AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har bok på engelsk, jeg ønsker å overføre til et Word dokument (for eget bruk). Vet noen om dette er mulig? Og isåfall hvordan på en rimelig måte? (Uten å kjøpe masse fancy dyrt utstyr) Anonymkode: dda52...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Du trenger bare en printer med mulighet for scanning, koster ikke mange hundrelappene. Det blir lagret i PDF filer som du kan lese. Anonymkode: a3020...1f5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du trenger bare en printer med mulighet for scanning, koster ikke mange hundrelappene. Det blir lagret i PDF filer som du kan lese. Anonymkode: a3020...1f5 Har printer som kan skanne fra bok til bilde. Men ønsker å kunne kopiere teksten og redigere den fra engelsk til norsk i et oversettingsprogram. Og det kan man ikke med et bilde. Men takk for innspill Anonymkode: dda52...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har printer som kan skanne fra bok til bilde. Men ønsker å kunne kopiere teksten og redigere den fra engelsk til norsk i et oversettingsprogram. Og det kan man ikke med et bilde. Men takk for innspill Anonymkode: dda52...5ae Uten å skrive inn hele boken ord for ord.. Anonymkode: dda52...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har printer som kan skanne fra bok til bilde. Men ønsker å kunne kopiere teksten og redigere den fra engelsk til norsk i et oversettingsprogram. Og det kan man ikke med et bilde. Men takk for innspill Anonymkode: dda52...5ae det hørtes tungvint ut! Jeg tror det er bedre, enklere og billigere å kjøpe en engelsk ordbok og heller lære seg engelsk bedre... Anonymkode: 018aa...080
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har printer som kan skanne fra bok til bilde. Men ønsker å kunne kopiere teksten og redigere den fra engelsk til norsk i et oversettingsprogram. Og det kan man ikke med et bilde. Men takk for innspill Anonymkode: dda52...5ae Oi.... vet du, jeg vet ikke om det er mulig jeg? Å kopiere den inn via word... Eneste jeg kommer på er det programmet legen min bruker, han snakker i en mikrofon så skriver dataen alt han sier. Anonymkode: a3020...1f5
Zzyzx Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 Det går fint, men det koster. https://acrobat.adobe.com/no/no/acrobat/how-to/ocr-software-convert-pdf-to-text.html Funksjonaliteten du er ute etter heter OCR (optical character recognition) så du kan søke rundt etter gratisversjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Zzyzx skrev: Det går fint, men det koster. https://acrobat.adobe.com/no/no/acrobat/how-to/ocr-software-convert-pdf-to-text.html Funksjonaliteten du er ute etter heter OCR (optical character recognition) så du kan søke rundt etter gratisversjoner. Bra tips! På linken din er det allerede en gratis versjon ts kan prøve Anonymkode: a3020...1f5
Vox_populi Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 Du må bruke et tekstgjenkjenningsprogram eller -funksjon, OCR på engelsk. Men når sant skal sies, resultatet blir meget langt fra feilfritt. Avhenging av typesettet, men av og til går det raskere å skrive alt inn manuelt enn å rette alle feila. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det hørtes tungvint ut! Jeg tror det er bedre, enklere og billigere å kjøpe en engelsk ordbok og heller lære seg engelsk bedre... Anonymkode: 018aa...080 Unødvendig å svare nedlatende. Boken er ikke skrevet på vanlig allmen engelsk hvis det gir mening. Er en akademisk bok om forsking og kjemiske forbindelser som jeg veldig gjerne vil forstå. Og tror jeg ville forstått litt mere hvis jeg kunne oversatt mange av ordene til engelsk. Er en bok på ca. 400 sider. Anonymkode: dda52...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, Zzyzx skrev: Det går fint, men det koster. https://acrobat.adobe.com/no/no/acrobat/how-to/ocr-software-convert-pdf-to-text.html Funksjonaliteten du er ute etter heter OCR (optical character recognition) så du kan søke rundt etter gratisversjoner. Tusen takk for svar. Skal se på det 😁 Anonymkode: dda52...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå