Gå til innhold

Hvorfor bruker veganere proteinpulver/næringsgjær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker de dette om de mener kosten deres er fullverdig? Og hva er proteinpulveret og næringsgjæringen deres egentlig laget av?

Anonymkode: ee1a5...95c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker kjøttetere proteinpulver og næringsgjær? Det er for å få ekstra. 

Anonymkode: 04103...293

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker de dette om de mener kosten deres er fullverdig? Og hva er proteinpulveret og næringsgjæringen deres egentlig laget av?

Proteinpulver lages ofte av myse som kommer fra melk, men om alt gjør det? 🤔 Om det ikke lages av annet aner jeg ikke hva forklaringen til veganere er på hvorfor det kan regnes som «plantebasert» og ikke «animalsk»... :vetikke:

Anonymkode: b3df9...3b7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker kjøttetere proteinpulver og næringsgjær? Det er for å få ekstra. 

De gjør ikke det.

(Annet en noen ytterst få idioter som pumper jern som tror proteinpulver gir dem større muskler enn et glass melk. Men de har en hjerne på størrelse med en peanutt og er ikke representative for omnivorer)

Mener du at det bare er idiotene blant veganere som tar dette? At de ikke trenger det?

ts

• Liker 3
Skrevet

Proteinpulver lages ofte av myse som kommer fra melk, men om alt gjør det? 🤔 Om det ikke lages av annet aner jeg ikke hva forklaringen til veganere er på hvorfor det kan regnes som «plantebasert» og ikke «animalsk»... :vetikke:

Anonymkode: b3df9...3b7

Proteinpulver kan lages av F.eks erter og ris. 

• Liker 2
Skrevet

De gjør ikke det.

(Annet en noen ytterst få idioter som pumper jern som tror proteinpulver gir dem større muskler enn et glass melk. Men de har en hjerne på størrelse med en peanutt og er ikke representative for omnivorer)

Mener du at det bare er idiotene blant veganere som tar dette? At de ikke trenger det?

ts

Jeg bruker næringsgjær på grunn av smaken, som er grunnen til at de fleste bruker mye av det. Ikke alle veganere bruker Proteinpulver, det er mest de som trener mye og tror de trenger det. Vanlige veganere spiser ikke Proteinpulver. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg elsker næringsgjær, bruker det som osteerstatning i flere retter. Bruker som regel Marigolds Engevita B12.

Hvorfor spiser kjøttetere vitaminer og mineraler hvis kosten deres er fullverdig?

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg elsker næringsgjær, bruker det som osteerstatning i flere retter. Bruker som regel Marigolds Engevita B12.

Det er slett ikke vanskelig å finne plantebasert proteinpulver, men det er det vel knapt noen som egentlig trenger?

Ok, så du bruker det egentlig bare for smak/konsistens da? Ikke egentlig som en B12, jern, protein-kilde?

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du bruker det egentlig bare for smak/konsistens da? Ikke egentlig som en B12, jern, protein-kilde?

Ts

Kjøpte første boksen som B12-tilskudd, men fortsatte for smaken. Tar annet jerntilskudd ved behov ettersom jeg lett får lave jernnivåer. Det gjorde jeg forøvrig både da jeg var kjøtteter og vegetarianer. 

Protein får jeg hovedsaklig fra belgvekster. Jeg elsker bønner og kikerter. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ekstra vitaminer/mineraler er bare en bonus. 

• Liker 1
Skrevet

Fy faen kunnskapsløse mennesker altså... Det er så trasig. Ja, jeg sikter til deg, TS.... 

Anonymkode: 0630c...206

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen kunnskapsløse mennesker altså... Det er så trasig. Ja, jeg sikter til deg, TS.... 

Tar du sikte på en premie for dagens beste svar..

Skrevet
1 time siden, frk.Helene Hare skrev:

Kjøpte første boksen som B12-tilskudd, men fortsatte for smaken. Tar annet jerntilskudd ved behov ettersom jeg lett får lave jernnivåer. Det gjorde jeg forøvrig både da jeg var kjøtteter og vegetarianer. 

Protein får jeg hovedsaklig fra belgvekster. Jeg elsker bønner og kikerter. 

Ok, har de som er beriket dekningsgrad på 100% eller bruker man da B12 tilskudd i tilegg? 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, har de som er beriket dekningsgrad på 100% eller bruker man da B12 tilskudd i tilegg? 

Ts

Som sagt bruker jeg næringsgjær hovedsaklig for smaken nå, B12-nivåene mine er helt fine. Så det kan jeg ikke svare på.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med at du heller setter deg å skriver en aldri så liten PHD om næringsgjær i stedet? Her er et par spørsmål til deg som du BØR kunne besvare når du slenger dritt på denne måten: 

Hvorfor er næringsgjær "supermat" (hvis man ser bort i fra de som er B12 beriket og dermed smart for veganere)? Hvilke andre næringsstoffer er i det i "død gjær" som gjør det til "supermat"?

Skrevet

Næringsgjær er kun for smak

Proteinshakes er for de som trener mye styrke og mener det gjør det enklere å få i seg nok protein, det gjelder jo de som spiser kjøtt også. Den gjengse veganer bruker ikke proteinpulver

Anonymkode: 0d784...ca4

• Liker 3
Skrevet

Proteinshakes er for de som trener mye styrke og mener det gjør det enklere å få i seg nok protein, det gjelder jo de som spiser kjøtt også. Den gjengse veganer bruker ikke proteinpulver

Anonymkode: 0d784...ca4

Akkurat det er litt interessant. Et av de første spørsmålene en som spiser vegansk får, handler ofte om hvor man får proteiner fra som veganer. Så hvorfor har en som spiser kjøtt/drikker melk/spiser egg behov for mer proteiner? Kan det være... kreativ markedsføring...? 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Midgard skrev:

Tar du sikte på en premie for dagens beste svar..

Ikke egentlig, lufter tankene i en ellers teit tråd. 

Skrevet
6 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Akkurat det er litt interessant. Et av de første spørsmålene en som spiser vegansk får, handler ofte om hvor man får proteiner fra som veganer. Så hvorfor har en som spiser kjøtt/drikker melk/spiser egg behov for mer proteiner? Kan det være... kreativ markedsføring...? 

Eller kan det være at til og med Olympiatoppen anbefaler opp til 1,8 g protein pr kg. kroppsvekt for de som trener med vekter? Styrke vel og merke - "kroppsbyggere" kan ha behov for enda mer, faktisk. Du kan jo tenke deg hvorfor. Du må gjerne sette opp en dagsplan med 130-140 g proteiner som samtidig er på rundt 2000 kcal, og se hvor mye en shake faktisk kan utgjøre. For ikke å snakke om at det er utrolig enkelt og billig, kontra det som ofte presenteres som alternativ: "drikk vanlig melk".

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig, lufter tankene i en ellers teit tråd. 

Hvilken tanker da? Du er jo den eneste som henger rundt her uten å bidra med en dritt. Hvor blir det av phden din om næringsgjær? Venter forstsatt i spenning! Blir litt teit om du bare er her for å skryte om din egen fortreffelighet og hvor teit og kunnskapsløs alle andre er. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...