Gå til innhold

Overtagelse av strøm og nett ved flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettopp flyttet fra kollektiv. Bodde bare med noen 'randoms' og litt tilfeldig endte nett og strøm på meg. Vi flyttet alle ut nå og jeg ringte for å avslutte strøm og nettavtalen. Det gikk fint, men på telefonen advarte de noe om at hvis det ikke ble registrert en ny "kunde" på strømmåleren kunne jeg etter hvert få en ekstra gebyr på det som kunne være på 3000kr? Skjønte ikke helt hva de mente, men de var veldig på at de skulle ha navnene til dem som tar over leiligheten, eller utleier (som er et gigantisk firma), noe jeg ikke aner, bodde jo bare i kollektiv. Aner ikke hvem vi leide av engang. Fikk til slutt bare sagt opp abonnementet, og beskjed om at det skulle nok gå fint så lenge noen registrerte seg på adressen om ikke for lenge? Men jeg aner jo ikke hvor lang tid dette utleiere selskapet eventuelt bruker på å få inn nye folk. På slutten av samtalen spurte jeg klart og tydelig om jeg ikke hadde noe mer med strømm og nett å gjøre nå , og da sa hun ja? Skjønner ingenting av dette.. 

Anonymkode: 982ae...e49

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har nettopp flyttet fra kollektiv. Bodde bare med noen 'randoms' og litt tilfeldig endte nett og strøm på meg. Vi flyttet alle ut nå og jeg ringte for å avslutte strøm og nettavtalen. Det gikk fint, men på telefonen advarte de noe om at hvis det ikke ble registrert en ny "kunde" på strømmåleren kunne jeg etter hvert få en ekstra gebyr på det som kunne være på 3000kr? Skjønte ikke helt hva de mente, men de var veldig på at de skulle ha navnene til dem som tar over leiligheten, eller utleier (som er et gigantisk firma), noe jeg ikke aner, bodde jo bare i kollektiv. Aner ikke hvem vi leide av engang. Fikk til slutt bare sagt opp abonnementet, og beskjed om at det skulle nok gå fint så lenge noen registrerte seg på adressen om ikke for lenge? Men jeg aner jo ikke hvor lang tid dette utleiere selskapet eventuelt bruker på å få inn nye folk. På slutten av samtalen spurte jeg klart og tydelig om jeg ikke hadde noe mer med strømm og nett å gjøre nå , og da sa hun ja? Skjønner ingenting av dette.. 

Anonymkode: 982ae...e49

Har du noen gang lest hva som står på en faktura fra strømselskapene? 

Du sier aldri opp en strømavtale muntlig. En epost er langt bedre enn en telefon forid du da har dokumentasjon på at strømmen er sagt opp. Hva som her skjer er umulig å spå om. Men jeg håper du har lært nå at du sier opp skriftlig og får en tilbakemelding fra strømselskapet på epost at oppsigelsen er godtatt. Jeg sikret meg også med bilde av strømmålerens stand da jeg flyttet og avsluttet strømmen der jeg bodde. 

Inngå heller ikke slike avtaler dersom du i fremtiden skal bo sammen med flere andre. 

Anonymkode: 20c94...355

Skrevet

Ring nettselskapet og sjekk dette nærmere. Strømmåler skal overføres til ny leigetaker eller tilbake på huseier. 

Anonymkode: 7e22f...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...