Gå til innhold

Dere med 600+ venner på facebook...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk dere så mange? Kjenner dere alle?

Anonymkode: 3cc0f...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en gang over 600. Jeg jobbet i en frivillig organisasjon, og hadde en del frivillige verv. Kunne sikkert har flere tusen kontakter, eller venner. Men jeg har kommet meg ned på rundt 300, mennesker jeg er i slekt med, gode venner og kollegaer. 

Jeg var i en slik posisjon at folk la til meg, jeg var en nyttig kontakt å ha. 

Anonymkode: 1e516...4db

Skrevet

De fleste er jo ikke "venner", men bekjente. Noen trenger egentlig bare å puste i et rom, så legger de til folk som var der som "venner". De vil se populære ut og soler seg i sin store vennekrets. Jeg går ikke på den. Ikke når det gjelder vanlige folk uten et spesielt stort nettverk ellers via jobb eller interesser/foreninger. 

Anonymkode: eb7d5...3cc

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har møtt alle 887. Dette er mer kontakter enn venner.

Folk jeg har møtt via jobb, studier, reiser, venners venner osv.

Har vært på Facebook i 12 år, så her er også alle medstudentene fra ungdomsskolen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er jo ikke "venner", men bekjente. Noen trenger egentlig bare å puste i et rom, så legger de til folk som var der som "venner". De vil se populære ut og soler seg i sin store vennekrets. Jeg går ikke på den. Ikke når det gjelder vanlige folk uten et spesielt stort nettverk ellers via jobb eller interesser/foreninger. 

Det vet du jo ikke? Disse vanlige menneskene kunne jo ha fått disse i et felleskap på FB? Eller et irl-fellesskap du ikke kjenner. Blir litt rart å dømme folk etter vennelista på facebook synes jeg. 

Anonymkode: 1e516...4db

• Liker 1
Skrevet

Noen er tidligere klasse/studievenner, noen er folk jeg har blitt kjent via frivillige verv, noen er tidligere/nåværende kolleger, noen er folk jeg har blitt kjent med via jobb, noen har jeg møtt via kurs, noen via hobbyer, og noen på fest/byen. 

Skrevet

Har litt over 900. Kommer av at jeg har vært student i to runder, fadder i flere runder, hatt en rekke frivillige verv og ulike jobber = blir mange til slutt.

Anonymkode: d3b29...271

Skrevet

Har 722, måtte sjekke 😜

Har fjernet en del fra tidligere arbeidplasser, folk som ikke hilser om jeg treffer dem som har lagt meg til pga felles venner, og driver og faser ut mange som har lagt meg til via felles hobby. 

Gamle klassekamerater etc har jeg ikke en eneste av. 

Anonymkode: 14577...448

Skrevet

En enkel forklaring er at jeg har hatt FB siden jeg var 10. Hadde 1500 på det meste, nå ca 900. 

Anonymkode: 60691...671

Skrevet

Det er jo lett å få mange venner på Facebook. Men det er klart at alle er jo ikke venner i den forstand. Jeg fikk Facebook når jeg var 19, da la jeg til barndomsvenner, klassekamerater fra barnsekole, ungdomskole og vgs. La og til mange fra andre klasser på vgs, det var jo sånn alle gjorde. Var jo på hils med alle, men ikke direkte venner. Så fikk man sin første jobb, og la til alle der. Etter hvert studerer man, så da får man plutselig en del nye venner, og har fortsatt de gamle. Så ny jobb, nye folk på face. Etter hvert år man barn, barselgrupper, og får en haug med barnas foreldre på Facebook. Så baller det på seg.. 

Jeg har sluttet å legge til "alle" jeg kjenner nå, har og slettet mange, og har nå bare 300 på Facebook, og det er venner, familie, slekt, barnas venners foreldre og noen bekjente og noen få fra jobb. 

Anonymkode: 89548...533

Skrevet

Hadde jeg invitert alle mine 722 venner i fødselsdagsselskap hadde kanskje 50 dukket opp. Om det var fri bar :p 

Anonymkode: 14577...448

• Liker 2
Skrevet

Kjenner ikke alle personlig nei. Men jeg er med i flere grupper og får forespørsler derfra. Legger også til flere fra ulike deler av verden fra div grupper, og snakker en del med mange på Messenger. Snakker da mest om interesser og kultur. Syns det er veldig allright. Å snakke privat med dem som opplever naturkatastrofer av ulike slag. Får jo et helt annet innblikk i hvordan de opplever det. Spennende. Har flere fra ulike steder i USA. Interessant å utveksle hvordan vi lever. Mange syns Norge er et slags paradis på jord, og mange visste lite om Norge. 

• Liker 1
Skrevet

Har ca 900. Jeg kjenner ikke alle personlig.

Jobber på en arbeidsplass med maaange - der man jobber veldig tett i små men forskjellige team gjennom uka (og av og til dagen)- så mange er fra jobben. Kjenner "jobb-personen" godt,selv om man kanskje ikke vet så mye om privatpersonen. 

Har også vært aktiv - og hatt verv i ulike organisasjoner som har gitt meg mange kjente.  

Jeg benytter ikke facebook som hverken et privat album eller en privat dagbok. Logger inn for å sjekke fellesbeskjeder i ulike grupper tre ganger i uka.

Anonymkode: a3bda...6fe

Skrevet
På 6.2.2019 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Det vet du jo ikke? Disse vanlige menneskene kunne jo ha fått disse i et felleskap på FB? Eller et irl-fellesskap du ikke kjenner. Blir litt rart å dømme folk etter vennelista på facebook synes jeg. Anonymkode: 1e516...4db

Vet jeg ikke? Jeg snakker ut ifra dem jeg kjenner til i min krets. Det finnes noen få som er ærlige og de har f.eks. 65 folk på sin liste som jeg vet er kjentfolk fra oppvekst, skole, nåtid, familie. Venner som de kjenner og har som venner altså. De legger ikke til alle de møter i sitt liv og kaller dem for "venner".
Så finnes det sånne som liker å legge til "folk som er noe". De legger til små og store vinnere i samfunnet, kjendiser og andre som det er akseptert å like. Tviler på at de noen gang har møtt alle som er på sine vennelister, men det ser fint ut og løfter dem noen hakk oppover. At man f.eks. leser en persons bok og denne får sekser på terningen, alle liker den i gjengen, men er dette nok til å legge til en person som "venn"? Nei, mener jeg. Det er falskt. At man liker noens utseende, produkt, musikk eller et bakeri, gjør dem ikke automatisk til venner. Det ser veldig fint ut å ha mange venner på FB, men det er jo ikke helt sant i mange tilfeller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...