Gå til innhold

Søstre hvilken parfyme fenger og tenner interessen hos menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger gjennom livet har jeg gått forbi damer som har skikkelig gode parfymer, som nesten jeg som heterofil jente også blir kåt av!

Hvilke parfymer bruker dere som har denne effekten på menn? En kamerat av meg sier at en god parfyme kan få han forelsket i jenta eller tent og interessert som et villdyr men jeg kan ingenting om parfymer og ønsker tips om type lukt eller spesifikk merke :) Håper dere kan svare

Anonymkode: f19e2...b78

• Liker 1
Skrevet

Jeg får MYE komplimenter av menn for å lukte godt med disse to😊 søt, men krydret.. feminint og sexy. 

Agent provocateur - femme fatale

Prada - Candy

Anonymkode: 97d7c...69d

Skrevet

Du må finne parfymer med ingrediensen "musk" i seg, dette er et feromon fra bisonoksen om jeg husker rett. Oksen gir fra seg feromonet for å lokke kyrne.

The body shop har flere produkter med musk, jeg bruker noen av dem før jeg får "besøk"😏

"Amber" eller "ambergris" (syntetisk ambergris selvfølgelig fordi det er ulovlig å selge ekte) er også en ingrediens som lokker nervene.

Andre ingredienser som pirrer: vanilje, kokos, kakao, kirsebær, rom, sedertre, tonkabønner.

På fragrantica sine nettsider finner du oversikt over hvilke ingredienser som er i alle parfymer i verden sånn ca. Du kan også gå innpå en viss ingrediens, og finne ut hvilke parfymer som har dem, og hvor du kan kjøpe dem.

Parfyme er et veldig interessant felt som for mange vet for lite om. #snobb

Anonymkode: 31190...3bf

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får MYE komplimenter av menn for å lukte godt med disse to😊 søt, men krydret.. feminint og sexy. 

Prada - Candy

Prada Candy er helt fantastisk! Har også fått mange komplimenter for denne. 

Anonymkode: 95d8e...d75

Skrevet

Jeg har fått en del komplimenter av menn når jeg bruker Hugo Boss sin rosa «the scent». Men den er litt mild synes jeg. Fant en på Zara som luktet det samme og som varer mye lenger, og typen elsker den også (han merker ikke forskjell). 😂

Skrevet
9 timer siden, Fresiaa skrev:

Jeg har fått en del komplimenter av menn når jeg bruker Hugo Boss sin rosa «the scent». Men den er litt mild synes jeg. Fant en på Zara som luktet det samme og som varer mye lenger, og typen elsker den også (han merker ikke forskjell). 😂

Bruker også denne med tilsvarende tilbakemeldinger. Bruker edp og ikke edt, da er den ikke fullt så mild 😊

Anonymkode: 24bc8...71e

• Liker 1
Skrevet

Dior - Addicted har jeg fått mange komplimenter på. 

Anonymkode: c25e1...ba1

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne parfymer med ingrediensen "musk" i seg, dette er et feromon fra bisonoksen om jeg husker rett. Oksen gir fra seg feromonet for å lokke kyrne.

The body shop har flere produkter med musk, jeg bruker noen av dem før jeg får "besøk"😏

"Amber" eller "ambergris" (syntetisk ambergris selvfølgelig fordi det er ulovlig å selge ekte) er også en ingrediens som lokker nervene.

Andre ingredienser som pirrer: vanilje, kokos, kakao, kirsebær, rom, sedertre, tonkabønner.

På fragrantica sine nettsider finner du oversikt over hvilke ingredienser som er i alle parfymer i verden sånn ca. Du kan også gå innpå en viss ingrediens, og finne ut hvilke parfymer som har dem, og hvor du kan kjøpe dem.

Ja parfyme er interessant, skulle gjerne ha hatt tilgang til slike «duft-museer» og kurs de har i andre land. Jeg kom over på nettet en (altfor dyr for meg) parfyme laget av noen som samler på gamle og sjeldne ingredienser, hun hadde ekte ambergris i en parfyme med svært begrenset opplag. Lurer sånn på hvordan den lukter. Ville gjerne visst hvilke noter/ingredienser jeg sterkt misliker også, selv om jeg har en anelse hva de er. 

Skrevet
10 timer siden, Frøkensina skrev:

Ja parfyme er interessant, skulle gjerne ha hatt tilgang til slike «duft-museer» og kurs de har i andre land. Jeg kom over på nettet en (altfor dyr for meg) parfyme laget av noen som samler på gamle og sjeldne ingredienser, hun hadde ekte ambergris i en parfyme med svært begrenset opplag. Lurer sånn på hvordan den lukter. Ville gjerne visst hvilke noter/ingredienser jeg sterkt misliker også, selv om jeg har en anelse hva de er. 

Spennende!

Jeg misliker faktisk en god del blomster.

Og for å svare mer nøyaktig på TS sitt spørsmål, her er tips om noen sexy parfymer som ikke er for dyre:

Sikker vinner: Lolita Lempicka Minuit Sonne ❤️

Guerlain Mon Guerlain

Armani code for women

Carolina Herrera Good girl

Skrevet

Helt klart YSL Manifesto! Det nærmeste man kommer catnip for menn.. :fnise: Det var kanskje å ta litt i, men den parfymen er det noe veldig sensuelt over synes jeg. Den inneholder interessant nok flere av ingrediensene nevnt tidligere i tråden. Ikke helt tilfeldig da med andre ord.

Skrevet

Sì fra Armani! Får alltid mengder av komplimenter fra menn når jeg bruker denne. De kommer bort for å lukte omtrent..😂

Anonymkode: 5ea99...0ee

• Liker 1
Skrevet
På 6.2.2019 den 3.11, AnonymBruker skrev:

Ambergris er ikke ulovlig, hvor har du det fra? 

Skrevet

Jeg setter min knapp på tom Ford parfymer! 

Skrevet

The one fra D og G.

Anonymkode: 7c37e...460

Skrevet

The Scent - Hugo Boss

3 L´IMPÉRATRICE - Dolce & Gabbana

Anonymkode: 0bae5...2d2

Annonse
Skrevet

Synd man ikke har luktemulighet via internett, kunne virkelig tenkt meg å funnet ut om alle disse tipsene ville stemme for meg.

Jeg hadde egentlig trodd at det til en viss grad var individuelt for menn(esker) hvilken parfyme man responderete på, kanskje også knyttet opp mot minner.

Jeg har ingen navn på hva jeg liker, men må vel si at "fruktig" er beskrivelsen jeg ville gitt på de som fenger meg/jeg legger merke til, mens "stram", eldre-dame-parfyme, har motsatt effekt.

Ofte trenger det ikke en gang være i parfyme, konen har en håndkrem som lukter godt, merker hver gang hun har brukt den at jeg liker den lukten.

Denne er faktisk eneste jeg husker jeg likte veldig godt for leenge siden.

https://www.amazon.com/Cacharel-Women-Toilette-Spray-Ounces/dp/B000E7WG7Y

Skrevet

Naturlig armhulesvette og ingen bruk av deodorant her. Vasker håret en gang per uke og dusjer hver tredje dag. Parfyme er utelukket og mannen min setter pris på meg helt ubarbert og naturlig.

Anonymkode: 4b709...52b

• Liker 4
Skrevet

Selv synes jeg at søte parfymer er det verste som finnes. Derfor er jeg ikke særlig begeistret for dameparfymer, men går heller i manneavdelingen for å snuse litt. Men jeg har funnet en som jeg har fått veldig mange komplimenter på: calvin klein euphoria. Den lukter ikke søtt eller for «jentete», men har en dyp sensuell lukt. Er faktisk den mest sexy parfymen jeg har luktet noen gang. Ser ut til at mannfolka digger den også;) 

Anonymkode: a64cb...71a

• Liker 1
Skrevet

Som mann anbefaler jeg en litt subtil parfyme som komplimenterer ens naturlige lukt. Brukes i moderate mengder.

Lite er mer turnoff enn å lukte ei jente på tre meters avstand.

Lite er mer berusende enn å kjenne lukta hennes i det man begynner å bryte intimgrensene.

• Liker 4
Skrevet
På 6.2.2019 den 1.52, AnonymBruker skrev:

Prada - Candy

På 6.2.2019 den 3.22, AnonymBruker skrev:

Prada Candy er helt fantastisk! Har også fått mange komplimenter for denne. 

Anonymkode: 95d8e...d75

Hvilken Prada Dandy parfyme bruker dere? :) https://www.kicks.no/sok?q=prada+candy er så mange å velge mellom

Anonymkode: 13eeb...a3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...