Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er ment til bruk frem til neste lønning igjen etter at faste regninger og evt sparing er trukket fra?

Anonymkode: 41fc1...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg 300.000,- på brukskontoen, men ikke meninga å bruke alt med en gang 😅

Anonymkode: 179f3...1f9

Skrevet

4000 kr. Det holder aldri, men jeg er like optimistisk hver gang. :)

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Scoops skrev:

Ingenting 

Så du kjøper ikke mat?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg 300.000,- på brukskontoen, men ikke meninga å bruke alt med en gang 😅

Kipt å gå glipp av renteinntekter, eller?

• Liker 5
Skrevet

Har aldri mer enn 2000kr på brukskontoen. 

Anonymkode: a1a63...30b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjøper ikke mat?

Joda,klart jeg gjør det,men bruker da ett annet kort så jeg har litt bedre kontroll på matbudsjettet 😊

Skrevet

Jeg har faste trekk fra brukskonto til diverse andre kontoer samme dag som jeg får lønning. Da går det f.eks. rundt 12 000 til regningskontoen (alle regninger betales derifra), 6000 til sparekontoen og 3000 til felles matkonto. Så har jeg igjen rundt 8000 på brukskontoen. Det som står igjen der når jeg får ny lønning, flytter jeg til sparekonto.

• Liker 2
Skrevet

Setter av fast beløp til div sparing med en gang lønnen kommer inn hver måned, det som evt er igjen dagen før neste lønning igjen lar jeg stå og blir litt «ekstra» til bruk da.

Anonymkode: e582b...265

Skrevet

Lønn går rett inn på regningskonto og så overfører jeg derfra til sparekontoene og brukskonto (litt motsatt av de fleste, kanskje). Det varierer litt hva jeg setter over. 10-12000, som regel, noen ganger 8000. Dagen før lønn setter jeg over restbeløpet til en sparekonto. Denne sparekontoen er det lov å ta av hvis jeg skal noe spesielt. 

Anonymkode: 2c8ca...e27

• Liker 1
Skrevet

Har faste trekk til sparing, så betaler jeg regninger og betaler mat og alt annet fra kontoen. Har ikke egen brukskonto. 

Skrevet

Har maks kr 5.000 på brukskontoen. Så går det tomt, så overfører jeg kr 5.000 til. Det er uavhengig av om lønn har kommet inn eller ikke....

Anonymkode: 0b857...94c

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kipt å gå glipp av renteinntekter, eller?

Mister ikke søvnen over det 😊

• Liker 3
Skrevet

Alt blir stående, så trekkes alt av regninger derfra. Det som er igjen til neste lønn går til sparekontoen, i tillegg til det faste trekket. 

Anonymkode: 74315...f4e

Skrevet

5000, men det holder aldri :( ender alltid med å overføre. Like optimistisk hver gang da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 92a94...055

• Liker 3
Skrevet

Jeg er blant de som aldri bruker til det er tomt, har ikke behov for å sløse selv om det står penger på kortet, så her brukes en konto til alt. 

Regninger og lån trekkes løpende fra lønnskontoen på forfallsdato. Overfører overskuddslikviditet til sparing flere ganger i året. Men krever at jeg følger med på forfallsregisteret da alt handles på kreditt, så kommer ganske store regninger, som må balanseres mot at avkastningen på indeksfond og aksjesparekonto er en del høyere. 

Anonymkode: 9ed3b...655

• Liker 2
Skrevet

Ca 1000 kroner på brukskontoen.

For dagligvarekjøp har vi eget kort og egen konto for bedre oversikt.

Litt større handler på mer enn et par hundre kroner blir gjort med kredittkort. Betaler hele regningen på forfall.

Anonymkode: c9715...c15

Skrevet

Jeg får lønnen inn på lønnskonto.

Derfra overfører jeg nødvendig til regningskonto hvor alle faste trekk går fra. Tallet/behovet varierer fra mnd til mnd. og slik varierer også størrelsen på overføringen fra lønnskontoen.

Lønnskontoen (som ikke er en forbrukskonto) blir sånnsett det stedet de pengene jeg ikke bruker blir stående.

Forbrukskonto har jeg i realiteten ikke, alt går via kredittkortet som betales fullstendig fra regningskonto neste måned.

Skrevet

5000 hver mnd. Holder alltid.

Anonymkode: d1e10...242

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...