AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Hei Jeg var i et forhold med psykisk mishandling 5 år som brukte sex som trusselmiddel. I barndommen lærte jeg at sex var ekkelt, og mamma brukte alltid ord som "æsj" og "fy" når jeg enten ble tatt i å gjøre noe "seksuelt" eller si noe i den retningen. Denne flotte kombinasjonen har gjort at jeg har blokkert ut all seksualdrift. Jeg er 28 år, og har null drift. Om jeg er aseksuell? Nei jeg tror ikke det. For jeg var veldig mye kåt frem til jeg var 15 år. Husker selv at jeg likte godt å leke sex osv som liten jente. Jeg antar at aseksuell er noe medfødt, og ikke noe man blir i voksen alder? Eller tar jeg helt feil her. Spørsmålet er om jeg kan få henvisning av fastlege til sexolog? Det begrenser jo livet mitt i den grad at jeg ikke har datet en eneste mann på flere år, og at jeg ikke treffer noen. Jeg er 28 år, så i praksis vil dette si at jeg ikke får barn om jeg ikke endrer meg snart da toget går. Ja 28 er ingen alder men jeg tror ikke det tar kort tid å endre dette pluss treffe en god mann jeg vil ha barn med. Hvis nei: har noen gått til sexolog? Fungerte det? Anonymkode: 12c42...fac
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Sexolog er ingen beskyttet tittel, så i praksis kan hvem som helst kalle seg det. Dermed har de fleste (hvis de ikke er psykologer eller psykiatere) heller ikke driftsavtale, og da trenger du heller ingen henvisning. Du kan henvende deg ril Institutt for sexologi for veiledning/oversikt over terapeuter. «Vanlige» psykologer kan nok også hjelpe deg. Anonymkode: e5e0a...0a4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Tror ikke det men du bør få henvisning til psykolog som hjelper deg med det du har vært utsatt for. Anonymkode: 52e54...3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå