Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Er det noen som er "frivillig" steril her? Hvordan var inngrepet? var det lett å få legen til å henvise deg vidre? Jeg er (desverre) for ung til å sterilisere meg ennå, kan jeg "overtale" legen eller må man være "gammel" og ha 10 unger?
Gjest Madam Felle Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Jeg er frivillig sterilisert, og det ble gjort da jeg var 25 år. Jeg hadde da tre barn og ønsket ikke flere. Det var IKKE lett å få en henvisning, og bør heller ikke være lett. Legen som skal henvise deg bør stille deg mange spørsmål, for å være sikker på at du virkelig mener det. Det kan jo være du forandrer mening når du blir eldre, og derfor skal det ikke være lett å få igjennom. Jeg mener du må være 25 år for å få det gijennom, emn du behøver ikke ha 10 unger osv. Men det bør være nøye gjennomtenkt, for det er ikke enkelt å få gjort noe med det senere. Syns ikke legen skal la seg "overtale", men rett og slett finne ut om dette er noe du mener. Om du er under 25 år skal det være særskilte grunner for å få det igjennom, og det holder nok ikke med å si at du ikke ønsker barn. uansett bør du tenke deg godt om, for som sagt kan det være du angrer deg senere, for vi forandrer oss med årene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå