AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Dette lurer jeg på? Av alt kjent innen de mange metalsjangere er det ikke et eneste band med mørkhudede i? Hva kan dette skyldes? Anonymkode: 0d281...5c8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det har vel noe med at metallen ikke har hatt særlig god feste i kulturen i Afrika og liknende steder? Veldig få hvite med bob marley look og jointen i munnvika også. Anonymkode: dc520...d27 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har vel noe med at metallen ikke har hatt særlig god feste i kulturen i Afrika og liknende steder? Veldig få hvite med bob marley look og jointen i munnvika også. Anonymkode: dc520...d27 Det er vel mørkhudede andre steder enn Afrika? Og metalen må jo ha nådd dit uansett for 30 år siden? Anonymkode: 0d281...5c8 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 De liker bedre å rappe Anonymkode: c6fd0...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Ikke helt representativt...det eneste jeg kommer på er Living Colour...og det er ikke metal engang. Anonymkode: 0d281...5c8
Elaine Marley Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Spørs hva du mener med kjente metalband det. Suffocation og Sepultura har hatt mørkhudede medlemmer tidligere. Disse er da veldig kjente begge to. Det er nok flere, men at det er flest hvite som driver med det er jeg enig i. Årsakene til det er jeg mer usikker på. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Elaine Marley skrev: Spørs hva du mener med kjente metalband det. Suffocation og Sepultura har hatt mørkhudede medlemmer tidligere. Disse er da veldig kjente begge to. Det er nok flere, men at det er flest hvite som driver med det er jeg enig i. Årsakene til det er jeg mer usikker på. Ja, Sepultura er et bra eksempel. Brasil? Anonymkode: 0d281...5c8
Elaine Marley Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, Sepultura er et bra eksempel. Brasil? Anonymkode: 0d281...5c8 Ja, de er derfra ja.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 SEPULTURAGOD FORBIDAnonymkode: 7cc1e...7ab
Gjest 007_008_007 Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg på? Av alt kjent innen de mange metalsjangere er det ikke et eneste band med mørkhudede i? Hva kan dette skyldes? Anonymkode: 0d281...5c8 Det tror jeg er fordi heavy metal sjangeren er for spesielt interesserte og særlig i den vestlige delen av verden er denne musikken populær. Men Metallica har jo spilt over hele kloden.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Likevel er det merkverdig få...av flere tusen band. Anonymkode: 0d281...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, 007_008_007 skrev: Det tror jeg er fordi heavy metal sjangeren er for spesielt interesserte og særlig i den vestlige delen av verden er denne musikken populær. Men Metallica har jo spilt over hele kloden. Drøy påstand, da metal innehar flere sjangere enn noen annen type musikk. Er da alt fra soft til det ekstreme? Anonymkode: 0d281...5c8 3
Elaine Marley Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøy påstand, da metal innehar flere sjangere enn noen annen type musikk. Er da alt fra soft til det ekstreme? Anonymkode: 0d281...5c8 Ja, og heavy metal er bare en av underkategoriene på metalsjangeren. Kan være med på at noe av metallen er for spesielt interesserte, men endel av det er band som "alle" liker. For eksempel Metallica, Iron Maiden osv. Jeg vil tro at de fleste kan finne noe innenfor metal som de liker. 1
Anoia Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Det har mye med miljøet man vokser opp i å gjøre, hva foreldre og venner hører på osv. Rett og slett hva slags musikk man har blitt eksponert for. Raser og kulturer er fortsatt ikke like blandet som man kanskje liker å tro, og metalkulturen(e) har stort sett vært dominert av hvite, vestlige folk. Det holder sakte men sikkert på å endre seg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, Elaine Marley skrev: Ja, og heavy metal er bare en av underkategoriene på metalsjangeren. Kan være med på at noe av metallen er for spesielt interesserte, men endel av det er band som "alle" liker. For eksempel Metallica, Iron Maiden osv. Jeg vil tro at de fleste kan finne noe innenfor metal som de liker. Ja nettopp derfor syns jeg det er rart at ingen mørkhudede har tatt opp tråden. Metal har jo eksistert i flere tiår, og er i stadig utvikling. Anonymkode: 0d281...5c8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anoia skrev: Det har mye med miljøet man vokser opp i å gjøre, hva foreldre og venner hører på osv. Rett og slett hva slags musikk man har blitt eksponert for. Raser og kulturer er fortsatt ikke like blandet som man kanskje liker å tro, og metalkulturen(e) har stort sett vært dominert av hvite, vestlige folk. Det holder sakte men sikkert på å endre seg. Jo men musikk er jo den arenaen som endrer seg raskest av alt? Liker en det er det jo bare å gunne på? Tilgjengeligheten på metal har da vært meget god worldwide de siste 20-30 årene? Anonymkode: 0d281...5c8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Likevel er det merkverdig få...av flere tusen band. Anonymkode: 0d281...5c8 Er det virkelig NØDT til å være likt i alt? De er vel ikke så interessert da. Venter på at noen drar rasismekortet kun på grunnlag av at svarte ikke liker metall. Himmel. Snart er vel julenissen rasistisk også. Mary Poppins fikk jo gjennomgå for ikke lenge siden. Jammen finnes det alltid noe å være krenket for om man leter nøye og paranoid nok. Anonymkode: d3e37...9cb 2
Elaine Marley Skrevet 6. februar 2019 #19 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja nettopp derfor syns jeg det er rart at ingen mørkhudede har tatt opp tråden. Metal har jo eksistert i flere tiår, og er i stadig utvikling. Anonymkode: 0d281...5c8 De finnes, men nå ble det spurt om kjente band. Jeg tror også at det vil bli mer og mer vanlig fremover. Jeg vet ikke om jeg er helt på viddene nå, men kan det være det at det har blitt sett ned på i noen land? Jeg har hørt om band som har møtt motstand i eget hjemland fordi landet de bor i er veldig religiøst og slike ting, men det er nok ikke bare derfor.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #20 Skrevet 6. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig NØDT til å være likt i alt? De er vel ikke så interessert da. Venter på at noen drar rasismekortet kun på grunnlag av at svarte ikke liker metall. Himmel. Snart er vel julenissen rasistisk også. Mary Poppins fikk jo gjennomgå for ikke lenge siden. Jammen finnes det alltid noe å være krenket for om man leter nøye og paranoid nok. Anonymkode: d3e37...9cb Ro deg ned. Den eneste som drar inn rasisme og krenking her er du. Anonymkode: 0d281...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå