Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finns det? Og hvordan fungerer det? Hvem gjør det? Og vil den se veldig slitt ut etter noen år før den blir borte?

Jeg har veldig lyst til og ta tatovering, har hatt det i mange år, men jeg skifter mening veldig ofte på hva jeg vil ha tatovert. Tenkte derfor at 5 års tatovering hadde da vært veldig fint, for da er det ikke så farlig om jeg angrer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville også ha det, men da jeg gikk å prata med en tattoveringsmann anbefalte han absolutt ikke det, fordi ingen kan garantere at den blir borte, som regel blir den ikke helt borte, bare en veldig falmet figur. Han sa også at den fort blir stygg... Men vet ikke om noen har noen gode erfaringer med det...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har 5-års (som snart er borte ;) ). Min mor har også, men hennes er veldig synelige ennå. Hennes hud er seigere og tykkere enn min, og det er visstnok grunnen til at hennes holder ennå.

Om man har problem med å bli kvitt dem kan man få en hudpleier til å slipe ned huden.

Fargestoffet er forresten det samme som blir brukt når man tattoverer på sminke.

Jeg er veldig glad for at jeg skaffet kun den jeg har, og ikke "ekte",....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også en slik 5 års tatoering.

Jeg er vedlig førnøyd, jeg har hatt min i 5 år nå, men fikk beskjed om at den vil forsvinne en gang mellom 5 og 10 år.

Min er blitt ganske mye blekere(var sort) og jeg regner med at den er borte om noen år.

Jeg kan anbefalle det på det sterkeste. For det første, de blir borte med tiden og det brukes kun naturfarger. Dvs de fleste tåler denne formen for tatoering.

Et par ting du bør huske på dersom du har lyst på en:

Du kan bruke fargene: sort, rødt og gult og kombinasjoner av disse. Du får ikke blått eller grønt, dette fordi det ikke fremstilles naturlige farger i blått eller grønt.

Ikke velg en stor tatoering. Først og fremst fordi det tar vedlig lang tid å lage en stor tatoering for det andre blir det veldig kostbart(hudpleieren jeg gikk til sa at hun ikke lagde store tatoeringer pga dette). Man bruker bare en nål når man legger fargen bare igjennom de ytterste hudlagene, det tar derfor lengre tid før et større område får farge. Dessuten er dette en dyrere form for tatoering!

Finn en hudpleier som utfører dette og be om å få se bilder av tidligere arbeider. Ikke alle er like flinke på frihånd som virkelige tatoerings artister. Det kan lønne seg å komme med en tegning av det du vil ha og spørre om hun/han tror de vil få det til like nøyaktig som på tegningen.

Du bør også huske at en slik tatoering er du ikke ferdig med på en time. Jeg har et kanji tegn i korsryggen og det tok 4 timer første gangen(og det er ikke en stor tatoering). Så måtte jeg la huden hvile i 1 uke før det var tilbake for å legge i mer farge. Hvor mange ganger du må tilbake å legge i mer farge kommer litt ann på huden din. Noen har hud som tar til seg fargen fint, andre må kanskje 7-8 ganger tilbake for å få et bra resultat(dette var inkludert i prisen der jeg tok min)

Jeg syntes det gjorde litt mer vondt 2.gangen, da var tatoeringen fortsatt hoven jeg kjente nålestikkene ganske så godt. Men det var ikke uholdbart!!

Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet
Les den nederste artikkelen her.

Takk for linken. Jeg har alltid lurt på hvordan midlertidig tatovering er mulig, og nå vet jeg at det ikke er det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Søstera til Bjørnemannen tok en sånn "midlertidig" sak, og den er jo ikke akkurat... pen... eller borte...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da blir det nok ikke en 5 års på meg, da får jeg heller tenke meg veldig godt om og ta en ordentlig en.

Dere som har tatovering, er det veldig vondt og ta, er litt pysete av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...