Gå til innhold

Barnehage eller dagmamma ett åring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er best? Snakk om ett år

Endret av Hummingbird2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage. Pga sosial kontroll. Samt at det er mye bra med barnehager.

Mine var hjemme til de var nærmere tre år. Men jeg ville aldri valgt dagmamma. Da heller barnehage. Ser ut som ettåringene storkoser seg i den barnehagen barna mine går i. 

Anonymkode: 2ccc5...3b4

• Liker 4
Skrevet

Spørs, hvordan er dagmammaen? Er det fulltid eller deltid? Husk at ettåringer blir utsatt for mye stress når de må være fra omsorgspersonen som over lengre tid i så liten alder.. 

Anonymkode: 2d002...eb0

• Liker 2
Skrevet

Barnehage, dagmammaer føres det ingen kontroll over, ingen krav til politiattest, brannsikkerhet etc. 

Anonymkode: 12e8a...0d5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage, dagmammaer føres det ingen kontroll over, ingen krav til politiattest, brannsikkerhet etc. 

Det kan man forlange å kreve før man ansetter en dagmamma. Det beste er om det er hjemme hos en selv, uten å kreve husarbeid som tilleggstjeneste. Da kan man installere kamera. 

Anonymkode: d5afd...cb0

Skrevet

Ville mye heller valgt barnehage. Flere voksne, organisert, synes det er "sikrere". 

Hadde jeg kjent dagmamma godt fra før kunne jeg vurdert det altså! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man forlange å kreve før man ansetter en dagmamma. Det beste er om det er hjemme hos en selv, uten å kreve husarbeid som tilleggstjeneste. Da kan man installere kamera. 

Anonymkode: d5afd...cb0

som regel er det jo hjemme hos dagmammaen med flere andre barn også. 

• Liker 1
Skrevet

Ville definitivt valgt barnehage. Av mange grunner, blant annet på grunn av kontrollen der og fordi du slipper å bli oppringt når dagmamma er syk. Har prøvd begge deler.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Dersom dagmamma var en person jeg kjente (barnets bestemor, venn av familien etc) ville jeg valgt det. Så små barn har ikke noe behov for barnehage (uten at det betyr at de har vondt av det). Men hadde nok ikke sendt barnet mitt til en ukjent dagmamma.

Politiattest o.l kan du uansett kreve fra dagmamma, så akkurat det er ikke noe problem.

Skrevet

Sto selv i den situasjonen. Tenkte egentlig at dagmamma måtte være best, så jeg sjekket litt på nett. Og fant ut at jeg velger barnehage istedet. Mye mer pedagogisk, og kontrollert. Følte mye mer sikkerhet i en barnehage. De dagmammaene jeg fant var unge jenter som ikke kunne stort annet enn at de likte små barn, var uføretrygdet (hvordan orker de 1 eller flere små barn 100%, men ikke en jobb?). Eller utenlandske damer som ikke hadde annen jobb (ikke noe galt med at de er fra utlandet, mwn vanskelig å vite deres syn på barneoppdragelse. Redd for at de tenker annerledes enn oss foreldre, også tenkte jeg mye på språk. Å la barnet være med en person store deler av dagene i 5 dager som snakker gebrokkent norsk var ikke aktuelt). Så derfor ble valget tatt. Barnehage fra ca 1 år 

Anonymkode: 2959f...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...