AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Hei. Jeg fjernet visdomstann på søndag. Et sting har falt av. Kjente den plutselig på tungen, lyste inn i munn med speil og da var det bare 1 sting der visdomstanna satt. Det ble sydd 2 sting. Det er halvveis åpent nå også, men gjør ikke vondt. Ser også at det er ganske betent, men det merker jeg heller ikke noe til nå. Hadde betennelse bak visdomstanna når jeg trakk, og da var det smertefult pga tanna presset på. Ser ut som betennelse på nytt eller spredning. Vet at dette ikke er en doktor side, men jeg har virkelig ikke råd til å ta enda en tannlege regning nå, for jeg har barn å forsørge. Timen var en akutttime pg de skulle ha 75% mer en vanlig pris. Jeg skyller med corsodyl, men kan jeg bare fortsette med det og ikke bry meg om at en sting har løsnet? Anonymkode: bcbaa...5fe
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Sannsynligvis har det ingenting å si at stinget har løsnet. Fortsett å skylle med corsodyl og pass på å ikke få matrester inn der. Om det blir veldig vondt eller det kommer en vond lukt så tar du kontakt med en tannlege. Det kommer ikke til å koste noe særlig om du må det, det eneste som skjer er at du får en skylling med saltvann og evt får skrevet ut antibiotika og evt smertestillende. Er helt vanlig at det er litt hovent der i noen dager, men om det blir vondere og/eller det begynner å lukte veldig vondt så bør du ta kontakt. Ville ikke tenkt på det slik du forklarer det, men fortsett skyllingen.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Du får ikke nytt sting. Men det du må gjøre er å skylle nedi den gropen som nå er der med natriumklorid som du kan koke selv eller kjøpe billig på apotek. Skyllekanyle (som er som en sprøyte med butt ende i stedet for spiss) kan du nok få gratis på tannlegekontoret eller til en billig penge om du går innom. 10 ml sprøyte kjøpes billig på apotek. Skyll hver gang etter måltid. Om du har fått en bakteriell infeksjon må du uansett til tannlege for å få evt antibiotikabehandling. Om du har smerte, varme, hevelse og evt feber er dette veldig viktig. Da jeg fikk betennelse etter å ha fjernet visdomstann var det ekstremt vondt og det dunket så om du har noe sånt må du få behandling. Du sier du har barn og ikke har råd til tannlege. Man kan i verste fall få infeksjon på hjertet av en infeksjon i tann. Det er veldig alvorlig, så alvorlig at jeg ville lånt penger av familie eller forbrukslån for å få ordnet dette Anonymkode: 1422e...df2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Det høres ikke så unormalt ut at du er hoven nå. Jeg tror jeg var hoven i flere dager etterpå, hadde også mye smerter. Du blir uansett ikke sydd på nytt og det gror ganske så greit i munnen og ikke vil det synes om arret blir stygt Fortsett å skyll med Corsodyl og skyll munnen etter du har spist slik at du er helt sikker på at det ikke er matrester der. Om du får vondt, blir mer hoven, vanskelig å åpne munnen ol så må du til tannlegen. Men det pleier å gå over av seg selv. Men siden du har fått sting som ikke løser seg opp, så skal du vel til tannlegen å ta det siste stinget? Anonymkode: 8c3e6...88b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Jeg opererte ut visdomstann som låg under tannkjøttet. Sting løsnet, så jeg ringte tannlegen. Han sa det ikke gjorde noe. Å han hadde helt rett. Det eneste som var ubehagelig var at tråden låg bakover på tunga. Var liksom som jeg hadde spaghetti som aldri ble svelget. Stingene ble fjernet først etter 14 dager. Skulle egentlig forsvinne av seg selv, men det gjorde de ikke. Hadde ingen betennelser eller smerter. Tok tabletter jeg hadde fått utlevert uansett. Fikk også resept på atibiotika i tilfelle jeg skulle få betennelse. Den kom aldri i bruk. Tror det har noe med at jeg var i narkose og ikke låg å anspente meg under trekkingen. Var tannlegen som anbefalte narkose. Superglad for det i dag. For jeg ville ikke i narkose. Tror jeg hadde ringt tannlegen om jeg hadde vært deg. Bare for å høre om symptoner du har er positive eller negative. God bedring!! Håper det gror fort. Anonymkode: 5287f...4f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Kontakt tannlegen Anonymkode: 86fa3...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå