Ionaa Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Etter å ha brukt et par dager med søkemotoren på KG uten å finne svaret jeg trenger så lager jeg en ny tråd...håper dere orker å svare For øyeblikket bruker jeg MD rens og Facial Lotion for sensitiv hud (etter anbefaling fra hudpleier) og Matis sin Creme Hydrante. Men nå er jeg øyeblikkelig tom for fuktighetskremen og trenger ny. Men Matis sin krem er grisedyr og jeg finner den heller ikke i noen internetbutikker. Det jeg ønsker å finne ut er om det finnes noen gode alternative fuktighetskremer for min hud. Altså den er rimelig fuktfattig, men produserer for mye talg (så kremen må være uten fett) og dessuten er den ekstremt sensitiv Jeg blir veldig glad for tips
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Har du prøvd Decleor? Hydra Floral er en fuktbombe uten like. De har også krem for sensitiv hud; Harmonie, men den er fetere i konsistensen.
Ionaa Skrevet 10. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2005 Aldri prøvd Decleor, men min mann bruker det etter barbering (aah da lukter han digg og får fantastisk hud). Den gir masse fukt, lite fett og passer for en som har hud som tåler fryktelig lite?? mmm...noe å tenke på ja Forresten...den er det hassenøttolje i den...jeg er ikke helt på lag med nøtter bestandig...
Shoegal Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 Har du prøvd Decleor? Hydra Floral er en fuktbombe uten like. De har også krem for sensitiv hud; Harmonie' date=' men den er fetere i konsistensen.[/quote'] Lilith, hvordan er hydra floral sammenliknet med skin smoothing cream(dermalogica)?
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 jeg har samme hud som ionaa. hydra florl funker på meg, det gjorde ikke skin smoothing cream fra dermalogica. Det som er bra med hydra floral er at du bruker hydra floral cream om vinter og høst, og går over til hydra floral emulsion om sommeren. Harmoni blir for fet for meg, så ville definitivt gått for hydra floral cream hvis du skal kjøpe en idag. Jeg bruker neroli oljen under. Du bør gå å få en prøve på dette! en prøve på neroli oljen varer i tre uker, så du får testet den godt før du evnt. kjøper. som nattkrem bør du bruke balsamen, enten essentiell balsam eller ylng ylang balsam (om sommeren kan du bruke hydra floral ceram som nattkrem). Decleor har også verdens beste fuktighetskrem: hyda foral mask (tror det er det den heter). Ikke vask den av, men smør et tynr lag med den før du går til sengs om kvelden. om morgene er huden bare supermyk, og ikke lenger fuktfattig!Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 verdens beste fuktighetsmaske mente jeg. går litt fort i svingene her
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Det høres ut som du har ganske lik hudtype som meg og jeg er kjempefornøyd med Chanel Hydramax krem fra Precision-serien. Den gir massevis av fukt, men ikke fett. Det er hvertfall den første kremen som har slukket tørsten i min hud uten å gjøre den fet. Den finnes også som en gele som er et litt lettere alternativ enn kremen, pluss at det finnes et serum du kan ha under kremen for å få enda mer fukt. Jeg har ikke brukt serumet ennå, men har litt lyst å prøve det. Ser for meg at det kan være ok om vinteren og innimellom når huden trenger litt ekstra.
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Men Hydramax-kremen er sinnssykt sterkt parfymert, dessverre. Hydra Floral er lettere i konsistensen enn Skin Smoothing Cream, mener jeg å huske. Har lyst på den selv nå som det blir varmere i luften.
Elze Skrevet 11. april 2005 #10 Skrevet 11. april 2005 Jeg er superfornøyd med Hydra Floral fra Decleor. Emulsjonen som er nevnt, synes jeg gir litt lite fuktighet, men den er god om sommeren. Jeg bruker kremen året rundt, også som nattkrem. Fuktmasken og øyekremen er også gode. Jeg kjøper Hydra Floral på essentialdayspa.com, de har ofte tilbud der du får med ulike reisestørrelser/prøver på andre Decleorprodukter.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #11 Skrevet 11. april 2005 Det høres ut som du har ganske lik hudtype som meg og jeg er kjempefornøyd med Chanel Hydramax krem fra Precision-serien. Den gir massevis av fukt, men ikke fett. Det er hvertfall den første kremen som har slukket tørsten i min hud uten å gjøre den fet. quote] Den Chanelkremen inneholder mye parfyme, så om du har sensitiv hud så ville jeg ha vært forsiktig. Reagerte noe sinnsykt på den, og min hud er ikke spesielt ømfintlig. Hva med Vichy serien som du får kjøpt på apotek?
smil Skrevet 11. april 2005 #12 Skrevet 11. april 2005 Jeg har brukt hydra floral emolution en stund nå, men den gir ikke nok fuktighet til huden min. Gir HF creme mer til huden? Hudpleieren anbefalte meg å kjøpe vitaroma, men den er egentlig for "mature skin" da, og jeg er bare 26... Dessuten er disse rynkekremene ganske dyre. Fant en pakke med produkter på EDS nå. Noen som har prøvd disse produktene? Description: Decleor Hydra Floral Cream (50ml) Jar Decleor Aromessence Essential Balm (5ml) Tube Decleor Aromessence Neroli (5ml) Decleor Towel for the Face Den koster forresten 58 CAD. Ganske billig det? Er vel 75 kr i frakt også, så det blir vel blir vel mellom 350 og 400 kr et sted.
smil Skrevet 11. april 2005 #13 Skrevet 11. april 2005 Og her fant jeg en annen pakke til 61,50: Aromessence Neroli (15ml) - full retail size Hydra Floral Creme (15ml Tube) Aromessence Essential Balm (5ml Tube) Nerolioljen er jo tre ganger større her da, så det spørs om det kanskje lønner seg å kjøpe denne.
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2005 #14 Skrevet 11. april 2005 Men i den siste pakken får du bare en liten tube (15ml) krem, samme størrelse som øyenkremer...
smil Skrevet 11. april 2005 #15 Skrevet 11. april 2005 'Ja, det var det da... Men jeg har mye igjen av HF emolution. Kanskje den holder til huden min hvis jeg bruker neroli under? Fant forresten en pakke med Neroli og Creme i full str gil 88 CAD. Kanskje jeg burde velge den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå