Gå til innhold

stesønn som bor på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en voksen stesønn som bor på hotell. Han kommer hjem, spiser, drar ut igjen, kommer hjem, dusjer, drar, kommer hjem, legger seg og drar igjen. Alltid rene klær og middag på bordet. men på søndag vil han "bo" i stua og styre tvn hele dagen.

Jeg har påpekt flere ganger at han må hjelpe til hjemme til både faren og til sønnen. Hver gang jeg tar det opp eller viser misnøye til samboeren min blir han sur og det blir dårlig stemning. 

Kan jeg da bare streike? altså.. gi han beskjed at fra nå, så vasker han egne klær, flytte på eget bad som han selv må holde rent, og kjøpe inn sin egen mat (middag må jeg lage uansett, men tenker på brød, pålegg osv.)

Anonymkode: cd001...fe6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en stesønn som bor på hotell, du har en stesønn som bor hjemme. Å du har dullet han opp til å ikke orke å hjelpe til i hjemmet. 

Anonymkode: f8b23...01e

• Liker 5
Skrevet

Overlat til faren å vaske tøy og holde orden på/etter sønnen. Og kjøpe mat til han. Om han jobber bør han handle mat selv, og betale husleie.

Men ærlig talt, er det du eller sønnen som akkurat har flyttet inn? dette må jo være noe som har utartet seg, om han aldri har måttet bidra så tar han det jo som en selvfølge at det alltid skal være sånn.

Anonymkode: 36cac...8ee

Skrevet (endret)

Klart du kan. Du burde gjort det for lenge siden siden faren ikke har nok guts til å ta tak.

Det er synd at ikke fedrene tar mer ansvar for å oppdra avkommet til å bli mer deltagende i arbeidet i hjemmet, for når de enten lar ungene få vokse seg store uten å ha lært å bidra med noe annet enn sin fortryllende personlighet eller overlater hele den utakknemlige jobben med å stille krav og sette grenser til stemor er det duket for konflikter på alle hold. Det er ikke kjempegøy å rydde etter småunger, men å måtte gjøre det etter late kravstore voksne steunger er rent ut sagt fornedrende. Menn med barn fra før må seriøst skjerpe seg hvis de vil ha bra damer.

Endret av hind
Skrevet

Hvorfor er han så mye hjemme, hvis han bor på hotell? Må da være bortkastede penger?

Anonymkode: f4818...317

Skrevet

Særbo 😍

Anonymkode: e5d8d...153

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er han så mye hjemme, hvis han bor på hotell? Må da være bortkastede penger?

Haha det var jo ikke bokstavelig talt, tror jeg😅 mer at det er som et hotell for han å bo hjemme når alt blir servert på gullfat

Anonymkode: d7cbc...8f4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha det var jo ikke bokstavelig talt, tror jeg😅 mer at det er som et hotell for han å bo hjemme når alt blir servert på gullfat

Om det var meg, hadde jeg bare vært mer på hotellet.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det var meg, hadde jeg bare vært mer på hotellet.

Hæ...

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke en stesønn som bor på hotell, du har en stesønn som bor hjemme. Å du har dullet han opp til å ikke orke å hjelpe til i hjemmet. 

Anonymkode: f8b23...01e

Ja, skyld på stemor her! Jeg skriver at hver gang jeg sier ifra til HANS FAR, så blir han sur og det blir dårlig stemning. Men jo.. det er jeg som har dullet han opp.... Mitt ansvar selvfølgelig

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ...

Altså hadde ikke giddet å være så mye hjemme når jeg bare fikk kjeft. Derfor hadde jeg vært mer på hotellet.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hadde ikke giddet å være så mye hjemme når jeg bare fikk kjeft. Derfor hadde jeg vært mer på hotellet.

Hvilket hotell snakker du om? Du må ikke lese alt så bokstavelig. 

Anonymkode: 4f803...800

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilket hotell snakker du om? Du må ikke lese alt så bokstavelig. 

Hotellet som stesønnen bor på.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stesønnen bor ikke på hotell. Han bor hjemme. Å «tro man bor på hotell» er en uttrykksmåte for å forvente å bli oppvartet på alle bauer og kanter slik man blir på et luksushotell. Room service, ferdige måltider, vasking av rommet, sengetøyskift etc. Stemor føler altså her at hun må tilrettelegge for stesønnen som om han bor på hotell, siden stesønnen forventer det og tar det som en selvfølge og guttens far/hennes mann blir sur hvis hun prøver å la være. 

Du må ikke tolke alt du leser bokstavelig. 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen fysisk hotell. Alt blir gjort for han hjemme så det er «hotellet»

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, hind skrev:

Det er ikke kjempegøy å rydde etter småunger, men å måtte gjøre det etter late kravstore voksne steunger er rent ut sagt fornedrende. 

Dette! (Og om noen år er det den unge herremannens samboer som skriver her inne..) 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stesønnen bor ikke på hotell. Han bor hjemme. Å «tro man bor på hotell» er en uttrykksmåte for å forvente å bli oppvartet på alle bauer og kanter slik man blir på et luksushotell. Room service, ferdige måltider, vasking av rommet, sengetøyskift etc. Stemor føler altså her at hun må tilrettelegge for stesønnen som om han bor på hotell, siden stesønnen forventer det og tar det som en selvfølge og guttens far/hennes mann blir sur hvis hun prøver å la være. 

😀

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser kommentarene som at TS må «sjekke inn» på det samme metaforiske hotellet og forvente samme oppvartning av mann og stesønn som de forventer at TS skal  gi. 

Anonymkode: 16065...3d7

• Liker 1
Skrevet

Så slutt å for eksempel vaske klærne hans da vel! 

Forvent at sønnen fikser dete selv, eller la faren hans ta seg av alt dette. Hvis du begynte med å vaske alt av deres klær, lage middag hver eneste dag og fikse alle andre ting i huset, så blir det selvfølgelig forventet at du skal fortsette med alt dette i fremtiden også...        

Anonymkode: ab646...119

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å for eksempel vaske klærne hans da vel! 

Forvent at sønnen fikser dete selv, eller la faren hans ta seg av alt dette. Hvis du begynte med å vaske alt av deres klær, lage middag hver eneste dag og fikse alle andre ting i huset, så blir det selvfølgelig forventet at du skal fortsette med alt dette i fremtiden også...        

Anonymkode: ab646...119

det var det jeg spurte om var greit. Jeg kan bare slutte?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...