AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Fikk melding på Altinn at nav har hentet skattekortet mitt. Jeg både jobber og studerer har ingenting med nav å gjøre! Hva skal dem med skatte kortet mitt? Anonymkode: fd3c0...016 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Godt spørsmål. Du har ikke vært sykemeldt i år eller i fjor? Anonymkode: 41eb1...920 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål. Du har ikke vært sykemeldt i år eller i fjor? Anonymkode: 41eb1...920 Jo. Anonymkode: fd3c0...016
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Anonymkode: fd3c0...016 *dingding* der er svaret. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 93cfc...481 29
Rotemor Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Litt flaut å gå så hardt ut med egen uvitenhet! Nav er et enormt forvaltningsorgan. Det var vel ganske opplagt at de hadde en reell grunn. 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Anonymkode: fd3c0...016 Da har du jo hatt noe med NAV å gjøre. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg både jobber og studerer har ingenting med nav å gjøre! Anonymkode: c85dc...59d 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 14 timer siden, Rotemor skrev: Litt flaut å gå så hardt ut med egen uvitenhet! Nav er et enormt forvaltningsorgan. Det var vel ganske opplagt at de hadde en reell grunn. Den reelle grunnen har derimot uteblitt, da TS ikke har noe med de å gjøre lengre. En arbeidsgiver henter heller ikke skattekort om du slutter der. Anonymkode: ca325...ee6
boblevann Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 Hvis du var sykemeldt i fjor, får du feriepenger av NAV i år = de trenger skattekortet. 12
Rotemor Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den reelle grunnen har derimot uteblitt, da TS ikke har noe med de å gjøre lengre. En arbeidsgiver henter heller ikke skattekort om du slutter der. Anonymkode: ca325...ee6 Nei. Det stemmer ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Den reelle grunnen har derimot uteblitt, da TS ikke har noe med de å gjøre lengre. En arbeidsgiver henter heller ikke skattekort om du slutter der. Anonymkode: ca325...ee6 Ofte hentes det ut skattekort året etter at man har jobbet i en bedrift, vært sykemeldt slik at nav har vært innblandet etc. Har skjedd meg flere ganger selv om jeg ikke har noe med aktuelle å gjøre lenger. Anonymkode: 93cfc...481
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Skrevet 7. februar 2019 På 6. februar 2019 den 10.36, AnonymBruker skrev: Den reelle grunnen har derimot uteblitt, da TS ikke har noe med de å gjøre lengre. En arbeidsgiver henter heller ikke skattekort om du slutter der. Anonymkode: ca325...ee6 Wow, bare wow Anonymkode: 43d1a...21b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 På 5.2.2019 den 20.19, Rotemor skrev: Litt flaut å gå så hardt ut med egen uvitenhet! Nav er et enormt forvaltningsorgan. Det var vel ganske opplagt at de hadde en reell grunn. Tja... jeg jobber i kommunen men kontoret ligger organisert under NAV. Jeg har ikke noe ansettelsesforhold hos NAV, ingen kontrakt, ingen utbetalinger, aldri sendt en timeliste. For alt NAV vet er jeg ikke mer "ansatt" hos dem enn en student i praksis. Har heller ikke hatt utbetalinger fra dem på flere år, og aldri som arbeidstaker. Allikevel hentet de skattekortet mitt i januar. Jeg skjønner det heller ikke. Anonymkode: 1915d...c23
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja... jeg jobber i kommunen men kontoret ligger organisert under NAV. Jeg har ikke noe ansettelsesforhold hos NAV, ingen kontrakt, ingen utbetalinger, aldri sendt en timeliste. For alt NAV vet er jeg ikke mer "ansatt" hos dem enn en student i praksis. Har heller ikke hatt utbetalinger fra dem på flere år, og aldri som arbeidstaker. Allikevel hentet de skattekortet mitt i januar. Jeg skjønner det heller ikke. Anonymkode: 1915d...c23 Det betales for deg uansett. Alle er innunder Nav. Anonymkode: 6b51b...30f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #15 Skrevet 8. februar 2019 Hvis du er sykemeldt utover et lite antall dager, betaler nav arbeidsgiveren din for å dekke utgiftene. Du får altså lønn av jobben, men den er det nav som betaler for at de ikke skal tape på deg. Skjønner? Anonymkode: e156b...da4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå