Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 22 år gammel jente som sliter veldig for tiden mtp på utdanning og jobb. Blir så sliten av å ikke vite hva jeg vil utdanne meg som og hva jeg kan jobbe med. Så jeg har tusen spørsmål som jeg gjerne vil ha noen svar på, hvis folk har svar. ❤️

Mine interesser og min personlighet kommer ikke helt overens. Jeg er interessert i mennesker, dyr, pleie, trening. Jeg er veldig omsorgsfull men jeg har prestasjonsangst, og selvom jeg elsker mennesker og vil hjelpe mennesker så får jeg helt vondt i magen av at kollegaer/andre mennesker skal se/høre hvordan jeg jobber med brukere for eksmepel (pga prestasjonsangsten). 

Har lenge tenkt på helsefagarbeider - for å så søke jobb i hjemmetjenesten. Mine spørsmål her: 

- Er det godt betalt/gode jobbmuligheter som helsefagarbeider eller blir det sett på som en «ekstrahjelp»?. Du som er helsefagarbeider, hvor jobber du?

- Er hjemmetjenesten noe for ei som har prestasjonsangst? Vil gjerne jobbe tett med bruker i fred. 

En annen ting jeg har vurdert er folkehelse på grunn av mine interesser for da mennesker og trening. Men HVA er jobbmulighetene her?

Min aller største drøm er jo dyrepleie, da jeg er utrolig utrolig glad i dyr, litt for mye også hehe. Men det er utrolig høyt snitt og langt i fra det snittet jeg har nå. Så da må jeg bruke 1 år på og ta opp fag. Er dyrepleiere godt betalt? Hvordan er arbeidstidene? Kan min prestasjonsangst ovenfor andre mennesker ødelegge her?

Også vil jeg på forhånd si takk for de som gidder å svare denne ubrukelige jenta her😅Tusen takk.

Anonymkode: 087eb...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også tilføye at jeg har tidligere jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede, men fant aldri min plass da jeg gikk på skole samtidig og var vikar så ble aldri kjent og trygg på meg selv + jobben, og at der var man rundt kollegaer hele tiden så min prestasjonsangst føk til himmel. (Aldri igjen). 

Har jobbet som støttekontakt, dette trivdes jeg med men var bare en bi-jobb og selvfølgelig ikke tilstrekkelig jobb. 

Så har jeg jobbet som brukerstyrt personlig assistent, trivdes nogenlunde men ikke tilstrekkelig det heller.

Så har jeg jobbet i klesbutikk, trivdes greit men kundeservice er ikke noe for meg. Elsket å hjelpe gamle damer, men alle andre kunder var bare et slit og ikke noe jeg interesserte meg for. Ikke interessert i mote heller, så ja nei ikke noe for meg.

Har vurdert å søke i sportsbutikker, da trening er noe jeg faktisk interesserer meg for (ift mote), og da får man et fagfelt man blir trygg på - men tror ikke dette er en tilstrekkelig jobb heller i lengden.

Anonymkode: 087eb...e83

Skrevet

Hei, trådstarter

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh Ninab82,mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...