettertid lest at INFJ og INTP passer bra sammen. Vi var sammen i 3 år før vi fant ut at våre personlighetstyper! 😊😄

TS

Skrevet (endret)

Jo da, men dessverre er INFJer så sjeldne. INFJ og INTP er relativt sære og kanskje ikke så kompatible med de fleste typene. Kanskje jeg burde lage en egen datingapp for INFJ/INTP for å få litt fart på sakene?

Endret av oysterlover
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sant! Har ofte vært frustrert over meg selv, over at jeg ikke bare kan skjerpe meg og åpne meg. Jeg kan også være supersosial hvis jeg finner de rette menneskene, men kan også være stille og utilpass. Trenger nesten alltid å koble helt av i noen dager etter å ha vært sosial. Venner av meg har lært seg at jeg fort kan 'ignorere' meldingene deres i noen uker, selv om det ikke er vondt ment i det hele tatt. Har ikke peiling på hvor mange ubesvarte meldinger jeg har nå 😂

Haha, jeg måtte le litt nå fordi det du skriver her er akkurat som å lese om meg selv 😂 har fått så mange tilbakemeldinger på at jeg er elendig å svare på meldinger 🙄 jeg kan ikke noe for det fordi jeg trenger avkobling 😩

Ja, jeg kan også være veldig stille og utilpass med noen mennesker.. hvis det ikke er noe jeg føler er interessant å snakke om så har jeg liksom ikke så mye å si. Skjønner ikke hvorfor egentlig. Når folk blir kjent med meg blir de egentlig overrasket over hvem jeg egentlig er 🤪

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg måtte le litt nå fordi det du skriver her er akkurat som å lese om meg selv 😂 har fått så mange tilbakemeldinger på at jeg er elendig å svare på meldinger 🙄 jeg kan ikke noe for det fordi jeg trenger avkobling 😩

Ja, jeg kan også være veldig stille og utilpass med noen mennesker.. hvis det ikke er noe jeg føler er interessant å snakke om så har jeg liksom ikke så mye å si. Skjønner ikke hvorfor egentlig. Når folk blir kjent med meg blir de egentlig overrasket over hvem jeg egentlig er 🤪

Haha, gøy at vi er flere! Avkobling er virkelig nødvendig. Synes sosiale medier ofte er alt for mye mas (vurderer ofte om jeg skal fjerne meg helt fra sosiale medier 😂)

Samme her! Da er jeg heller stille og blir den som lytter. Kan ofte zone helt ut og ikke få med meg hele samtalen (spesielt hvis jeg ikke synes samtaleemnet er så interessant) 😅

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er også INFJ :) 

Tok testen for gøy, og er overasket på hvor mye som stemte.

Skrevet

INFJ her og!

Da jeg fant det ut ble jeg ganske lettet. Spesielt å lese noe en så nøyaktig beskrivelse av seg selv. Føler meg enda litt som en outsider, men nå vet jeg mer om hvorfor. Og jeg skjønner mer av hva jeg trenger og burde gjøre for å være en bedre versjon av meg selv.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Er INTJ ifølge sånne tester. Mye av det stemte bra, men jeg er generelt skeptisk til sånne personlighetstester, det er vel i hovedsak pseudovitenskap, tror jeg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er INFP selv. Hvordan vet jeg hvor jeg ligger mellom J og P? 

Anonymkode: 6512d...075

Skrevet
25 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Er INTJ ifølge sånne tester. Mye av det stemte bra, men jeg er generelt skeptisk til sånne personlighetstester, det er vel i hovedsak pseudovitenskap, tror jeg.

Skjønner at noen er kritisk. Det er vel ikke noe fasit på hvem man eksakt er, men handler mer om hvilke trekk man har i sin personlighet. Jeg har kun snakket med med mine nærmeste familie og venner om disse testene, og de som synes slike tester er mest interessante er de som har en av personlighetene til diplomatene (uten at jeg vet hvorfor, men har merket meg det og jeg synes det er interessant og vi kan snakke i evigheter om det). 

Jeg har tre venner innenfor analytikerene som synes dette er interessant (de hadde tatt testene selv tidligere før jeg i det hele tatt hadde nevnt det) men de er ganske kritiske også😄 mens mine venner innen for voktere og utforskeren har vært mer sånn «dette var kult» men de synes ikke det er noe særlig interessant 🧐😆

Skrevet
54 minutter siden, maipai said:

INFJ her og!

Da jeg fant det ut ble jeg ganske lettet. Spesielt å lese noe en så nøyaktig beskrivelse av seg selv. Føler meg enda litt som en outsider, men nå vet jeg mer om hvorfor. Og jeg skjønner mer av hva jeg trenger og burde gjøre for å være en bedre versjon av meg selv.

Så bra at det har hjulpet deg også 🙂 jeg hadde over en lang periode følt meg så «lost» og det har hjulpet mye å finne mer ut av hvem jeg er 😅

Skrevet
2 hours ago, Catalina Culès said:

Så artig at mye stemte for deg 🙂 jeg synes det er kjempe interessant!

Skrevet
2 timer siden, Catalina Culès skrev:

Hvor tar man den testen da?

Anonymkode: 9e23c...0e8

Skrevet

Jepp :) 

Anonymkode: f4f20...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...