AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er i en alder hvor det er normalt å få barn, og snart kan det være for sent. Jeg har tenkt at jeg har lyst på barn, men jeg synes babyer og små barn er helt uinteressant. Det virker så ekstremt kjedelig. Venninner kan sitte i timesvis å glo på babyen, og det største som skjer den dagen er en tur på helsestasjon. Eller barselgruppe hvor det snakkes om bæsj og gulping. eller babydans? kan ikke tenke meg noe værre. Jeg skjønner at babyer er altoppslukende, men jeg irriterer meg grønn over mødre som ikke har annet å snakke om eller gjøre enn babyen. Det virker rett og slett utrolig kjedelig. Med dette utgangspunktet skjønner jeg at jeg kanskje ikke er egnet som mor? Har noen gått fra å være som meg, til å faktisk elske det nye livet med baby? Med både stirring på baby, babycafe, babysang og barselgrupper? 🙈 Anonymkode: eb717...199 1
Nerine_ Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 En ting er å ikke bry seg, men at du faktisk irriterer deg grønn over mødre som gir baby/barn fult fokus blir litt sært. Du bør gå noen runder med deg selv, og tenke over om du er i stand til å takle en hverdag der et besøk på helsestasjon faktisk er det eneste som skjer. For sånn kan faktisk livet med baby være innimellom.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Jeg syntes ingen andre enn min baby er interessant. Anonymkode: 30746...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har aldri vært spesielt interessert i babyer, men det var fint å ha sin egen. Også ble det såklart bedre og bedre med tiden syns småbarnsperioden er mye morsommere enn babytida Anonymkode: 19aff...6a3 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Jeg syntes det første året var grusomt kjedelig.. men når han begynte å nærme seg 1 år syntes jeg han var mye morsommere å være med. Anonymkode: 26169...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 14 minutter siden, Nerine_ skrev: En ting er å ikke bry seg, men at du faktisk irriterer deg grønn over mødre som gir baby/barn fult fokus blir litt sært. Du bør gå noen runder med deg selv, og tenke over om du er i stand til å takle en hverdag der et besøk på helsestasjon faktisk er det eneste som skjer. For sånn kan faktisk livet med baby være innimellom. Synes ikke det er sært i det hele tatt, men tror hun irriterer seg mere over mødrene enn babyene. Jeg synes også slike mødre anoying. Ser på babyen som en forlengelse av seg selv og det virker som de kun får barn for at andre skal gi dem oppmerksomhet. Ekkelt. Anonymkode: 3bdfd...458 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Du har tydeligvis laget deg en merkelig virkelighet inni hodet ditt helt uten forankring i virkeligheten. Tror du virkelig alle normale kvinner plutselig transformerer seg til det du har beskrevet her det øyeblikket de får barn? Da kan jeg fortelle deg at mødre er helt vanlige kvinner. Vi har jobber, fritidsinteresser, venner, meninger og verdier og ingenting av dette har forandret seg, vi har bare fått barn i tillegg. Men det er nok best du forholder deg barnefri tror jeg. Du vil vel nødig bli en slik hjernedød høns som du innbiller deg man blir straks det skyter en skrikende bylt ut av underlivet ditt. Anonymkode: 42f5b...0ee
Nerine_ Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er sært i det hele tatt, men tror hun irriterer seg mere over mødrene enn babyene. Jeg synes også slike mødre anoying. Ser på babyen som en forlengelse av seg selv og det virker som de kun får barn for at andre skal gi dem oppmerksomhet. Ekkelt. Anonymkode: 3bdfd...458 Jeg syns ærlig talt det er eklere å tro at folk får barn for at andre skal gi oppmerksomhet. Spesiell tankegang.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis laget deg en merkelig virkelighet inni hodet ditt helt uten forankring i virkeligheten. Tror du virkelig alle normale kvinner plutselig transformerer seg til det du har beskrevet her det øyeblikket de får barn? Da kan jeg fortelle deg at mødre er helt vanlige kvinner. Vi har jobber, fritidsinteresser, venner, meninger og verdier og ingenting av dette har forandret seg, vi har bare fått barn i tillegg. Men det er nok best du forholder deg barnefri tror jeg. Du vil vel nødig bli en slik hjernedød høns som du innbiller deg man blir straks det skyter en skrikende bylt ut av underlivet ditt. Anonymkode: 42f5b...0ee Noen blir faktisk sånn. Jeg kjenner et par. Anonymkode: 2ef58...b08 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en alder hvor det er normalt å få barn, og snart kan det være for sent. Jeg har tenkt at jeg har lyst på barn, men jeg synes babyer og små barn er helt uinteressant. Det virker så ekstremt kjedelig. Venninner kan sitte i timesvis å glo på babyen, og det største som skjer den dagen er en tur på helsestasjon. Eller barselgruppe hvor det snakkes om bæsj og gulping. eller babydans? kan ikke tenke meg noe værre. Jeg skjønner at babyer er altoppslukende, men jeg irriterer meg grønn over mødre som ikke har annet å snakke om eller gjøre enn babyen. Det virker rett og slett utrolig kjedelig. Med dette utgangspunktet skjønner jeg at jeg kanskje ikke er egnet som mor? Har noen gått fra å være som meg, til å faktisk elske det nye livet med baby? Med både stirring på baby, babycafe, babysang og barselgrupper? 🙈 Anonymkode: eb717...199 Kan bare si dette: Disse tankene endres når DU får DITT barn. Det nytter ikke å forklare for du vil ikke forstå uansett. Dette må du bare opleve selv for å skjønne. Dvs du må få barn Anonymkode: 5b558...244
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en alder hvor det er normalt å få barn, og snart kan det være for sent. Jeg har tenkt at jeg har lyst på barn, men jeg synes babyer og små barn er helt uinteressant. Det virker så ekstremt kjedelig. Venninner kan sitte i timesvis å glo på babyen, og det største som skjer den dagen er en tur på helsestasjon. Eller barselgruppe hvor det snakkes om bæsj og gulping. eller babydans? kan ikke tenke meg noe værre. Jeg skjønner at babyer er altoppslukende, men jeg irriterer meg grønn over mødre som ikke har annet å snakke om eller gjøre enn babyen. Det virker rett og slett utrolig kjedelig. Med dette utgangspunktet skjønner jeg at jeg kanskje ikke er egnet som mor? Har noen gått fra å være som meg, til å faktisk elske det nye livet med baby? Med både stirring på baby, babycafe, babysang og barselgrupper? 🙈 Anonymkode: eb717...199 Du får mest sannsynlig et annen perspektiv på det når du måtte få ditt eget barn. Anonymkode: 0acdf...21c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Jeg føler det samme som deg, TS. Jeg syns babyer er kjedelig. Ikke aner jeg hvordan jeg skifter bleie en gang. Det er sikkert ikke så vanskelig, men jeg har aldri prøvd. Jeg regnet med at lysten på baby skulle melde seg, men det har den ikke enda. Hvor gammel er du? Jeg er 28 år. Anonymkode: 5a170...096
Gjest Lily_88 Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Venninna mi er en gamer, sammen med en gamer. De gjør andre ting også, som f.eks mye ute i skauen for å campe eller bestige fjelltopper, så når hun ble gravid (attpåtil med tvillinger), trodde hun det samme som deg. Hun fortsetter å game, de er fortsatt på fjellturer og slikt, det er hva du selv gjør det til. Ikke babysang? Da driter du i det. Barsel gruppe på kafe? Drit i det, ta med de på skogstur eller en grillings på stranda.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 32 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg syns ærlig talt det er eklere å tro at folk får barn for at andre skal gi oppmerksomhet. Spesiell tankegang. Jo, noen “mødre” får barn pga et sykt oppmerksomhetsbehov , de finnes. Hva du synes er ekkelt eller ikke d..... jeg i. Anonymkode: 3bdfd...458
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har en på 2.5 og vi prøver på en til. Men vil jeg egentlig ha en baby? Nei. Ser på venninner som har baby og synes det ser pes og kjedelig ut. Det er ønsker meg er barn på 1 og 4 og tiden deretter. Elsker livet sånn som det er nå, synes mini er kjempekul og jeg har mitt eget jeg utenom å «bare» være mor. Så jeg tenker at en babytid er noe vi skal gjøre det beste ut av og prøve å kose oss med, så kommer det beste etterpå. Anonymkode: b9604...d3a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 Jeg var som deg, men ble kjempeforelsket i babyen min (som nå er 2,5 år), som ikke var planlagt, men vi hadde vært i et forhold i mange år. Fikk barn som 30-åring. Kunne sitte og bare se og kose med babyen i timesvis. Er ikke interessert i barn generelt, kun mitt eget. På min barselgruppe snakket man minimalt eller ingenting om bæsj og gulp, men om andre ting. Babytiden var slitsom (mini hadde kolikk, enormt nærhetsbehov og sov lite), mens nå er det kjempegøy. Anonymkode: dba3f...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå