Gå til innhold

Hud problemer - to ulike diagnoser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt noen små, hudfargede, opphevde prikker i pannen og jeg synes de er skjemmende mtp. plassering, og to er til fysisk bry. Så jeg dro til fastlegen men siden det var kosmetisk så fikk jeg ikke noe hjelp for det, så de er ikke farlige. Så jeg dro til en privathudklinikk, og de kalte det for dermale nevi, de kom bare til å bli større og få farge mente hudlegen, og at det kunne tas med laser. Men pga. et annet hudproblem jeg også har(født slik, kan ikke gjøre noe med det), så anbefalte de at jeg snakket med en kosmetisk kirurg. Så jeg gjorde det. Han sa det var vorter jeg hadde og at det kunne fjernes kirurgisk. Han mente at mitt andre hudproblem neppe kom til å ha noen innvirkning på kirurgi. I tillegg sa han at han aldri hadde hørt om at slikt kunne fjernes med laser:klo:

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro:\ Jeg tenker jo at laser må være et mindre inngrep enn kirurgi, og mindre risiko for arr? Hjelp?

Anonymkode: 5fb8f...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret, ts, er ganske enkelt. Tjener privatklinikken penger på å gi deg den diagnosen? Det gjør de. Ergo er diagnosen verdiløs (for deg. For dem betyr den gryn i kassa). 

Anonymkode: fcfc6...9be

Skrevet

Det samme gjelder, åpenbart, den kosmetiske kirurgen. Rådet er ikke verdt fem flate øre fordi han tjener penger på å innbille deg at dette kan behandles. 

Du har svaret ditt, du likte det bare ikke: dette er ufarlig. Bruk kreftene dine på å ha det gøy i livet. 

Anonymkode: fcfc6...9be

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt noen små, hudfargede, opphevde prikker i pannen og jeg synes de er skjemmende mtp. plassering, og to er til fysisk bry. Så jeg dro til fastlegen men siden det var kosmetisk så fikk jeg ikke noe hjelp for det, så de er ikke farlige. Så jeg dro til en privathudklinikk, og de kalte det for dermale nevi, de kom bare til å bli større og få farge mente hudlegen, og at det kunne tas med laser. Men pga. et annet hudproblem jeg også har(født slik, kan ikke gjøre noe med det), så anbefalte de at jeg snakket med en kosmetisk kirurg. Så jeg gjorde det. Han sa det var vorter jeg hadde og at det kunne fjernes kirurgisk. Han mente at mitt andre hudproblem neppe kom til å ha noen innvirkning på kirurgi. I tillegg sa han at han aldri hadde hørt om at slikt kunne fjernes med laser:klo:

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro:\ Jeg tenker jo at laser må være et mindre inngrep enn kirurgi, og mindre risiko for arr? Hjelp?

Anonymkode: 5fb8f...f81

Oppsøk en tredje og du får en tredje vurdering du kan gå videre til den fjerde, femte osv med. 

Den første har alt avbist å gjøre noe når han henviste deg videre til den andre. 

Anonymkode: 6e698...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...