AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Jeg mener at mail av typen "no reply" burde forbys. Mailboksen renner over av slikt søppel. Du kan alltids legge inn spamfilter, slik at mailen havner i søppelboksen, men likevel. Det registreres at du har fått mail, og av og til må du også sjekke søpla. Du kan melde fra at du ikke ønsker mail, men det krever også en innsats. Kort sagt burde det ikke vært lov til å sende søppel uten returrett. Har ALDRI hatt bruk for noen av disse 100 tusen mailene som kommer pr år. Hele nettet fisker vilt etter mailadresser, som selges videre til butikker, det er håpløse tilstander, kanskje vi bør gå tilbake til brevpost? Anonymkode: 85c61...027 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Det er sikkert fem år siden jeg har fått spamepost i innboksen min og dobbelt så lenge siden en epost ble feilsortert som spam. Får heller aldri beskjed på mobilen om at jeg har fått epost når det bare er spam. Så dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Takker du ja til diverse reklame/nyhetsbrev eller skriver inn eposten din på lugubre steder kanskje? Anonymkode: cd1c5...ce3 3
Chablis Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har en egen mailadresse som jeg bruker ute på Internett, sjekker den aldri og får ikke notifikasjon når det kommer mail der. Min egentlig mailadresse bruker jeg kun til iobb og venner. Funker fjell. 1
Chablis Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert fem år siden jeg har fått spamepost i innboksen min og dobbelt så lenge siden en epost ble feilsortert som spam. Får heller aldri beskjed på mobilen om at jeg har fått epost når det bare er spam. Så dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Takker du ja til diverse reklame/nyhetsbrev eller skriver inn eposten din på lugubre steder kanskje? Anonymkode: cd1c5...ce3 Når jeg brukte Gmail så fikk jeg heller ikke beskjed om spam, det gikk rett i spam-mappen.
Gjest Albbas Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Hvordan i all verden skulle en sånn lov håndheves? Tror du penisforstørrelses-spammerne hadde brydd seg? Her hender det rett som det er at relevant mail havner i spam, men men...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert fem år siden jeg har fått spamepost i innboksen min og dobbelt så lenge siden en epost ble feilsortert som spam. Får heller aldri beskjed på mobilen om at jeg har fått epost når det bare er spam. Så dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Takker du ja til diverse reklame/nyhetsbrev eller skriver inn eposten din på lugubre steder kanskje? Anonymkode: cd1c5...ce3 Handler mye på nett, og får bøttevis av mailer fra disse. Passer alltid på å IKKE ha avkrysset for informasjon og tilbud tilsendt. Hjelper ingen ting. XXL er aller verst, sender mail hver andre dag, og Elkjøp og Power omtrent like ille. Ganske håpløst når du handler der av og til. Jeg har også egen epost for netthandel, men den må sjekkes da jeg handler på nett. Tydeligvis ingen som har noen gode råd her. Anonymkode: 85c61...027
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 On 2/6/2019 at 7:00 AM, AnonymBruker said: Handler mye på nett, og får bøttevis av mailer fra disse. Passer alltid på å IKKE ha avkrysset for informasjon og tilbud tilsendt. Hjelper ingen ting. XXL er aller verst, sender mail hver andre dag, og Elkjøp og Power omtrent like ille. Ganske håpløst når du handler der av og til. Jeg har også egen epost for netthandel, men den må sjekkes da jeg handler på nett. Tydeligvis ingen som har noen gode råd her. Anonymkode: 85c61...027 Gå til bunnen av eposten og unsubscribe. Anonymkode: 2469b...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 Enig. Har så fryktelig lyst til å takke Altinn for skattemeldinger, eiendomsskatt osv Anonymkode: e5820...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Hvis jeg bestiller noe, kommer ordrebekreftelsen som "no reply". Det er veldig dumt å forby dette Anonymkode: f1da2...d0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå