Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kommunen. Har ei som stadig kommer med verbale angrep og personuthenging per mail mot meg.

Hvem er den rette å be om hjelp fra, lønn/pers eller fagforbund?

Anonymkode: c68c8...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar det opp med nærmeste leder i første omgang. 

Anonymkode: 9f8fd...b66

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar det opp med nærmeste leder i første omgang. 

Anonymkode: 9f8fd...b66

Takk for svar.

Har tatt det opp med vedkommende, men nå er h*n sykemeldt og saken er på vent til h*n er tilbake. Og jeg klarer ikke å stå i dette alene, uten å få noe avklart og i tillegg med frykt for represalier. 

Skrevet

Oppe i det triste, så er det fint at han sender det på mail til deg - da har han nemlig dokumentert det svart på hvitt, noe du kan fremlegge som bevis på at det har skjedd. Så ta vare på alt han sender til deg på e-post. Lag f. eks. en egen mappe i e-post systemet, der du legger inn all skit som kommer fra den som kommer med personangrep. Det vil gjøre at du står sterkere når din leder er tilbake.

Ellers er det fagforening og verneombud som er naturlige kontakter når sjefen ikke er til stede. 

Anonymkode: 398fa...4eb

• Liker 2
Skrevet

Ta det med verneombud el SLK råd hos fagforbundet. Ta vare på all dokumentasjon men skriv også ned episoder med dato, slik at du har hele historikken. Håper du før hjelp, man skal ikke ha det sånn på jobb..!

Anonymkode: 144ae...4bc

• Liker 1
Skrevet
På 6.2.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Oppe i det triste, så er det fint at han sender det på mail til deg - da har han nemlig dokumentert det svart på hvitt, noe du kan fremlegge som bevis på at det har skjedd. Så ta vare på alt han sender til deg på e-post. Lag f. eks. en egen mappe i e-post systemet, der du legger inn all skit som kommer fra den som kommer med personangrep. Det vil gjøre at du står sterkere når din leder er tilbake.

Ellers er det fagforening og verneombud som er naturlige kontakter når sjefen ikke er til stede. 

Anonymkode: 398fa...4eb

På 6.2.2019 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Ta det med verneombud el SLK råd hos fagforbundet. Ta vare på all dokumentasjon men skriv også ned episoder med dato, slik at du har hele historikken. Håper du før hjelp, man skal ikke ha det sånn på jobb..!

Anonymkode: 144ae...4bc

Takk for råd♡

Har fulgt begge rådene. Nå håper jeg bare på at det finnes en løsning på dette. Er bare sjeleglad for at jeg har klart å holde meg rolig og saklig i svarene mine, og, som ab over sier,; jeg har faktisk drittet svart på hvitt. 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...