Gjest Hilde K S Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Jeg kjøpte to krypfredløs for to år siden. Sånne lave planter med lange skudd og gule, pene blomster. Problemet er nå at de vokser seg inn i peppermyntebusker og mine vakre rhododendron. Hvordan blir jeg kvitt planten? Det er ev en sånn type som har røtter for hver 3. cm i stenglene sine.
Brunhilde Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Eneste muighet er å grave, grave og grave... Krypfredløs er en plante som kan være grei å ha i ampel, men i hagen tar den fort over det meste.
LilleBille Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Høres ut som om det er en plante som jeg burde går for.. for her er det "tyskerkål" elller "skvallerkål" som sprer seg overalt. Tror dere den ville klare å holde "kålen" unna??
Gjest Juledame Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 LilleBille: Nei. Krypfredløsen er mye lavere og vil helt sikkert bli kvalt av skvallerkål. Det er ekstremt vrient med skvallerkål, det er en heldagsjobb.... (PS: Nye skudd kan brukes i salat)
LilleBille Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Søren og.. så for meg en lettere hverdag.. For maken til vektvillighet skal man lete lenge etter... (Og det må bli voldsomt mye salat hos meg om vi skal spise det som kommer gitt... )
Gjest Juledame Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 Finnes ingen lett hverdag om man vil slåss med skallerkål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå