AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 og er fortsatt like dvaskete i kroppen! Noe må jeg gjøre feil:( jeg er 37 år og begynte på sykle, gå tur og langrenn nå som det er snø. Jeg har trent ca 3-4 ganger pr uke siden sommeren, men merker ingen forskjell. Jeg er normalvektig, men ønsker å gå ned mitt i fettprosent da jeg er kvapsete i kroppen. Jeg er også bevisst på kostholdet mitt og spiser sunt og regelmessig. Kjipt å ha trent såpass mye og kroppen ser like fæl ut enda:( Hva er det jeg gjør galt? Eller kan jeg skylde på alderen? Noen tips og råd? Jeg ønsker å bli fit til sommeren og drømmer om å tørre å gå i bikini igjen! Anonymkode: 51300...3c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Du må trene styrke... Anonymkode: c0264...210 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Hvordan ser kostholdet ditt ut?:) og som nevnt over, tren styrke også. Anonymkode: eb9de...300
TomHm Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Hvis du ikke har gått ned i vekt så er det på grunn av at du spiser for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Flink du er som trener og prøver å gjøre endringer! De fleste tror at de spiser mindre (eller mer) mat enn de egentlig gjør. Sunn mat eller ikke, det er antall kalorier inn og ut som gjelder. Går an å gå ned i vekt ved å bare spise drittmat, så lenge du er i kaloriunderskudd. Likt som at det går an å gå opp i vekt selv om du bare spiser sunn mat. Du bør begynne å telle kalorier og få fullstendig oversikt over hva du spiser og forbrenner ila. en dag. En "i dag har jeg trent, så nå kan jeg kose meg med kake og is"-tankegang kan gjøre at du ikke kommer noen vei. Det kan være store forskjeller på en skive med nugatti / avocado, uten at man ser det med øyet. Google f.eks "spot the difference food calories" så ser du hva jeg mener. Mengden mat ser så og si nesten lik ut, men det kan være flere hundre kalorier forskjell. Du bør passe på flytende kalorier. Juice, kaffe latte og brus kan fort bli noen hundre kalorier, uten at man tenker særlig over det siden det ikke er mettende. Olje i maten bør du også passe på. Du kan i prinsippet spise så mye grønnsaker som du vil, fordi det er så få kalorier. Dessuten fyller det magen så du føler deg mer mett. Så spis masse grønnsaker til middag, en halv kilo om du vil. Fitnessfolk som skal ned i vekt bytter gjerne bort en del karbohydrater mot mer grønnsaker. Husk også at sunn snacks kan ha masse kalorier i seg. Å kose seg med en skål is kan fort ha færre kalorier enn om du spiser nøtter. Det er selvsagt viktig å ikke bli helt besatt av vekten eller alt du får i deg. Ta frem målebåndet i stedet for badevekta. Muskler veier mer en fett; man kan gå opp i vekt men samtidig bli slankere. Vekta kan være veldig intetsigende, målebåndet viser forandringene svart på hvitt. Anonymkode: cb6bf...d05 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har vanskelig for å tro på at en aktiv og normalvektig kvinne på 37 er "kvapsete"! Du er mer aktiv enn det jeg er og 12 år yngre, og jeg tenker ikke på meg selv som det. Hvorfor skulle du ikke kunne gå i bikini med den kroppen du har? Anonymkode: d172f...7ed 1
Medullaoblongata Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flink du er som trener og prøver å gjøre endringer! De fleste tror at de spiser mindre (eller mer) mat enn de egentlig gjør. Sunn mat eller ikke, det er antall kalorier inn og ut som gjelder. Går an å gå ned i vekt ved å bare spise drittmat, så lenge du er i kaloriunderskudd. Likt som at det går an å gå opp i vekt selv om du bare spiser sunn mat. Du bør begynne å telle kalorier og få fullstendig oversikt over hva du spiser og forbrenner ila. en dag. En "i dag har jeg trent, så nå kan jeg kose meg med kake og is"-tankegang kan gjøre at du ikke kommer noen vei. Det kan være store forskjeller på en skive med nugatti / avocado, uten at man ser det med øyet. Google f.eks "spot the difference food calories" så ser du hva jeg mener. Mengden mat ser så og si nesten lik ut, men det kan være flere hundre kalorier forskjell. Du bør passe på flytende kalorier. Juice, kaffe latte og brus kan fort bli noen hundre kalorier, uten at man tenker særlig over det siden det ikke er mettende. Olje i maten bør du også passe på. Du kan i prinsippet spise så mye grønnsaker som du vil, fordi det er så få kalorier. Dessuten fyller det magen så du føler deg mer mett. Så spis masse grønnsaker til middag, en halv kilo om du vil. Fitnessfolk som skal ned i vekt bytter gjerne bort en del karbohydrater mot mer grønnsaker. Husk også at sunn snacks kan ha masse kalorier i seg. Å kose seg med en skål is kan fort ha færre kalorier enn om du spiser nøtter. Det er selvsagt viktig å ikke bli helt besatt av vekten eller alt du får i deg. Ta frem målebåndet i stedet for badevekta. Muskler veier mer en fett; man kan gå opp i vekt men samtidig bli slankere. Vekta kan være veldig intetsigende, målebåndet viser forandringene svart på hvitt. Anonymkode: cb6bf...d05 Dette! Fornuftig, informativt og bra svar.
OPIgirl Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må trene styrke... Anonymkode: c0264...210 Endret 6. februar 2019 av OPIgirl
xHenrik Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 En ting er i hvertfall sikkert; du er ikke for gammel! Det er helt normalt å gå opp i vekt når man starter å trene. Apropos vekt, så kan du bare kaste badevekta. Dette er som å banne i kirka for badevekta er hellig på kvinneguiden. Her er det endeløse tråder skrevet av folk som bevisst havarerer metabolismen ved å ha som målsetting å gå ned x antall kilo på noen måneder. Dette er den perfekte oppskriften på å bli en jojo-slanker for resten av livet. Som nevnt tidligere bør du trene styrke. Økt muskelmasse gir økt hvileforbrenning og er den beste kuren mot kvapsete kropp. Å gå tur endrer ikke kroppsfasong. Illustrasjon: 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 Siden du nevnte vekt. Jeg var engang i et jobb intervju og så sa jeg noe sånt (gå ned i stillings %) var bare en setning, i stede å si stilling sa jeg vekt. Altså gå ned i stilling( Gå ned i vekt). Vi fikk oss en god latter den dagen fikk jobben da. Måtte bare si det. Anonymkode: d0270...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 du må¨trene styrke! Husk at vekten ikke går ned når du trener styrke, den blir enten stabil eller går opp pga at muskler veier mer enn fett. Kroppen min er kvapsete om jeg ikke trener styrke, det hjelper ikke med sykling eller kondisjon. Det er kjempeviktig for kvinner i vår alder å trene styrke forresten, fordi vi mister mer muskler enn menn. Da jeg var bra trent og som slankest veide jeg mer enn jeg veide nå. Anonymkode: 93d60...80b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 På 6.2.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev: Jeg har vanskelig for å tro på at en aktiv og normalvektig kvinne på 37 er "kvapsete"! Du er mer aktiv enn det jeg er og 12 år yngre, og jeg tenker ikke på meg selv som det. Hvorfor skulle du ikke kunne gå i bikini med den kroppen du har? Anonymkode: d172f...7ed Reagerer også. I 2019 skal kvinner være så faste og ha liten fettprosent. Fokuset er så forvridd. Vi skal jo være litt "kvapsete". Vi skal ha bryster og litt polstring. Snakker ikke om fedme, det er noe helt annet. Vi er skapt med en kropp som skal bære fram barn. Skjønner at folk vil se trendy ut, med stramme kropper. Det vil jeg gjerne selv. Reagerer bare på hvor "sunt" dette er ansett å være. Er ikke rom for noe ekstra i dietten og det å skulle trene styrke flere dager i uka, hvor reslistisk og nødvendig er det egentlig? ( For å ha en sunn kropp og en god helse) Er du såpass aktiv, TS, så må du da se ganske bra ut? Anonymkode: 348f5...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå