Gå til innhold

Hvordan spiser du i løpet av dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser en typisk dag med måltider ut for deg? Tenker da mest på når/hvor ofte du spiser, størrelse på måltider (mellommåltid/hovedmåltid osv), men gjerne også hva du spiser 

Anonymkode: 5cf48...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser når jeg er sulten...

Anonymkode: 3ff76...7d6

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser en typisk dag med måltider ut for deg? Tenker da mest på når/hvor ofte du spiser, størrelse på måltider (mellommåltid/hovedmåltid osv), men gjerne også hva du spiser 

Anonymkode: 5cf48...47d

Jeg liker å spise noenlunde regelmessig, samtidig som jeg tar hensyn til appetitten og hva jeg skal gjøre den dagen. Frokost blir dermed vanligvis inntatt 8-10, lunsj 12-13, middag 17-19. Jeg teller ikke kalorier, men antar at middagen utgjør omtrent halvparten av dem, og frokost og lunsj omtrent like store. Frokost og lunsj er stort sett knekkebrød, brødskiver eller tortilla med pålegg, eller grøt/müsli, alltid melk og noe frukt og grønt. Lunsj kan også være salat, smoothie, yoghurt, omelett, nudler, eller en sjelden gang hva som helst, i tillegg til, eller istedenfor noe. Middag er enten kjøtt/fisk, stivelse og grønnsaker, evt i form av en gryterett, eller grønnsakssuppe+dessert, eller "frokost til middag" med grønnsaker og evt melk ved siden av.

Ikke-typisk (prøver å begrense meg til lørdager, men lykkes ikke alltid) er spising mellom måltidene - da blir det kjeks, nøtter, sjokolade, popcorn osv.

Anonymkode: 2b895...fc8

Skrevet

Frokost ca halv 10 (står opp 9) Et par knekkebrød, gjerne med avokado, pepper og tomat på. 

Lunsj ca kl 13; et par brødskiver, ymse pålegg, alt fra makrell i tomat, avokado (hvis jeg ikke spiste det til frokost). Evt yoghurt med granola og litt honning. 

Middag mellom 16 og 16.30 en gang; ser an mengden. Noen retter kan jeg spiser mer av enn andre å vi har et veldig variert kosthold så noen dager har vi fiskemiddag og andre dager wok etc. 

Kveldsmat må jeg ha, men det spises mellom kl 19 og 20, kan ikke spise for sent på kvelden. Her avhenger det av hvor sulten jeg er. Noen ganger tar jeg meg et eple mens andre dager et par knekkebrød. 

Anonymkode: 85aec...34e

Skrevet (endret)

Typisk dag for meg: 

En iskaffe uten sukker kl 10. 

1-2 brødskiver med et egg og litt grønnsaker eller sånn som i går, salat og ett pitabrød. 

Middag: Ett kakestykke med grønnsaker og søtpotetmos, en normal porsjon med wok, en tacolefse med innhold i etc. 

Kvelds: To polarbrød med pålegg. 

Også spiser jeg litt mer i helgene. Enkelte dager spiser jeg et knekkebrød ekstra hvis jeg er veldig sulten. 

Edit: Ett laksestykke mente jeg selvsagt. Ikke et kakestykke. :ler:

Endret av SecondLife
  • Liker 1
Skrevet

Jeg spiser fire måltider; frokost mellom kl 10-12, lunsj ca kl 15, middag kl 19-19:30, kvelds kl 22-23. Fokuserer på å ha et tilstrekkelig proteininntak til hvert måltid, samt at jeg også får i meg det jeg skal ha av karbohydrater og fett. Hvert måltid inneholder grønnsaker og/eller frukt/bær. 

Skrevet

Fire måltider hver dag stort sett.

Frokost i dag var to egg, litt makrell i tomat og rå grønnsaker

Lunsj: rotgrønnsaker og seifilet, det samme til middag, litt mer fisk til middag enn til lunsj, et par t-skjeer kokosmelk

Mellom, kålrot og stangselleri, mye grønn te og endel kaffe

Kvelds: bær,nøtter og proteinpulver

Skrevet

To måltider. Typisk kl 16 (middag) og ca 18.30 (kveldsmat).

Anonymkode: bb7e1...fa3

Skrevet

3 måltider. Kl. 10, 13 og 17. Mett til neste morgen.

Anonymkode: 9bf1e...f5c

Skrevet

Starter alltid dagen med havregrøt, så spiser jeg nudler. Så spiser jeg det jeg måtte ønske resten av dagen. Spiser middag hver dag.

Anonymkode: cea21...5c7

Skrevet

Havregrøt rundt 12-13, aldri sulten før. Middag rundt 17-18. Aldri skjønt meg på frokost og kveldsmat..

Skrevet

Spiser nøtter og egg på morgenen, typisk 7-8-tiden. Av og til også noe frukt eller grønt.

lunsj blir som regel i 14-tiden, oftest salat og grønt med fisk, pålegg, ost osv

middag blir dagens siste måltid, som regel 18:30 - varierer, men ofte wok/grønnsaksgryte med fisk

om jeg blir sulten eller sugen på noe utover kvelden spiser jeg gjerne skyr/kesam/yoghurt med litt korn eller nøtter 

Anonymkode: 37f8f...937

Skrevet

Er det ingen som er i arbeid her, er det bare NAVere hele gjengen? Jeg mener: frokost kl. 9 eller 10?

Anonymkode: cf86e...ea6

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som er i arbeid her, er det bare NAVere hele gjengen? Jeg mener: frokost kl. 9 eller 10?

Man kan vel ha jobbet noen timer før man spiser dagens første måltid? Evt begynne på jobb andre tidspunkt enn kl 0800?

Anonymkode: 2b895...fc8

Skrevet

Tar ei banan til frokost og midt på dagen,  til kvelds holder jeg meg rundt 500-700kcal. Drikker vann og av og til kaffi eller smoothi og :)

Anonymkode: 724ce...dec

Skrevet

Frokost i 07-07.30 som regel bare en Nutrilett bar (liker ikke frokost)

Lunsj 11-11.30 1-2 skiver (makrell i tomat og majones i dag) 

Middag 15-16 Alt etter hva vi har i kjøleskap/fryseboks (i dag blir det fiskekaker med poteter og brun saus + grønnsaker) 

Jeg spiser ikke noe etter middag, annet enn til nøds frukt/grønnsaker. 

Teller kalorier 😉 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ha jobbet noen timer før man spiser dagens første måltid? Evt begynne på jobb andre tidspunkt enn kl 0800?

Sant nok, kl. 0700 er jo ikke uvanlig å starte arbeidet. Men hvilke arbeidsplasser er det som tillater inntagelse av frokost kl. 09 eller 10? Det vanlige er EI matpause, og den er gjerne rundt kl. 1130 eller 12.

• Liker 1
Skrevet

Kl 8

Kl 10

Kl 1130

Kl 1400

Kl 1630

Anonymkode: 54167...d17

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kl 8

Kl 10

Kl 1130

Kl 1400

Kl 1630

Anonymkode: 54167...d17

Nysgjerrig på hva du spiser når du spiser så ofte? Rekker du å bli sulten igjen? 

Anonymkode: 01616...7fc

Skrevet

Frokost 07.30: havregrøt, knekkebrød med avocado, skive med egg osv. Noen ganger spiser jeg ikke frokost, andre ganger spiser jeg for ekempel bare litt frukt.

lunsj: varier veldig noen ganger kl 11.20 mens andre ganger 14.30. Kommer ann på om jeg føler for å spise på skolen, og hvor lange dager vi har.

mellom: (om jeg spiser lunsj fra kl 13-14.30 spiser jeg ikke mellommåltid) frossen frukt.

middag: 17-20: (spiser aldri middag før trening) alt mulig, vi har ofte suppe. Nesten aldri potetmiddag

kvelds: 21.30: godteri/bolle/kake/chips osv

Anonymkode: a060c...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...