AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Hei! Jeg bruker Fitbit versa klokke, er kjempe fornøyd. Så gikk til innkjøpt av Fitibit Aria 2 vekt som måler blant annet fettprosent. Jeg er 26 år, veier 72 kg og er 163 høy. I følge vekta har jeg en fettprosent på 48 %. kan dette stemme..? Har jeg så mye fett på kroppen? Jeg bruker M / L i klær. Håper noen har noen kloke svar Anonymkode: a914b...a2b
Pierre Gynt Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det stemmer ikke. Når det er sagt, er slike målinger veldig lite nøyaktige uansett. 1
naive Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: I følge vekta har jeg en fettprosent på 48 %. kan dette stemme..? Har jeg så mye fett på kroppen? Høres ganske så korrekt ut mtp vekt og høyde. https://iform.nu/ned-i-vekt/fettprosent-hva-er-passende 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, Purt Gull said: Det stemmer ikke. Når det er sagt, er slike målinger veldig lite nøyaktige uansett. Nei, du tar feil. Det høres veldig rett ut mtp at TS har en BMI på 27,5, altså er TS overvektig og det skal ikke mange kiloene til før hun når fedmekategorien. Stemmer også godt med størrelsene hun bruker. Høyden tilsvarer petite. De fleste normalvektige kvinner Anonymkode: 22fc3...0d4 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 8 minutter siden, Purt Gull skrev: Det stemmer ikke. Når det er sagt, er slike målinger veldig lite nøyaktige uansett. Normal fettprosent på kvinner er jo fort oppi mot 30%, så jeg ser ikke hvorfor en overvektig ikke kan ha fettprosent på 48%? Jeg er mer overvektig enn TS, og har helt sikkert en slik fettprosent, siden jeg hadde normal fettprosent på rundt 25-30% da jeg veide 20 kg mindre. De 20 kiloene jeg har lagt på meg er jo rent fett! Anonymkode: d3ca7...633 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 TS her, skal også nevnes at i den fitbit appen så har jeg en BMI på 54 😮 (Blir også målt fra vekta) Ja, jeg er i dårlig form og har litt fett ekstra. Men synes tallene var så høye😂 Anonymkode: a914b...a2b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: TS her, skal også nevnes at i den fitbit appen så har jeg en BMI på 54 😮 (Blir også målt fra vekta) Det er helt feil. Du har en BMI på 27,5. Hvis du skulle hatt en BMI på 54 hadde du veid nesten 150 kg. Anonymkode: 22fc3...0d4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, skal også nevnes at i den fitbit appen så har jeg en BMI på 54 😮 (Blir også målt fra vekta) Ja, jeg er i dårlig form og har litt fett ekstra. Men synes tallene var så høye😂 Anonymkode: a914b...a2b Da tror jeg du trygt kan ignorere fettprosenten også. Eller bare legg inn høyden din på nytt, her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: 919e3...2ba
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, skal også nevnes at i den fitbit appen så har jeg en BMI på 54 😮 (Blir også målt fra vekta) Ja, jeg er i dårlig form og har litt fett ekstra. Men synes tallene var så høye😂 Anonymkode: a914b...a2b Du må huske å stille inn fra kg/pund etc Og husk å sjekke om du skal registrere cm eller meter på høyde. Husk korrekt komma. Anonymkode: d3ca7...633 1
Ariana807 Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 (endret) Vet ikke helt hva som skjer med dette. Jeg er 27 år, gått ned 5,5 kg siden 02/01-19, jeg har og denne vekta og appen (i tillegg til charge 2). Jeg er nå 81 kg (målt i dag). Hele januar, enn med vektnedgang, har vekt vist fettprosent på rundt 40%. Vet ikke helt om jeg stoler skikkelig på den delen av vekta. Kan jo være jeg kun har mistet vann og muskler da, men kjennes ikke ut som det og har gått ned 5cm i livet, 2cm rundt låret, så noe fett virker det som om har forsvunnet Kan og si at jeg får beskjed om at jeg har en BMI på 30,3. Som stemmer med det man kan regne ut selv. Så vil tro at det er noe som ikke er helt riktig hos deg. Noe data som er misstolket eller noe av appen Endret 6. februar 2019 av Ariana807
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, skal også nevnes at i den fitbit appen så har jeg en BMI på 54 😮 (Blir også målt fra vekta) Ja, jeg er i dårlig form og har litt fett ekstra. Men synes tallene var så høye😂 Anonymkode: a914b...a2b Du har nok da lagt inn feil høyde på deg. Men nei, slike vekter måler ikke nøyaktig på fettprosent. Den har rett og slett ikke kapasitet til det. Den bruker gjennonsnittstall for høyde vs vekt i forhold til kjønn og tar et ca estimat utfra det. Den hadde sagt det samme (om fettprosent) om du var full i muskler. Anonymkode: 6aa51...89f
Frk.Mini Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du må huske å stille inn fra kg/pund etc Og husk å sjekke om du skal registrere cm eller meter på høyde. Husk korrekt komma. Anonymkode: d3ca7...633 Åååh...! Der har vi det!! ser høyden min står på 116 cm i appen😂😂😂😂 TAKK! prøve å justere det, men den vil ikke.. får forske litt på det. men ikke rart tallene ble litt rare 🙈 1
Frk.Mini Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Glemte å trykke anonym, men spiller ingen rolle, jeg er TS
Frk.Mini Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 Okei, da er nok problemet løst. Høyden lå inne med 116 😂😂 og da stemmer BMi på 54 hvis man veier 72 kg. Haha.. jaja, da er det kanskje ikke så ille som jeg har trodd noen dager gleder meg til å veie meg og se oppdateringen nå etterpå! 😂
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er også 163 og veier over 100 kilo, og Fitbit aria sier JEG har 48% fett og det er sikkert riktig. Du har ikke det TS med 70 kilo! Anonymkode: 5e870...94c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #16 Skrevet 7. februar 2019 Hvordan måle fettprosent om man ikke har klokke eller klype? Finnes det en type ca «formel» slik som med BMI? Anonymkode: ab6e6...32d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #17 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan måle fettprosent om man ikke har klokke eller klype? Finnes det en type ca «formel» slik som med BMI? Anonymkode: ab6e6...32d Nei du må bruke en klype. Anonymkode: 3a40b...1df
VET Skrevet 7. februar 2019 #18 Skrevet 7. februar 2019 Fettprosenten måles best i speilet, eller med klype. Jeg prøvde en sånn vekt en gang, og den sa at jeg hadde 25% fett. Jeg skal ærlig innrømme at på 180cm, 83kg og synlige blodårer over sixpacken ble jeg rimelig snurt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå