Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå har Samordna opptak åpnet for søknader, og jeg skal derfor finne et studie. Jeg ønsker å studere IT; men litt usikker på hva jeg skal velge. Digital infrastruktur og cybersikkerhet ved NTNU er førstevalget mitt. Det er nytt av året, og etter en samlet vurdering basert på jobbsikkerhet, min egen interesse og til slutt lønn ved endt studie har jeg bestemt meg for å sette det som førstevalg. 

Jeg interesserer meg for programmering, men også drift, vedlikehold og oppsett av systemer. Som nevnt er jeg også veldig interessert i Cybersikkerhet. Har noen studert IT nylig? Isåfall, basert på min interesse for programmering og sikkerhet, hvilket studie passer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sjekke ut informatikk (programmering og systemarkitektur) ved UiO. En bachelor i informatikk gir deg stor breddekunnskap innen IT med mye programmering. Deretter gå videre på master med samme navn, men her velger man studieretning (programvare, nettverk eller informasjonssikkerhet), så du kan få god kompetanse innen sikkerhet her om du ønsker det også.

Anonymkode: 7cd72...da1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...