Gå til innhold

Noen son har opplevd dette med katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I romjula begynte katten vår å oppføre seg rart. Den sleiket seg febrilsk på sidene og satt og stirret på gulvet og jaktet på ”noe” som ikke var der, gjemte seg mye under sengen eller under skapet på badet. Googlet litt og fant ut at han kunne være frustrert siden han ikke er så mye ute om vinteren og da ikke får brukt så mye energi. Begynte da å leke mer med han inne for at han skulle være mer i aktivitet. I begynnelsen så det ut som at det funket, men plutselig var han tilbake til å være rar. Googlet på nytt og fant ut st det kunne være orm/mark, så vi ordnet markkur som han da fikk. Ventet et par dager og på nytt virket det som at det gikk bedre. Men nå er han litt klikk igjen i perioder. Noen som har opplevd dette med katten sin eller som kan si meg hva det kan være? Skal ringe dyrlege igjen i morgen, men må bare høre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring med dyrlegen som du har tenkt, men er mest sannsynlig bare litt for mye energi på han. Katten min oppfører seg helt likt, nå som han ikke vil være ute mer enn 2 minutter :ler: virker som han er rusa til tider!

Skrevet

Har ringt dyrlegen og har time kl 14, hun var ikke helt enig i at det bare var energi, men får høre hva hun sier etter undersøkelsen:) 

Skrevet

Kan det være mus i huset/veggene?

Skrevet

Har vært hos dyrlegen idag og pus har dessverre fått epilepsi:(

Utfra beskrivelsene jeg ga + videoer jeg har filmet av katten mens han har anfall gjorde at dyrlegen var sikker i sin sak. Har blitt tatt flere blodprøver som vi får svar på i morgen, men pus må nok dessverre avlives:(

Skrevet

Så trist :(. Stakkars lille pusen 😻

Skrevet

Ja, jeg får helt vondt av han stakkar😢 Det går an å medisinere, men det er ikke garantert effekt, så jeg har ikke hjerte til å la han leve med det😔 Nå ligger han ved siden av meg i sofaen og har anfall, helt desperat slikking på seg selv og sofaen samtidig som han er helt i transe😿

Skrevet
3 minutter siden, Lulu1983 skrev:

Ja, jeg får helt vondt av han stakkar😢 Det går an å medisinere, men det er ikke garantert effekt, så jeg har ikke hjerte til å la han leve med det😔 Nå ligger han ved siden av meg i sofaen og har anfall, helt desperat slikking på seg selv og sofaen samtidig som han er helt i transe😿

Anbefalte ikke dyrlegen å forsøke medisinering? 

• Liker 3
Skrevet

Hun ville ikke anbefale noe pga at det ikke er garantert effekt, og pga at pusen vår er en skeptisk liten fyr som følge av en ganske tøff start på livet. Han var minst i et kull på fire og ble alltid dyttet bakerst når det var mat + at vi fikk han ikke før han var 15 uker og da hadde han fått mye juling av moren sin som ble lei han når de andre flyttet ut😔 Så det beste for vår pus er å få slippe å lide, jeg har ikke hjerte til å skulle gå rundt og se at han skal ha det sånn.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lulu1983 skrev:

Hun ville ikke anbefale noe pga at det ikke er garantert effekt, og pga at pusen vår er en skeptisk liten fyr som følge av en ganske tøff start på livet. Han var minst i et kull på fire og ble alltid dyttet bakerst når det var mat + at vi fikk han ikke før han var 15 uker og da hadde han fått mye juling av moren sin som ble lei han når de andre flyttet ut😔 Så det beste for vår pus er å få slippe å lide, jeg har ikke hjerte til å skulle gå rundt og se at han skal ha det sånn.

Er det ikke verdt et forsøk når det kan fungere? 

• Liker 1
Skrevet

Vi har tatt vårt valg på bakgrunn av hvordan katten vår er og hvordan vi kjenner han, håper det blir respektert😔

Hadde pus hatt en annen personlighet, så hadde jeg vurdert det på en annen måte.

• Liker 1
Skrevet

Katten vår hadde epilepsi, men hun fikk anfall mens hun sov. Hun mistet da kontrollen over kroppen med spasmer, sikling og tisset på seg. Etter anfall var hun svært klengete og sulten. 

Hun fikk færre anfall med medisinering og ble nesten 20 år. 

Anonymkode: 54c83...66a

Skrevet
20 timer siden, Lulu1983 skrev:

Vi har tatt vårt valg på bakgrunn av hvordan katten vår er og hvordan vi kjenner han, håper det blir respektert😔

Hadde pus hatt en annen personlighet, så hadde jeg vurdert det på en annen måte.

En bekjent hadde hund med epilepsi som levde i to år med medisinering, men ho hadde forsikring da. Støtter uansett valget deres

Skrevet

Etter nøye overveielse og flere samtaler med dyrlege, så ble vi enige om å teste medisin et par uker for å se om pus responderer på det👍🏻 Vi klarte ikke å gjennomføre avliving, man blir jo så glad i disse små vesnene😻

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...