AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Hei! Er bare litt nysgjerrig på vernepleie for gutter/menn. Når man skal søke seg inn på detta studiet, er karakterkravet det samme for jenter og gutter, eller er det lavere for menn? Har hørt at i enkelte mannsdominerte og kvinnedominerte utdanninger så er det letter for det motsatte kjønn og komme inn? Stemmer dette, og gjelder det vernepleie også?? takk for svar, hilsen nysgjerrigper😂 Anonymkode: c67e7...870
Christina82 Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det vet jeg ikke, man oppmuntrer deg til å søke, vi trenger flere mannlige v.pl. Lykke til;)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 4 timer siden, ninab82 skrev: Det vet jeg ikke, man oppmuntrer deg til å søke, vi trenger flere mannlige v.pl. Lykke til;) Bra å høre, vet du sånn cirka hva snittet ligger på de forskjellige stedene? Anonymkode: c67e7...870
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Det er ingen kjønnskvotering på vernepleie nei. Snittet på de ulike stedene kan du finne på samordnaopptak.no Anonymkode: 9b774...6ad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Tror ikke det er kjønnskvotering på vernepleie, men du kan sjekke snittet for å komme inn på samordna opptak på de ulike stedene som tilbyr vernepleie studiet. Om du fullfører er du i alle fall garantert jobb siden de fleste ønsker flere menn for å jevne ut kjønnsbalansen:) Folk sier det er mye drama på kvinnedominerte arbeidsplasser, men jeg har jobbet i mange ulike typiske manne- og kvinnejobber, og kan ikke si jeg synes det er noe mer drama på den ene eller den andre plassen. Tror de som sier det lager en del drama selv...:P Dog kan du kanskje støte på litt andre ting, senest i dag(jeg er vernepleier) kom en kollega ut fra toalettet i bannskap over at "det lekker fra skrævet igjen," og vips fløy en tampong tvers over rommet:D Anonymkode: 5a8b1...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå