Forever22 Skrevet 7. februar 2019 #21 Skrevet 7. februar 2019 5500 kr!!! Er jo helt sykt. Så dyr strømregning har jeg aldri hatt før. Ja vi har et stort hus, men ingenting som tilsier den prisen. skjønner det bare ikke 🙈
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #23 Skrevet 7. februar 2019 Får nok på rundt 2000, har et hus på 90 kvm og bruker lite strøm (nesten bare vedfyring til oppvarming)... Anonymkode: 0139a...404
Illuminatum Skrevet 7. februar 2019 #24 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Med ett strømforbruk på 1200 i januar.Hva tror dere regningen blir ? Anonymkode: 5e84a...135 Regner med for egen del 6-7000 Din blir vel opp mot 1500-2000. Endret 7. februar 2019 av Illuminatum Mer info
Scoops Skrevet 7. februar 2019 #25 Skrevet 7. februar 2019 Regner med at den blir mellom 2500-3000 kroner. Altfor mye
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #26 Skrevet 7. februar 2019 Vår lå 100kr under desember. 1700kr, brukte rett over 1200kwh Anonymkode: 2e7c1...036
Million Skrevet 7. februar 2019 #27 Skrevet 7. februar 2019 (endret) Aner ikke hva regningen din blir, ts, ettersom jeg ikke aner hvilken strømpris eller kraftavtale du har. Selv fikk jeg melding på mobilen i dag at strømregningen fra Fjordkraft var kommet. 450 kr. Den var 530 forrige måned. Har en blokkleilighet på 67 kvm med radiatorer med fjernvarme, så bruker ikke strøm på oppvarming. Betaler heller ikke for varmtvannet på strømregningen. Det forbruket går vel på husleien/fellesutgiftene i borettslaget. Endret 7. februar 2019 av Million 1
Million Skrevet 7. februar 2019 #28 Skrevet 7. februar 2019 8 timer siden, Forever22 skrev: 5500 kr!!! Er jo helt sykt. Så dyr strømregning har jeg aldri hatt før. Ja vi har et stort hus, men ingenting som tilsier den prisen. skjønner det bare ikke 🙈 Har du sjekket prisen pr kwh på regningene, og sammenlignet det siste året? Antagligvis har du høyere kwhpris enn før nå. Det har jeg. Strømprisen er mye dyrere nå pga tørkesommer og diverse.
Forever22 Skrevet 7. februar 2019 #29 Skrevet 7. februar 2019 50 minutter siden, Million skrev: Har du sjekket prisen pr kwh på regningene, og sammenlignet det siste året? Antagligvis har du høyere kwhpris enn før nå. Det har jeg. Strømprisen er mye dyrere nå pga tørkesommer og diverse. Ja, vi har fått høyere vi også. Jeg skjønte jo at prisene ville øke litt, men det er snakk om 3000kr i forskjell nesten🙈 jeg syns det er helt ekstremt!
Million Skrevet 7. februar 2019 #30 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 2 minutter siden, Forever22 skrev: Ja, vi har fått høyere vi også. Jeg skjønte jo at prisene ville øke litt, men det er snakk om 3000kr i forskjell nesten🙈 jeg syns det er helt ekstremt! Oi, ja, da var det jo nesten en dobling av regningen for dere! Vi er nok bortskjemt med lave strømpriser tidligere her i landet. Folk er ikke like nazi på å skru av lyset i rom som ikke brukes osv som de er i mange andre land, der strømprisene historisk sett er langt høyere. Endret 7. februar 2019 av Million 1
Forever22 Skrevet 7. februar 2019 #31 Skrevet 7. februar 2019 2 timer siden, Million skrev: Oi, ja, da var det jo nesten en dobling av regningen for dere! Vi er nok bortskjemt med lave strømpriser tidligere her i landet. Folk er ikke like nazi på å skru av lyset i rom som ikke brukes osv som de er i mange andre land, der strømprisene historisk sett er langt høyere. Ja.. men vi skaffet oss jacuzzi i november som vi brukte ganske mye nå i januar. Lurer på om den kan ha brukt mye strøm, selv om leverandøren sa at det gjorde den ikke.. vi er nok bortskjemt, her tenker vi ikke over å skru av lys i rom vi ikke er i. Varmepumper som står på fullt hele døgnet, tv som står på, lys ja u name it..
Million Skrevet 7. februar 2019 #32 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, Forever22 skrev: Ja.. men vi skaffet oss jacuzzi i november som vi brukte ganske mye nå i januar. Lurer på om den kan ha brukt mye strøm, selv om leverandøren sa at det gjorde den ikke.. vi er nok bortskjemt, her tenker vi ikke over å skru av lys i rom vi ikke er i. Varmepumper som står på fullt hele døgnet, tv som står på, lys ja u name it.. Det koster nok en hel del å varme opp alt det vannet i jaccuzzien og å holde det varmt også, i våre kalde vintermåneder. Håper neste regning ikke blir så ille for dere
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #33 Skrevet 7. februar 2019 Varmtvann og fyring er inkludert i husleien så 350,- Ekstremt glad for det når jeg ser en del andre sine regninger! Anonymkode: aeaca...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #34 Skrevet 7. februar 2019 4 timer siden, Million skrev: Aner ikke hva regningen din blir, ts, ettersom jeg ikke aner hvilken strømpris eller kraftavtale du har. Selv fikk jeg melding på mobilen i dag at strømregningen fra Fjordkraft var kommet. 450 kr. Den var 530 forrige måned. Har en blokkleilighet på 67 kvm med radiatorer med fjernvarme, så bruker ikke strøm på oppvarming. Betaler heller ikke for varmtvannet på strømregningen. Det forbruket går vel på husleien/fellesutgiftene i borettslaget. jeg har også blokkleilighet, noen få kvm mindre enn din. Varmtvann i fellesutgiftene og har kun radiator som oppvarming. Priser meg lykkelig over at jeg ikke har hus nå, har nok utgifter! Hadde nesten lik strømregning som deg i desember så spent på denne mnd. Men rart du ikke har dyrere regning denne mnd- trodde strømprisene var dyrere nå enn i desember? Anonymkode: 851d0...767
Million Skrevet 7. februar 2019 #35 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har også blokkleilighet, noen få kvm mindre enn din. Varmtvann i fellesutgiftene og har kun radiator som oppvarming. Priser meg lykkelig over at jeg ikke har hus nå, har nok utgifter! Hadde nesten lik strømregning som deg i desember så spent på denne mnd. Men rart du ikke har dyrere regning denne mnd- trodde strømprisene var dyrere nå enn i desember? Anonymkode: 851d0...767 Jeg stusset også litt på at den var lavere nå, men har ikke sjekket selve prisen på fakturaene. Betalte med mobilen og da ser jeg ikke detaljer så godt, men skal ta en kikk på fakturaene på pc senere. Jeg har vært flink til å skru av overflødig lys siden desember, men pga led-lamper overalt, trodde jeg ikke det skulle ha stort å si egentlig. Eneste er kjøkkenet, der er det lysrør under kjøkkenskapene. Endret 7. februar 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #36 Skrevet 7. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Rundt 5000,- Men dette inkluderer el-bil som brukes daglig plusse en deilig jacuzzi på verandaen Verdt hver en krone. Men vi har god råd da, så klager egentlig ikke. Anonymkode: b532b...49f Nei, mer skryter.. Anonymkode: 092bd...2df 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #37 Skrevet 7. februar 2019 Prisen ligger vel på litt over krona for KwH nå, så det er vel bare å gange med 1,noe og så legge til nettleie og alt det andre oppå det? Tipper min kommer på 2000-2500 eller kanskje opp til 3000, ikke mer. Hadde 2000 inkl nettleie i desember. Anonymkode: cb44b...88c
Gjest Opie Skrevet 7. februar 2019 #38 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 2 timer siden, Forever22 skrev: Ja.. men vi skaffet oss jacuzzi i november som vi brukte ganske mye nå i januar. Lurer på om den kan ha brukt mye strøm, selv om leverandøren sa at det gjorde den ikke.. vi er nok bortskjemt, her tenker vi ikke over å skru av lys i rom vi ikke er i. Varmepumper som står på fullt hele døgnet, tv som står på, lys ja u name it.. Det KOSTER! Tro meg, vi har Jacuzzi, og lovnadene fra leverandørene om at de bruker lite strøm kan man ikke stole på. Husk at det skal varmes opp vann til ganske høye temperaturer (vi bruker som regel 38, men av og til skrur vi opp til 40). I de siste ukene har det vært tosifret minusgrader og det er selvsagt energikrevende selv for godt isolerte kar. Vårt kar har et varmeelement på 3 kW. Så er det bare å regne... Går dette f.eks. 8 timer pr døgn snakker vi 24 kWh bare der. Det kommer også an på om du bruker økonomi-funksjonen. Ulempen da er at du bare kan bruke karet til gitte tider av døgnet. Vi ønsker å kunne bruke det når vi vil, uansett tid på dagen, selv om det som regel blir sent på kvelden. Jeg er ikke så sikker på at økonomimodus er så mye mer lønnsom heller på veldig kalde dager. I tillegg kommer sikulasjonspumpen som går minimum 8 timer (anbefalt fra leverandør er minst 2x4 timer). Denne er på 0,6 Kw, dvs. minst 5 kWh for den. Så 30 kWh pr døgn for jacuzzi på kalde vinterdager må du regne med. Spesielt hvis du vil ha opp mot 40 grader i karet (som jo er veldig deilig ). Da snakker vi 1000 kWh pr måned, og med dagens priser ender man dermed på godt over 1000-lappen pr måned for jacuzzi..... Jeg synes leverandørene er for kyniske når de unnlater å fortelle hva et kar EGENTLIG bruker. De opplyser gjerne snittforbruket over et helt år, og da tar de jo med sommeren også, og da er det mange lar karene stå tomme og ute av drift. Endret 7. februar 2019 av Opie
Forever22 Skrevet 7. februar 2019 #39 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, Opie skrev: Det KOSTER! Tro meg, vi har Jacuzzi, og lovnadene fra leverandørene om at de bruker lite strøm kan man ikke stole på. Husk at det skal varmes opp vann til ganske høye temperaturer (vi bruker som regel 38, men av og til skrur vi opp til 40). I de siste ukene har det vært tosifret minusgrader og det er selvsagt energikrevende selv for godt isolerte kar. Vårt kar har et varmeelement på 3 kW. Så er det bare å regne... Går dette f.eks. 8 timer pr døgn snakker vi 24 kWh bare der. I tillegg kommer sikulasjonspumpen som går minimum 8 timer. Denne er på 0,6 Kw, dvs. minst 5 kWh for den. Så 30 kWh pr døgn for jacuzzi på kalde vinterdager må du regne med. Spesielt hvis du vil ha opp mot 40 grader i karet (som jo er veldig deilig ) Jeg synes leverandørene er for kyniske når de unnlater å fortelle hva et kar EGENTLIG bruker. De opplyser gjerne snittforbruket over et helt år, og da tar de jo med sommeren også. Ja.. trodde vel bare at det ikke skulle ta så av liksom. Har flere venner som har jacuzzi som ikke fikk slike priser. Når det stiger med nesten 3000kr så syns jeg det er litt vel ekstremt🙈 vi har vel hatt 38 grader i tubben så skjønner jo at det går litt strøm der. Menmen, jeg angrer virkelig ikke på jacuzzien!! Er faktisk SÅ verdt det 😂😂🙈
Gjest Opie Skrevet 7. februar 2019 #40 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, Forever22 skrev: Ja.. trodde vel bare at det ikke skulle ta så av liksom. Har flere venner som har jacuzzi som ikke fikk slike priser. Når det stiger med nesten 3000kr så syns jeg det er litt vel ekstremt🙈 vi har vel hatt 38 grader i tubben så skjønner jo at det går litt strøm der. Menmen, jeg angrer virkelig ikke på jacuzzien!! Er faktisk SÅ verdt det 😂😂🙈 Det skal dog sies at det er stor forkjell på boblekar. De best isolerte bruker selvsagt mindre strøm, og det er viktig med godt isolerte lokk. Og hvis man bor på et sted med en del vind, så kjøles det også fortere ned. Men jacuzzien alene har neppe kostet deg 3000,- på en måned. I såfall ville jeg undersøkt om noe er galt... Et tips jeg hørte (men ikke har prøvd) er å legge glavamatter (disse får man kjøpt på byggevareforetninger) over karet når man ikke bruker det, slik at det blir ekstra isolert på kalde dager. I tillegg kan man bygge ekstra vegger rundt sidene med isolasjon. Men viktig at man ikke dekker til evt. vifteåpninger etc. Enig i at det er verdt det Endret 7. februar 2019 av Opie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå