Gå til innhold

Ny baderomsinnredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2012 totalrenoverte jeg badet mitt. Det ble lagt marmor på både gulv og vegger, nærmere bestemt Carrara - flis. Badet er jeg, i all hovesak, meget fornøyd med. Jeg kjøpte imidlertid inn en ny servant den gangen badet ble lagt. Servanten er 120 cm, og passer utmerket inn, med tanken på størrelsen. Skapdørene og benkeplaten har imidlertid begynt å bære noe preg av slitasje, og ser ikke lengre på langt nær like bra ut som da jeg kjøpte servanten. Med unntak av skapdørene og benkeplaten, er det imidlertid ikke noe galt med den.

Spørsmålet mitt, er: Burde jeg kjøpe ny servant? Eller er det mer fornuftig å kun kjøpe nye dører(alternativt skuffer?), og ny benkeplate? Hvor stor forskjell i pris kan jeg anta at dette vil bli?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er enklest å kjøpe komplett ny underdel med servant. Liker best heldekkende porselensservant og underskap med skuffer. 

Det var imidlertid litt tidlig at møblene begynner å bære preg av slitasje. Hvor er det kjøpt?

Anonymkode: 1c7ba...aee

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er enklest å kjøpe komplett ny underdel med servant. Liker best heldekkende porselensservant og underskap med skuffer. 

Det var imidlertid litt tidlig at møblene begynner å bære preg av slitasje. Hvor er det kjøpt?

Tusen takk for råd. Heldekkende porselensservant og underskap med skuffer er absolutt noe jeg kan tenke meg. 

Ja, jeg synes også dørene og benkeplaten begynte å bære preg av slitasje på et tidlig tidspunkt. Møblene ble kjøpt på MegaFlis. Jeg skulle åpenbart ha valgt en dyrere modell enn hva jeg gjorde. Beklageligvis valgte jeg å spare inn på baderomsinnredning, da den så bra ut da jeg kjøpte den. Prisen reflekterte imidlertid kvaliteten i det lange løp.

Skrevet

Megaflis er greit det, mtp pris, det du får i en rørleggerforetning er ofte like god kvalitet, men 4 ganger så dyrt

Anonymkode: 24c27...ccc

• Liker 1
Skrevet
På 8.2.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Megaflis er greit det, mtp pris, det du får i en rørleggerforetning er ofte like god kvalitet, men 4 ganger så dyrt

Anonymkode: 24c27...ccc

De har noen møbler som er grei. Men de billigste er elendig kvalitet. 

Det er en helt annen kvalitet hos rørleggerbutikkene. Møblene der tåler generelt fukt mye bedre. Det er dyrere fuktbestandige materialer som gjør at møblene er dyrere. 

Skrevet

Det spørs hva du synes du har råd til og/eller er villig å legge i fornying på badet?  Personlig synes jeg at standard baderomsinnredning er veldig kjedelig, uansett kvalitet. 

Går du på sparebluss, kan du fjerne dørene på innredningen din og male både benkeplate og skap i en farge du liker. Bruker du 3-stjerners golvmaling holder det lenge. 

Selv titter jeg etter en gammel "apotekerbenk" e.l. En sånn med masse små skuffer og porselensknotter.  Vask kan lett felles inn.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...