AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg byttet strømleverandør for litt siden, og stusser litt på en ting. Hos forrige leverandør kunne forbruket være 1000 kw +/- nå i vinter, mens hos min nye strømleverandør har vi brukt 267 kw i januar. Hva skyldes dette? Vi har gjerne brukt litt mindre strøm til oppvarming i januar enn i desember, men vi har ikke akkurat gjort så mange drastiske tiltak... Anonymkode: d91f6...18a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Mulig det ikke inkluderer en like lang periode som du er vant til siden du akkurat har byttet, eller at de fakturerer for kortere perioder av gangen. Anonymkode: d81cb...266
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 står på det på regningen at det er for en hel måned? Da jeg hadde strøm via Fjordkraft var beregningsperiodene av variabel lengde. Anonymkode: a4534...84c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har ikke mottatt første regning enda, men forbruket leses av på samme måte, en måned av gangen. Snålt... Får se når faktura kommer😊 Anonymkode: d91f6...18a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg byttet strømleverandør for litt siden, og stusser litt på en ting. Hos forrige leverandør kunne forbruket være 1000 kw +/- nå i vinter, mens hos min nye strømleverandør har vi brukt 267 kw i januar. Hva skyldes dette? Vi har gjerne brukt litt mindre strøm til oppvarming i januar enn i desember, men vi har ikke akkurat gjort så mange drastiske tiltak... Anonymkode: d91f6...18a Sen registrering av forbruket kan være forklaringen. Nye strømmålere kan sende i rykk og napp. Anonymkode: 88fb3...adc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Vi fikk ny strømmåler i oktober. Om det var den gamle som målte for mye eller den nye som måler for lite, men vi hatt jevnt over 15% lavere forbruk en hva vi har hatt de siste årene, måned for måned. Anonymkode: 7b144...a4b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Sannsynligvis er oppstartsdato hos ny leverandør midt måneden eller senere. Da faktuerer de fra den datoen og ut måneden. Så vil du få sluttfaktura hos din tidligere leverandør fram til denne datoen. Anonymkode: 7023c...c28
kikkana Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Det må du nesten spørre en fagperson om, som kan se over huset evt. Bruker ikke motorvarmer eller noe slikt? Evt varmtvannstank står på et kaldt sted osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå