Gå til innhold

God kyllingrett til en?

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss
Skrevet

Noen som har et tips på en herlig kyllingrett for en?

Bor på hybel, men er veldig glad i god mat - ønsker derfor en "skikkelig" rett og ikke noe a la "ferdigmat", men den må også være slik at evt. ingredienser må kunne brukes opp fort ettersom jeg jo bare er en.

Forslag?

(OBS, jeg spiser ikke sopp ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å kjøpe kyllingfileter og en sånn Toro-pakke med lasagne - blir gjerne et par store måltider til en av det, så jeg spiser enten masse lasagne den dagen jeg lager den, eller så blir det lasagne til middag to dager på rad :sikle:

(Kyllingfiletene blir da først stekt hele i ovnen før jeg deler dem opp i biter og lager lasagnen etter anvisningen på pakken, fantastisk enkelt :) )

Gjest Seleena
Skrevet

Liker godt kyllingfilet, steikte kokte potetbåter, salat med fetaost og ein god kyllingsaus til. Dette blir alltid ete opp uansett om eg er aleine eller ikkje.

Middag for èn

Skrevet

Mariner kyllingfileten i sitronsaft og hvitløk noen timer (feks. mens du er på jobb :wink: ), og stek den i ovnen. Som tilbehør kan du lage grønn salat med bl.a. ruccola, rød ekebladsalat, oppskåret avokado, ristede valnøtter, presset sitron, olivenolje, salt og pepper. Godt med litt brød til også. Rask, lett og god middag! :)

Ingrediensene du får til overs her, er selvsagt salatblader. Hvis du oppbevarer vasket og tørket salat i ziplock-poser i kjøleskapet, holder den seg imidlertid frisk og sprø i over en uke, og da skulle det vel gå greit å få brukt den opp. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...